
Un vehicul utilitar sport electric (SUV) BYD Co. Atto 3 este văzut în a doua zi a Salonului Auto Internațional de la Geneva de la Geneva, Elveția, marți, 27 februarie 2024.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
O nouă analiză a politicii arată că vehiculele electrice fabricate în China vor reprezenta mai mult de un sfert din vânzările de vehicule electrice europene în acest an, ponderea acestora crescând cu peste 5% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Federația Europeană pentru Transport și Mediu (T&E) a raportat că aproximativ 19,5% din vehiculele electrice alimentate cu baterii vândute în UE anul trecut au venit din China, aproape o treime din vânzările din Franța și Spania fiind vehicule electrice livrate din China. A Hârtie Distribuie miercuri.
Cercetările T&E arată că, pe măsură ce vânzările mărcilor chineze precum BYD continuă să crească, ponderea mașinilor produse din China în regiune este de așteptat să crească la peste 25% până în 2024. expansiunea globală.
Deși majoritatea mașinilor electrice vândute în UE provin de la mărci occidentale precum Tesla, care produce și livrează mașini electrice în China, numai mărcile chineze vor reprezenta 11% din piața regiunii până în 2024. T&E a spus că această cotă ar putea ajunge la 20% până în 2027.
Concluziile au venit sub forma Comisiei Europene sondă Subvenții oferite producătorilor chinezi de vehicule electrice pentru a determina dacă slăbesc în mod nedrept companiile locale.Mărci non-chineze, cum ar fi Tesla și BMW, expedierea din Chinapot fi incluse într-o investigație în curs de desfășurare a subvențiilor.
Potrivit lui Tu Le, fondatorul Sino Auto Insights, stimulentele implementate în China la începutul anilor 2010 au condus la o creștere a noilor startup-uri și la creșterea capacității de producție a bateriilor, deschizând calea pentru vehicule electrice la prețuri accesibile.

„UE și SUA sunt cu mult în urmă, deoarece nu au mașini electrice de calitate, la prețuri accesibile, deoarece producătorii auto tradiționali s-au concentrat cu adevărat pe proiectarea și construirea lor”, a adăugat el.
T&E a spus că pentru mașinile electrice „de dimensiuni medii”, cum ar fi sedanurile și SUV-urile din China, deși SUV-urile compacte și „mașinile mari” vor fi mai scumpe decât mașinile similare din UE, tariful mașinilor electrice va trebui majorat față de actualul 10% Va fi totuși puțin mai ieftin până la cel puțin 25%.
Cu toate acestea, grupul de politici a spus că ar cere Europei să devină mai autosuficientă în producția de baterii pentru industria autohtonă de vehicule electrice.
„Enigma cu care se confruntă este că nu pot produce vehicule electrice accesibile (și profitabile) fără baterii chinezești, deoarece China este cu mult înaintea UE și a Statelor Unite în minerit, rafinare și producție de minerale”, a spus Huaao Auto. ” Perspicac.
Ca răspuns la riscurile de politică legate de transportul vehiculelor electrice de fabricație chinezească în Europa, producătorii chinezi precum Tesla și BYD și-au intensificat eforturile de producție în Europa.Tesla caută Extindeți-și uzina de asamblare în Germania, în timp ce BYD intenționează să o facă construi o fabrică În Ungaria.
„Scopul (tarifelor) ar trebui să fie acela de a localiza lanțul european de aprovizionare cu vehicule electrice, accelerând în același timp lansarea vehiculelor electrice, astfel încât beneficiile economice și climatice ale tranziției să fie pe deplin realizate”, a spus T&E în raport.