
Sunt expuse conserve cu iaurt Activia produse de Danone.
Bloomberg | Getty Images
CEO al gigantului francez al bunurilor de larg consum Danone minimizează amenințarea medicamentelor pentru obezitate pentru afacerea sa alimentară, argumentând că consumatorii pot apela la produse de sănătate ca parte a noilor regimuri de slăbire.
Antoine de Saint-Affrique a spus că creșterea cererii pentru medicamente precum Wegovy și Mounjaro nu va face decât să crească cererea consumatorilor pentru mai multe produse nutritive.
„Ne vedem ca fiind foarte complementari cu GLP-1”, a declarat de Saint-Affrique miercuri Charlotte Reed de la CNBC.
GLP-1, sau agoniştii peptidei 1 asemănătoare glucagonului, sunt clasa de bază de medicamente în injecţiile de slăbire precum Wegovy şi Mounjaro. Acestea funcționează prin imitarea hormonilor care reglează pofta de mâncare din organism și reducând eficient nivelul foametei.

Creșterea rapidă a acestei clase de medicamente a stârnit îngrijorări în rândul producătorilor de alimente, care se tem că vânzările vor scădea pe măsură ce apetitul consumatorilor scade. CEO al Wegovy Maker Novo Nordisk February a spus că primește apeluri de la Mâncare „de frică”. Directorii generali se întreabă cum le-ar putea afecta noile categorii de produse farmaceutice afacerile.
Cu toate acestea, de Saint-Affrique a spus că produsele Danone, inclusiv iaurtul Activia și laptele vegetal Alpro, vor deveni o parte importantă a noilor diete ale consumatorilor.
„Oferim proteine și proteine care nu se găsesc în mod natural”, a spus el. “Ai nevoie de aceste proteine, iar dacă te afli în această stare, ți-e dor de ele. Le putem aduce și contribuim la sănătatea ta intestinală”, a spus el.
„Când utilizați un produs precum GLP-1, suntem de fapt în centrul a ceea ce este necesar”, a adăugat de Saint-Affrique.
Analiștii de la firma de cercetare a serviciilor financiare Kepler Cheuvreux au declarat într-o notă de cercetare luna trecută că îngrijorările cu privire la impactul GLP-1 asupra pieței bunurilor de larg consum pot fi exagerate, în special în sectorul alimentar nutrițional.

„Utilizatorii de GLP-1 pot consuma mai puține calorii, dar nu credem că acest lucru va avea un impact material asupra cererii generale de alimente”, a scris într-o notă Jon Cox, șeful acțiunilor de consum în Europa. În același timp, vedem oportunități pentru alimente. producătorii de produse proteice și suplimente alimentare”, notează prin e-mail.
El a adăugat: „Deși consumatorii pot evita alimentele ultraprocesate (UPF) care sunt dăunătoare pentru organism, credem că companiile europene au, în general, portofolii de produse mai sănătoase în comparație cu unii concurenți”.
Kepler Cheuvreux i-a numit pe Danone și producătorul elvețian de alimente Nestlé drept posibili beneficiari ai noului sector al bunurilor de larg consum. De asemenea, Jefferies a numit Danone o achiziție luna trecută, pe fondul unei scăderi mai ample a industriei alimentare, deoarece consumatorii au redus cheltuielile în fața inflației ridicate.