
Un lucrător de la McDonald’s pregătește cartofi prăjiți în Miami, Florida.
Getty Images
Este eterna întrebare la ghișeul de fast-food: Vrei cartofi prăjiți cu asta?
Un furnizor de top de cartofi spune că respondenții continuă să răspundă da cu o rată peste medie. Subliniază rezistența cheltuielilor de consum, chiar dacă inflația strânge portofelele și economiile din cauza pandemiei se usucă.
cotă mai mare de clienți Continuați să adăugați Potrivit furnizorului de cartofi congelați, comenzile de masă sunt mai puțin emblematice decât erau înainte miel Weston. Privind la imaginea de ansamblu, datele economice sunt susținute de așa-numitele „rate de atașament pentru prăjiți” care arată că americanii medii sunt încă dispuși să cheltuiască bani pentru luxurile de zi cu zi.
„Ratele de atașare a prăjiților au rămas destul de stabile”, a declarat șeful executiv Thomas Werner, în cadrul convorbirii privind veniturile companiei de joi. „Ultimii doi sau trei ani au fost peste nivelurile istorice.”
Este doar un exemplu de consumatori care continuă să cumpere pe fondul motivelor tot mai mari de a-și strânge portofelele, un fenomen care i-a derutat pe economiști.
Poate că economiștii ar trebui să ia în considerare „ratele de atașare la prăjiți” înainte de raportul de vineri privind locurile de muncă.date privind angajarea în afara agriculturii 303.000 de noi locuri de muncă au fost create în martie, pe baza unor date noi. Aceasta a fost cu mult peste estimarea de 200.000 a economiștilor chestionați de Dow Jones și a oferit cel mai recent semn al unei economii întărite.
Cheltuielile cu amănuntul și serviciile alimentare din SUA au depășit 700 de miliarde de dolari în februarie, potrivit statisticilor Date guvernamentale avansate și ajustate. Februarie a fost cu aproximativ 1,5% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut. Aceasta este o creștere uimitoare de 38,5% în comparație cu februarie 2019 – considerată pe scară largă ultima lună înainte ca pandemia de coronavirus să zguduie aproape fiecare aspect al economiei.
În primele zile ale crizei Covid-19, creșterea salariilor și stimulentele fiscale au umflat conturile bancare, determinând o creștere a achizițiilor.Dar în ultimii ani, consumatorii americani s-au luptat cu inflația fulgerătoare, creșterea ratelor dobânzilor și Sfârşit Beneficii economice în epoca pandemiei.
Experții sunt surprinși de tendința constantă a americanilor de a folosi numerar, în ciuda Încrederea consumatorilor se deteriorează si ingrijorare Vârtejul recesiunii economice. Opțiunea de a adăuga cartofi prăjiți oferă un studiu de caz în ceea ce unii numesc „YOLO” sau „răzbunare”, primul termen numit după un acronim pentru „Trăiești doar o dată”.
Încetinire în altă parte
Desigur, există semne că stresul financiar cu care se confruntă consumatorii afectează deciziile de bani în privința alimentelor. WK Kellogg Gary Pillnick a spus CNBC La începutul acestui an, cerealele au devenit o tendință ca alternativă la cină, deoarece cumpărătorii se confruntau cu costuri mai mari pentru alimente.
Werner a spus că vânzările lui Lamb Weston au fost afectate din cauza traficului general mai scăzut la restaurantele pe care le servește, deși clienții optează în continuare pentru cartofi prăjiți. Executivul a spus că scăderea se datorează faptului că consumatorii s-au obișnuit cu prețuri mai mari la articolele din meniu din cauza inflației. (Lamb Weston furnizează cartofi lanțurilor mari, de ex. McDonalds și Chik-fil-A, deși Werner nu a precizat care companii se confruntă cu încetinirea. )
„Pe de o parte, cartofii prăjiți sunt încă la fel de populari ca niciodată printre consumatori”, a spus Werner. „Dar, pe de altă parte, consumatorii iau masa mai rar în oraș.”
Lamb Weston a raportat joi un profit și venituri ajustate pentru trimestrul al treilea fiscal, care nu corespund așteptărilor analiștilor intervievați de FactSet. Perspectivele companiei din Idaho pentru întregul an cu privire la două măsuri financiare au fost, de asemenea, sub prognozele de pe Wall Street.
Acțiunile au scăzut cu mai mult de 19% în timpul tranzacționării joi, atingând un minim nemaivăzut în mai mult de un an.