
Un magazin Gap din New York, SUA, luni, 27 mai 2024.
Bloomberg |. Getty Images
decalaj Toate cele patru mărci ale sale au raportat vânzări comparabile pozitive joi, iar gigantul de îmbrăcăminte și-a ridicat îndrumările pentru întregul an, pe măsură ce strategia de redresare a directorului executiv Richard Dickson începe să intre în vigoare.
Retailerul din spatele Gap, Banana Republic, Athleta și Old Navy a depășit așteptările de profit și a depășit estimările de venituri.
Iată cum a evoluat Gap în comparație cu așteptările de pe Wall Street, conform unui sondaj LSEG al analiștilor:
- Câștigurile pe acțiune: 41 de cenți față de 14 cenți așteptați
- sursa de venit: 3,39 miliarde USD față de 3,29 miliarde USD așteptate
Compania a raportat un profit net de 158 milioane dolari, sau 41 de cenți pe acțiune, pentru perioada de trei luni încheiată la 4 mai, în comparație cu o pierdere de 18 milioane dolari sau 5 cenți pe acțiune, cu un an mai devreme.
Vânzările au crescut la 3,39 miliarde USD, o creștere cu aproximativ 3% față de 3,28 miliarde USD în aceeași perioadă a anului trecut.
CEO-ul Richard Dickson a declarat pentru CNBC: „Este prima dată în ultimii ani când toate cele patru mărci au arătat performanțe pozitive. De fapt, am căutat când arată performanțe pozitive, performanțe, dar greu de găsit.
„Ne simțim foarte încrezători în acest trimestru, care ne oferă încrederea necesară pentru a ne ridica îndrumările pentru întregul an 2024, inclusiv perspectivele privind veniturile și marja operațională… Continuă să demonstreze cu adevărat încrederea noastră în prioritățile noastre, dacă vreți. Este prinde contur cu adevărat”, a adăugat el. „Cultura este energizantă și ne îndeplinim promisiunile pe care am spus că le vom îndeplini acționarilor noștri”.
Gap se așteaptă acum că vânzările nete vor crește „modest”, în comparație cu previziunile anterioare de vânzări nete. Compania se așteaptă ca marja brută să crească cu cel puțin 1,5 puncte procentuale, comparativ cu indicațiile anterioare de cel puțin 0,5%.
Cea mai mare modificare a prognozei Gap este perspectiva veniturilor operaționale. Venitul din exploatare este acum de așteptat să se situeze la mijlocul intervalului de creștere de 40%, în comparație cu indicațiile anterioare de creștere pentru adolescenți.
Dixon, care a preluat conducerea la Gap la sfârșitul lunii august, este un guru de marketing care a lucrat pentru a revigora portofoliul de mărci al companiei. Accentul său este să spună povești de brand și să repoziționeze mărci precum Gap și Old Navy în centre culturale.
Unele dintre acestea încep deja să se arate.
La începutul acestei luni, actrița Da’Vine Joy Randolph a participat la Gala Met purtând o rochie de bal din denim, concepută de noul director de creație al lui Gap, Zac Posen. Câteva săptămâni mai târziu, Anne Hathaway a participat la o petrecere Bulgari purtând o rochie cămașă albă Gap, tot de Posen.
„Suntem încântați să vedem (rochia lui Hathaway) pe piață și să o aducem consumatorilor, astfel încât aceștia să aibă oportunitatea de a o achiziționa”, a spus Dixon, „Continuăm să credem că prin marketing și media inovatoare, putem să răsunem mai bine .”
Succesul trimestrului a fost determinat de „consecvență, rigoare financiară și operațională”, a declarat el pentru CNBC, adăugând că prețurile medii de vânzare ale companiei au revenit la nivelurile de dinainte de pandemie, din cauza nivelurilor reduse de stoc și a vânzărilor mai mari. Dar cu un design și marketing mai bun, consumatorii vor cumpăra mai mult.
Iată o privire detaliată asupra performanței fiecărei mărci:
- Old Navy: Vânzările nete au fost de 1,9 miliarde de dolari, în creștere cu 5% față de anul trecut, iar vânzările comparabile au crescut cu 3%, sub așteptările analiștilor de creștere de 4,9%. Întrebat despre rezultatele mai proaste decât se aștepta, Dixon a spus că marca a oferit „cele mai bune rezultate trimestriale în trei ani”, pe care le-a considerat un câștig. El a remarcat că afacerea cu femei este puternică și „oferă în mod agresiv rezultate pozitive” – o „categorie cheie” pentru companie.
- Banana Republic: Vânzări de 440 de milioane de dolari, o creștere de 2% față de anul trecut. Vânzările comparabile au crescut cu 1%, cu mult peste așteptările pentru o scădere de 1,9%. Această creștere vine după o scădere de 8% în aceeași perioadă a anului trecut.
- Athleta: Vânzările au fost de 329 de milioane de dolari, o creștere cu 2% față de anul trecut. Vânzările comparabile au crescut cu 5% după ce au scăzut brusc cu 13% în aceeași perioadă a anului trecut. Analistii nu aveau asteptari pentru vanzarile comparabile ale Athleta.
- Gap: Vânzările de 689 milioane USD au fost aceleași ca anul trecut. Vânzările comparabile au crescut cu 3%, conform așteptărilor. „Performanța Gap a fost determinată în primul rând de un marketing puternic și de execuția produselor centrate pe campania Linen Moves”, a spus compania.