March 30, 2024

Barca nr. 2 de pompieri a orașului Baltimore plutește pe lângă nava container Dali după ce Podul Francis Scott Key a lovit și s-a prăbușit în râul Patapsco marți, 26 martie 2024, în Baltimore, Maryland, SUA.

Bloomberg | Bloomberg | Getty Images

Garda de Coastă a Statelor Unite a declarat miercuri că nava de marfă care și-a pierdut puterea și a lovit un pod din Baltimore se afla în port pentru „întreținere de rutină a motoarelor” în prealabil, iar scafandrii au recuperat cadavrul a doi dintre cei șase muncitori care au căzut în apă când nava s-a prăbușit.

Se crede că alții sunt morți, iar oficialii au spus că căutarea a fost epuizată.

Anchetatorii au început să strângă dovezi miercuri de pe barca care a lovit podul Francis Scott Key cu o zi înainte. Superintendentul poliției de stat Maryland, colonelul Roland L. Butler Jr. a anunțat la o conferință de presă că cadavrele celor doi bărbați au fost găsite într-o camionetă roșie care a fost scufundată în pod dimineața, peste apa din apropiere, la aproximativ 25 de picioare (7,6 metri) adânc. Conferință de presă de seară.

El i-a identificat pe cei doi bărbați ca fiind Alejandro Hernandez Fuentes, 35 de ani, din Mexic, care locuiește în Baltimore; Dorian Roniel Casti Dorlian Ronial Castillo Cabrera, 26 de ani, din Guatemala, locuiește în Dundalk, Maryland.

Butler a spus că victimele erau muncitori în construcții care reparau gropi de pe pod și au venit din Mexic, Guatemala, Honduras și El Salvador.

„Estamos contigo, ahora y siempre”, a spus guvernatorul Maryland Wes Moore familiei în spaniolă la o conferință de presă, ceea ce înseamnă „Suntem cu tine, acum și întotdeauna”.

Butler a spus că toate eforturile de căutare au fost epuizate, iar autoritățile au crezut „ferm” pe baza scanărilor sonarului că alte vehicule care transportau victime au fost închise în suprastructura și betonul podului prăbușit. Odată ce apele sunt curate de resturi, scafandrii se vor întoarce să caute rămășițe.

Contraamiralul Gărzii de Coastă din SUA Shannon Gillies a declarat că autoritățile au fost informate că nava va fi în curs de întreținere.

Colapsul podului Baltimore: Controlul riscului spune un impact major pe termen scurt asupra transportului

„Nu am fost informați despre nicio problemă cu nava în ceea ce privește motoarele”, a spus el. „Ni s-a spus că vor efectua întreținerea de rutină a motorului navei în timp ce acesta era la ancora. Acestea sunt singurele informații pe care le avem despre navă în acest sens”.

Ancheta se intensifică pe măsură ce regiunea Baltimore se zguduiește de întreruperea bruscă a unei linii de transport majore care face parte din Beltway. Dezastrul a închis și portul, care este vital pentru industria navală a orașului.

Oficialii Consiliului Național de Siguranță a Transporturilor s-au urcat pe navă pentru a recupera informații din echipamentele și documentele sale electronice și au intervievat căpitanul și alți membri ai echipajului, a declarat președintele NTSB, Jennifer Homendy, la o conferință de presă separată. Ea a spus că la bord se aflau 23 de persoane în momentul accidentului, inclusiv cei doi piloți.

Homendy a spus că nava transporta și 56 de containere cu materiale periculoase, inclusiv corozive, materiale inflamabile și baterii litiu-ion. Ea a adăugat că unele containere au fost vandalizate, iar strălucirea creată de materialele din apă va fi tratată de autorități.

De asemenea, agenția analizează un înregistrator de date de călătorie recuperat de Garda de Coastă și elaborează o cronologie a evenimentelor care au dus la accident, despre care oficialii federali și de stat spun că pare a fi un accident.

Echipajul navei a trimis un apel de urgență marți devreme, spunând că au pierdut puterea și direcția cu câteva minute înainte de a lovi un stâlp de pe pod.

Cel puțin opt persoane au căzut inițial în apă, iar două dintre ele au fost salvate marți, au spus oficialii.

Resturile complică căutarea, potrivit unui memoriu al Departamentului de Securitate Internă descris de un oficial al legii pentru The Associated Press. Oficialul nu a fost autorizat să discute documentul sau detaliile anchetei și a vorbit sub condiția anonimatului.

Guvernatorul Moore a spus că scafandrii se confruntă cu condiții periculoase.

„Erau în întuneric și puteau vedea de fapt cam la un picior în fața lor”, a spus Moore, adăugând că au încercat și ei să treacă prin metalul spart.

Unul dintre muncitorii dispăruți, un bărbat din Honduras în vârstă de 38 de ani, care a venit în Statele Unite în urmă cu aproape două decenii, a fost descris de fratele său drept antreprenor și muncitor. A început să lucreze anul trecut la o companie responsabilă cu întreținerea podurilor.

Videoclipul arată nava îndreptându-se către podul de 2,6 kilometri (1,6 mile) lungime, la ceea ce guvernatorul Marylandului a spus că este de aproximativ 9 mph (15 km/h). Traficul încă se deplasa pe toată lungimea, unele vehicule părând să fugă cu doar câteva secunde rămase. Accidentul a făcut ca podul să se destrame și să cadă în apă în câteva secunde.

Colapsul podului Baltimore: cum a perturbat transportul pe coasta de est

Un avertisment de ultim moment de la navă a dat poliției timp suficient pentru a opri traficul pe autostradă. Un ofițer a intrat pe alee și a plănuit să conducă pe pod pentru a alerta echipajele de construcții odată ce a sosit un alt ofițer. Dar nu a avut ocazia când vasul neputincios s-a năpustit în pod.

Atenția s-a îndreptat și asupra navei container Dali și a trecutului său.

Synergy Marine Group, care gestionează nava, a declarat că coliziunea a avut loc în timp ce se afla sub controlul unuia sau mai multor piloți, care sunt experți locali care ajută la ghidarea navelor în siguranță în și în afara portului.

Nava, care se îndreaptă spre Sri Lanka din Baltimore, este deținută de Grace Ocean Private Ltd., iar gigantul danez Maersk a declarat că a închiriat nava.

Nava a trecut inspecțiile străine ale statului portului în iunie și septembrie 2023. Autoritatea portuară din Singapore a declarat într-o declarație miercuri că un manometru defect de monitorizare a presiunii combustibilului a fost corectat înainte de plecarea navei în timpul unei inspecții din iunie 2023.

Nava arborea pavilionul Singapore, iar oficialii din Singapore au spus că vor conduce propria anchetă, pe lângă sprijinirea autorităților americane.

Întreruperea bruscă a unei autostrăzi care transportă 30.000 de vehicule pe zi, împreună cu întreruperea unui port critic, ar afecta nu numai mii de navigatori și navetiști, ci și consumatorii americani care ar putea simți impactul întârzierilor de transport.

Cat Watson face naveta la muncă peste pod în fiecare zi și locuiește aproape de acesta, așa că a fost trezită de coliziunea. „O să simțim asta mult timp”.

Portul Baltimore este un punct de intrare aglomerat pentru mașinile noi fabricate în Germania, Mexic, Japonia și Marea Britanie, precum și pentru cărbune și echipamente agricole.

Traficul navelor a fost suspendat pe termen nelimitat. Firma de gestionare a riscurilor maritime Windward Maritime a declarat că datele sale au arătat o creștere semnificativă a navelor care așteaptă să andoceze în porturi, unele fiind ancorate în suburbiile Baltimore sau lângă Annapolis.

La Casa Albă, secretarul pentru Transport Pete Buttigieg a spus că administrația Biden s-a concentrat pe redeschiderea portului și reconstrucția podului, care a fost finalizat în 1977. Dar nu a stabilit un calendar pentru aceste eforturi. El a remarcat că podul original a durat cinci ani pentru a fi construit.

Buttigieg plănuiește, de asemenea, să se întâlnească joi cu oficialii lanțului de aprovizionare.

Donald Broughton spune că prăbușirea podului din Baltimore a fost „complet evitabilă”

Gilreath a spus că barje, inclusiv unele cu macarale, sunt în drum spre Baltimore pentru a ajuta la curățarea epavei.

Homendy a spus că investigația NTSB ar putea dura între 12 și 24 de luni, dar agenția ar putea emite recomandări de siguranță în caz de urgență mai devreme. Un raport preliminar ar trebui să fie publicat în termen de două până la patru săptămâni.

„Acesta este un angajament uriaș pentru anchetă”, a spus Homendy. „Acesta este un incident foarte tragic”.

Potrivit World Water Transport Infrastructure Association, din 1960 până în 2015, la nivel global s-au produs 35 de prăbușiri majore de poduri din cauza coliziunilor cu nave sau barje.

Colapsul podului Baltimore: Controlul riscului spune un impact major pe termen scurt asupra transportului

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *