
Pe 4 ianuarie 2024, o mașină Tesla a trecut pe lângă un magazin al producătorului de vehicule electrice (EV) din Beijing, China.
Florența | Reuters
Acesta este primul sezon brutal Tesla investitor.
Acțiunile producătorului de mașini electrice au scăzut cu 29% în primele trei luni ale acestui an, cel mai prost trimestru al acțiunilor de la sfârșitul anului 2022 și a treia cea mai mare scădere de când Tesla a ieșit la bursă în 2010. A fost, de asemenea, cel mai mare învins din S&P 500.
Cea mai mare preocupare a lui Wall Street este activitatea de bază a Tesla. Compania se pregătește să raporteze producția și livrările de vehicule în primul trimestru în zilele următoare, și chiar și taurinții se așteaptă la rezultate slabe, în ciuda reducerilor de preț și a stimulentelor așteptate pentru cumpărători pe tot parcursul trimestrului.
Începând de joi, ultima zi de tranzacționare a trimestrului, analiștii se așteptau la livrări de aproximativ 457.000 de avioane în trimestru, conform prognozei medii a 11 analiști întocmite de FactSet. Aceasta ar fi o creștere de 8% față de 422.875 cu un an în urmă. Livrările pentru acest trimestru sunt de așteptat să fie de la 414.000 la 511.000 de unități.
Analiștii care au actualizat datele în martie au fost cei mai pesimiști, cu prognoze variind de la 414.000 la 469.000. Cercetătorul independent în industria auto Troy Teslike se așteaptă ca livrările companiei să fie sub cea mai mică estimare a FactSet.
Livrările sunt cel mai apropiat lucru pe care Tesla îl raportează la vânzări, dar nu este definit clar în comunicările cu acționarii companiei.
Iată patru motive principale pentru scăderea performanței Tesla în primul trimestru.
China este competitivă nemiloasă
Concurența pentru vehiculele complet electrice este în creștere în China, inclusiv modele noi care costă mai puțin decât popularele SUV Model Y și sedan Model 3 de la Tesla.
Până la sfârșitul anului 2023, BYD din China depășește Tesla ca cel mai mare producător de mașini electrice din lume.În primul trimestru al acestui an, BYD a menținut presiunea prin lansarea mașinii sale electrice Qin Plus, care începe de la aproximativ 15.200 USD, urmată îndeaproape de BYD Seagull, un hatchback mic, integral electric, care începe sub 10.000 de dolari.

Compania chineză de smartphone-uri Xiaomi lansează prima sa mașină, un SUV complet electric care costă mult mai puțin decât sedanul Model 3 de la Tesla. CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, a declarat că versiunea standard a SU7 se va vinde cu 30.408 USD în China, un preț pe care el a recunoscut înseamnă că compania va pierde bani la fiecare vânzare.Tesla Model 3 aprox. Plătește 4.000 USD în plus Comparativ cu asta.
Tesla a redus prețurile ca răspuns, dar vânzările sunt încă lente.
Potrivit datelor de la China Passenger Car Association, vânzările de autovehicule interne ale Tesla în ianuarie au fost de 71.447 de unități, dintre care vânzările interne au fost de 39.881 de unități, o scădere față de decembrie. În februarie, numărul de Tesla construite în China a scăzut din nou la 60.365, inclusiv exporturile.
Bloomberg a raportat că, pe măsură ce vânzările au scăzut, Tesla a redus producția la fabrica sa din Shanghai și a mutat angajații la o săptămână de lucru de cinci zile de la un program de șase zile și jumătate. primul raportat.
Tesla nu a oferit îndrumări de performanță pentru 2024 în raportul său financiar Conferință telefonică pentru veniturile din ianuarieDar analiștii văd necazurile lui Tesla din China ca un prevestitor al unui trimestru dificil, dacă nu al întregului an.
Analistul Deutsche Bank Emmanuel Rosner și-a redus prețul țintă pentru Tesla în această săptămână, invocând vânzări mai slabe decât se aștepta în China și planurile recente ale companiei de a reduce producția în regiune. Rosner se așteaptă în prezent ca Tesla să livreze 414.000 de vehicule în primele trei luni ale anului 2024 și se așteaptă ca vânzările Tesla să atingă o creștere de o singură cifră în acest an.
Atacul la Marea Roșie, ciocniri de militanți în Europa
A fost dramă și în Europa.
Alți producători precum Tesla și Volvo au suspendat o parte din producția pe continent în ianuarie din cauza lipsei de piese după atacurile asupra expeditorilor de la Marea Roșie. Atacurile milițiilor Houthi susținute de Iran continuă să perturbe una dintre cele mai aglomerate rute din lume.
Pe 13 martie 2024, CEO-ul Tesla Musk a sosit la fabrica Tesla din Grünheide, Germania.
Christian Bossi | Bloomberg | Getty Images
Apoi, în martie, ecologistii germani au organizat un protest dramatic. Protestatarii s-au opus planurilor Tesla de a-și extinde fabrica de mașini și baterii din Brandenburg, în afara Berlinului, și au dat foc infrastructurii electrice din apropierea fabricii Tesla. Deși incendiul nu s-a extins la fabrică, uzina nu avea suficientă putere pentru a funcționa, forțând producția să se oprească temporar.
CEO Musk Vizitați fabrica germană Asigurarea angajaților după un atac. De asemenea, el a numit protestele „extrem de stupide”. Șeful politicii Tesla, Rohan Patel, a scris despre fabrici și despre cultura de a face ceea ce trebuie în comunitățile noastre.”
Între timp, în țara nordică, tehnicienii de service Tesla și alți lucrători au fost în grevă în sprijinul Sindicatul suedez IF Metall. Grupul de muncă presează Tesla din octombrie 2023 să negocieze cu lucrătorii săi și să semneze un contract colectiv.
Site-ul web al IF Metall spune că nouă din 10 lucrători din Suedia sunt membri ai unui sindicat, dar Tesla a boicotat sindicatele, așa cum a făcut întotdeauna în Statele Unite, și a respins eforturile de negociere ale IF Metall.
Gama este îmbătrânită și Cybertruck este încă în fazele sale incipiente
În timp ce vânzările de vehicule electrice rămân din ce în ce mai populare în întreaga lume, creșterea a încetinit. Pe măsură ce Tesla nu mai domină, fiecare produs nou devine mai important. Nu este mare lucru în buncăr.
Cybertruck este încă în fazele sale incipiente și are un public de nișă. Compania a început să livreze modele de camioane unghiulare, nevopsite, din oțel, la un eveniment promoțional din Austin, Texas, în decembrie.
Musk a spus anterior, într-un apel pentru venituri, că Tesla își „sapă propriul mormânt” cu Cybertruck-ul inspirat din SF. Într-un interviu de la sfârșitul anului 2023 cu fanul și criticul auto Tesla Sandy Munro, Musk a avertizat că „Cybertruck-ul nu va avea un impact semnificativ asupra situației financiare a Tesla în 2024” și „poate fi un impact semnificativ în 2025”.
Pe 28 noiembrie 2023, un Tesla Cybertruck în interiorul unui magazin Tesla din San Jose, California.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
Tesla a intensificat producția modelului său actualizat 3, numit Highland, în Fremont, California. „În mod vizual, modificările exterioare sunt subtile”, a scris Larry Magid, de la Forbes. De asemenea, nu i-a plăcut decizia controversată de design a Tesla de a omite „tulpini” de ambele părți ale volanului. Șoferii din Highland folosesc butoanele și comenzile de pe ecran pentru a comuta între conducere, mers înapoi și parcare sau pentru a semnala viraj sau schimbarea benzii.
Tesla dezvoltă într-adevăr o nouă platformă, o mașină electrică mai accesibilă, pe care fanii o numesc „Modelul 2”. Dar nu va fi livrat clienților timp de câțiva ani.
Controlul și controversa lui Musk
Musk continuă să parieze că clienții și acționarii Tesla vor continua să susțină compania, în ciuda retoricii sale tot mai inflamatorii despre X și din alte părți.
La începutul acestei luni, Musk s-a întâlnit cu fostul președinte Donald Trump In Florida. I s-a cerut să „val roșu„Înainte de viitoarele alegeri din SUA, el a împărtășit, a apreciat sau a promovat în alt mod conturi și conținut de extremă-dreapta pe X, unde are în prezent 178,8 milioane de adepți. A discreditat în mod repetat imigranții fără acte și s-a opus vehement corporațiilor inițiativelor de diversitate și a făcut afirmații ridicole: Imigranții din Haiti sunt canibali.
Ideologia politică a lui Musk este în contradicție cu oamenii cel mai probabil să-i cumpere produsele.Susținătorii vehiculelor electrice se înclină spre stânga ideologic, potrivit studiului centru de cercetare pew și Gallup anul trecut.
De asemenea, Musk pariază că acționarii Tesla și consiliul său de administrație îi vor urma exemplul. În februarie anul acesta, după ce un judecător din Delaware a invalidat înregistrarea Tesla, Musk a spus că va solicita un vot al acționarilor pentru a muta înregistrarea Tesla din Delaware în Texas. pachet de compensare de 56 de miliarde de dolari El a fost aprobat în 2019 pe motiv că consiliul de administrație nu a reușit să demonstreze că „planul de compensare a fost corect”.
Înainte de hotărâre, Musk a început să facă presiuni asupra acționarilor și a consiliului de administrație al Tesla pentru a oferi producătorului de mașini electrice mai mult control.
„Sunt inconfortabil că Tesla devine lider în inteligența artificială și robotică fără a avea ~25% control asupra voturilor”, a scris Musk într-o postare din ianuarie.
Investitorul de multă vreme în Tesla, Ross Gerber, a numit cererea echivalentă cu „extorcare”. Intervievat de CNBC.
curățarea ursului
Toate acestea i-au costat pe Tesla și pe acționarii săi peste 230 de miliarde de dolari în valoare de piață, de când calendarul sa transformat în 2024. Acesta a fost un trimestru foarte profitabil pentru vânzătorii în lipsă, care anticipau o astfel de scădere.
Potrivit datelor de la S3 Partners, pozițiile scurte Tesla au crescut cu peste 5,77 miliarde USD în 2024, făcând-o cea mai profitabilă companie din Statele Unite. La sfârșitul tranzacționării de joi, pozițiile scurte reprezentau aproximativ 3,76% din float, cu o valoare noțională de 18,71 miliarde USD.
Brad Gerstner de la Altimeter Capital este cumpara pe dips. Gerstner a declarat pentru CNBC săptămâna aceasta că compania face în prezent „progresuri extraordinare într-un ritm accelerat” în tehnologia sa de auto-conducere.
Musk a făcut astfel de declarații de ani de zile. În 2015, el le-a spus acționarilor că mașinile Tesla vor fi „complet autonome” și vor putea să se conducă singure până în 2018. În 2016, el a spus că Tesla va putea conduce una dintre mașinile sale off-road până la sfârșitul anului următor fără nicio intervenție umană.
Tesla nu a introdus încă robo-taxiul, mașinile cu conducere autonomă sau tehnologia care ar face ca mașinile sale să se conducă singure la „nivelul 3”. Cu toate acestea, Tesla oferă sisteme avansate de asistență a șoferului (ADAS), inclusiv o opțiune standard de autopilot sau o opțiune avansată „FSD” cu conducere autonomă completă, cea din urmă costând abonații din SUA 199 USD pe lună sau 12.000 USD în avans.
Pentru a crește vânzările de la sfârșitul trimestrului, Musk Autorizat recent Tot personalul de vânzări și service instalează și demonstrează FSD înainte de livrarea către client. El a scris într-un e-mail către personal: „Puțini oameni realizează cu adevărat cât de eficient (supravegheat) este de fapt FSD. Știu că va încetini procesul de livrare, dar este încă o cerință grea”.
În ciuda numelui său, opțiunea Tesla Advanced necesită un șofer uman la volan, gata să vireze sau să frâneze la un moment dat.
