May 17, 2024

Pe 14 mai 2024, containere de comerț exterior au fost stivuite în curtea de containere din portul Qingdao din Qingdao, China.

Fotografii Noor |. Fotografii Noor |

China rămâne un „furnizor cheie” pentru lume, iar eforturile de decuplare completă rămân „dificile, dacă nu imposibile” Rapoartele comerciale ale Allianz Trading explica.

În ciuda discuțiilor despre decuplarea de China și eliminarea riscurilor, întreprinderile europene rămân optimiste în ceea ce privește perspectivele Chinei – aproape 40% dintre companiile din Germania și Spania și peste 30% dintre companiile din Franța se așteaptă să crească amprenta lanțului lor de aprovizionare în China.

Raportul arată că doar 27% dintre companiile americane chestionate plănuiesc să se extindă în China.

„Companiile europene sunt în mod clar mai puțin îngrijorate decât omologii lor din SUA”, a spus raportul, condus de Ana Boata, șeful departamentului de cercetare economică la Allianz Trading.

Studiul Allianz Trade Survey a chestionat peste 3.000 de companii din China, Franța, Germania, Italia, Polonia, Spania, Marea Britanie și SUA pentru a înțelege perspectivele lor pentru comerțul global în 2024.

Sondajul comercial a arătat că mai mult de o treime dintre respondenți plănuiau să-și extindă amprenta în China, în timp ce doar 11% au spus că își vor reduce amprenta.

„China rămâne cel mai important furnizor din lume și decuplarea completă de China va fi dificilă, dacă nu imposibilă”, se arată în raportul Allianz Trade.

Exportatorii chinezi „mai optimiști” decât alte țări din sondajul nostru: Allianz Trading

Între timp, în China, companiile sunt din ce în ce mai optimiste în ceea ce privește exportul în alte țări.

China este al doilea cel mai mare exportator de mărfuri către Statele Unite, după Mexic, și mai mult de o zecime dintre exportatori se așteaptă ca creșterea exporturilor să depășească 10%.

Aceasta este mai mare decât previziunile majorității altor țări pentru creșterea exporturilor de 2% până la 5%, arată raportul.

„Exportatorii chinezi au fost mai optimişti decât (alte ţări) în sondaj”, a declarat Francois Huang, economist senior pentru Asia Pacific la Allianz Trading.

“Anul trecut a fost un an prost pentru exporturi în general, am avut o recesiune comercială globală. De aceea credem că respondenții la sondaj au fost deosebit de optimiști”, a declarat Huang pentru CNBC. „Cutie cu țipete asiatice” Joi.

Diversitatea este inevitabilă

Deși este posibil ca companiile să nu își decupleze complet lanțurile de aprovizionare de China, diversificarea este încă posibilă.

„Companiile care doresc să-și diversifice lanțurile de aprovizionare caută în alte părți ale regiunii Asia-Pacific, cu accent pe ASEAN”, a declarat Huang pentru CNBC, referindu-se la blocul comercial format din 10 membri din Asia de Sud-Est.

Raportul arată că exportatorii pot fi mai optimiști cu privire la 2024, dar sunt și mai îngrijorați de peisajul geopolitic și de riscurile legate de deficitul de inputuri, forță de muncă și finanțare.

Aproximativ 73% dintre respondenți au spus că riscurile legate de politică și protecționism sunt principalele lor preocupări. Raportul afirmă că exportatorii sunt încă îngrijorați de întreruperile lanțului de aprovizionare, „31% dintre respondenți au clasificat riscurile de transport ca fiind primele trei riscuri, iar 28% au clasificat riscul de lipsă de inputuri ca fiind cel mai mare risc”.

De ce containerele alimentează inflația

Aproximativ 48% dintre exportatorii americani care produc în China sau au furnizori în China au declarat că ar lua în considerare eforturile de diversificare în țările din Asia-Pacific și America Latină.

„Relocarea și nearshoringul în aceeași regiune par să fie tendințele preferate”, se arată în raport, adăugând că doar 5% dintre respondenți cred că tendința de reshoring se va inversa în următorii doi ani, în timp ce aproape 30% se așteaptă la reshoring. Tendința va crește.

Războiul Rusia-Ucraina rămâne cel mai mare risc geopolitic la care companiile se așteaptă să împiedice lanțurile de aprovizionare, în timp ce războiul comercial dintre Statele Unite și China este cea mai mare amenințare pentru companiile cu lanțuri de aprovizionare lungi și peste 50% din producția de peste mări.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *