De la stânga la dreapta: directorul de creație al Doconomy și co-fondatorul Johan Pihl și CEO și co-fondator Mathias Wikstrom.
Dokonomi
Doconomy, un startup fintech suedez axat pe schimbările climatice, a declarat joi pentru CNBC că a strâns 34 de milioane de euro (36,9 milioane de dolari) de la bănci europene importante, inclusiv UBS și Commerzbank.
Doconomy, care oferă instrumente pentru a ajuta clienții băncilor să măsoare amprenta de carbon a cheltuielilor lor zilnice, a strâns bani într-o rundă de finanțare din seria B condusă împreună de UBS Next și CommerzVentures, brațele de capital de risc ale UBS și, respectiv, Commerzbank.
Agenția de rating de credit S&P Global s-a alăturat ca nou investitor, în timp ce acționarii existenți Motive Ventures, PostFinance și Tenity au participat și ei.
Doconomy, fondată în Suedia în 2018, lucrează cu companii precum Boston Consulting Group, Mastercard, S&P Global și Convenția-cadru a Națiunilor Unite privind schimbările climatice pentru a calcula costurile climatice asociate tranzacțiilor financiare.
Unul dintre instrumentele companiei este AIand Index, un serviciu bazat pe cloud pentru bănci care ajută clienții să convertească fiecare tranzacție într-o amprentă de CO2 corespunzătoare. Indicele este utilizat de peste 100 de instituții financiare din peste 40 de țări.
CEO-ul și co-fondatorul Doconomy, Mathias Wikstrom, a declarat într-un interviu acordat CNBC că Doconomy intenționează să folosească noile fonduri pentru a promova expansiunea afacerilor în America de Nord și pentru a lansa noi produse.
„În viitor, dorim să permitem fiecărei bănci din fiecare colț al lumii să le permită clienților să participe la eforturile ESG (de mediu, sociale și de guvernare) ale băncii”, a spus Wikstrom, „Vedem conexiunea dintre E și S, mediu și societatea nu putem izola aceste două fluxuri diferite.”
Wikström a spus că a fost „foarte încântat” să vadă parteneriate cu firme precum UBS și Commerzbank, descriindu-le drept „o alianță de dolari câștigați și creiere pentru a ține această problemă sub control”.
politizarea climei
Știrile despre cea mai recentă finanțare Doconomy urmează achiziției de către companie din februarie 2023 a Dreams Technology, o platformă care utilizează știința comportamentală pentru a îmbunătăți angajamentul digital și bunăstarea financiară a clienților.
Wikstrom a spus că evaluarea Doconomy în runda din seria B nu s-a schimbat față de prețul la care a strâns bani în runda din seria A, din care a strâns numerar. Citibank Capital de risc, MasterCardși compania-mamă IKEA IKEA.
Povestea de creștere a Doconomy nu este lipsită de provocări. Recent, compania s-a confruntat cu atacuri din partea comentatorului online de dreapta Jordan Peterson și a adepților săi.
Nu mai este chiar sezonul uraganelor, este sezonul fricii.
Matthias Wikström
CEO, Doconomy
Săptămâna trecută, Peterson a publicat o postare pe platforma de socializare
Psihologul canadian a devenit celebru online pentru că a criticat așa-numita corectitudine politică și este un sceptic remarcat care a descris schimbările climatice drept „un card de ieșire fără închisoare pentru socialiștii idioți”. El a văzut cândva creșterea emisiilor de gaze cu efect de seră ca un factor pozitiv pentru a face planeta „verde în zonele cele mai uscate”.
Oamenii de știință climatologic spun că acest lucru este înșelător, deoarece nu ia în considerare impactul negativ asupra plantelor și ecosistemelor cauzat de secete, incendii și valuri de căldură exacerbate de încălzirea globală.
Wikstrom a declarat pentru CNBC că atacul lui Peterson asupra companiei sale „demonstrează că trebuie să educăm o mulțime de oameni”.
„Frica poate duce la frustrare, frustrarea poate duce la proteste, protestele pot duce la violență, iar violența poate duce la rău”, a spus el pentru CNBC.
Wickstrom a spus că speră că, cu cât Peterson și alți sceptici climatici continuă să bată toba, cu atât sentimentele lor vor ajunge să sune mai „goale”.
„Uitați-vă la ce se întâmplă în Hawaii, Canada, Franța, Spania, Grecia – avem inundații, avem incendii, avem multe preocupări în acest moment”, a spus el. „Nu mai este cu adevărat sezonul uraganelor, este sezonul fricii.”
Climate fintech este o zonă de nișă a fintech-ului care a atras un interes ridicat al investitorilor, deoarece guvernele din întreaga lume împing companiile să atingă obiectivele ESG și să reducă emisiile de carbon asociate cu operațiunile lor.
Michael Baldinger, Chief Sustainability Officer la UBS, a declarat că investiția de risc a băncii în Doconomy „subliniază concentrarea noastră pe catalizarea inovației pentru a furniza datele și informațiile utile de care clienții au nevoie pentru a face alegeri informate cu privire la investițiile lor și pentru a realiza schimbările pe care doresc să le vadă”. .