Pe 30 ianuarie 2024, un semn a fost atârnat în fața unui dealer Toyota Motor Corporation din Tokyo, Japonia. Președintele Toyota, Akio Toyoda, și-a cerut luni scuze pentru înșelăciunea pe scară largă în testele de certificare a șapte modele, iar producătorul auto a suspendat producția a trei dintre ele.
Tomohiro Ohsumi |. Știri Getty Images |
Președintele Toyota, Akio Toyoda, și-a cerut scuze luni pentru că a înșelat masiv în testele de certificare a șapte modele, iar producătorul auto a suspendat producția a trei dintre ele.
Frauda de testare pe scară largă de către producătorul de automobile de top din Japonia implică utilizarea unor date insuficiente sau învechite în testele de impact, precum și testarea defectuoasă a umflarii airbag-ului și deteriorarea scaunelor din spate în cazul accidentelor. Testele de putere ale motorului s-au dovedit, de asemenea, false.
Toyota Motor CorporationToyota Motor Corp., cu sediul în Toyota City, centrul Japoniei, a suspendat producția Corolla Fielder, Corolla Axio și Yaris Cross în Japonia. Au fost descoperite și teste înșelătoare pe modele întrerupte.
Compania a spus că abaterea nu a afectat siguranța vehiculelor aflate deja pe șosea, care includ mașina mică Corolla și sedanul de lux Lexus.
„Ne cerem scuze sincer”, le-a spus Toyoda reporterilor. El s-a înclinat profund și a menținut poziția timp de câteva secunde, așa cum se obișnuiește în conferințele de presă din Japonia, în care companiile își cer scuze pentru comportamentul inadecvat.
Ancheta guvernului japonez asupra Toyota a început în ianuarie. Problema nu afectează producția de peste mări a Toyota.

Tot luni, rivalul japonez al Toyota, Mazda Motor Corp., a raportat nereguli similare în testarea certificării și a oprit producția a două modele: Roadster și Mazda2. .
MazdaCompania cu sediul în orașul Hiroshima din sud-vestul a admis și încălcări ale testelor de impact pe trei modele întrerupte. Niciuna dintre aceste încălcări nu afectează siguranța vehiculului.
Staționat în Tokyo Compania Honda Motor De asemenea, și-a cerut scuze luni pentru testarea necorespunzătoare a unei game de modele, cum ar fi nivelurile de zgomot și testele de cuplu. Honda a spus că modelele mai vechi afectate – Accord, Odyssey și Fit – nu mai sunt în producție. Declarația spune că siguranța vehiculului nu a fost afectată.
Problemele de certificare au început în urmă cu doi ani pentru Toyota Group Co., producător de camioane Hino Motors și Daihatsu Motor Co. — care este specializată în mașini mici — și Toyota Industrial Co., Ltd.produce utilaje și piese auto.
Shinji Miyamoto, directorul de top pentru satisfacția clienților Toyota, a declarat că Toyota a început să lucreze la propriile teste după ce au apărut probleme la companiile grupului.
Defalcarea aparentă a sistemului de testare al Toyota și al companiilor din grupul său este o jenă pentru un producător de automobile care de decenii s-a mândrit cu sofisticarea producției și o cultură corporativă bazată pe împuternicirea lucrătorilor pentru a construi „mașini mai bune”.
Akio Toyoda, nepotul fondatorului companiei, a spus că unele reguli de certificare pot fi prea stricte, menționând că astfel de teste variază în întreaga lume. Dar el a spus în repetate rânduri că nu va tolera astfel de încălcări.
“Nu suntem o companie perfectă. Dar dacă găsim vreo problemă, vom face un pas înapoi și vom continua să lucrăm pentru a o corecta”, a spus Toyoda.
El a spus că este posibil ca compania să fi fost prea dornică să finalizeze testarea și le-a simplificat într-un moment în care varietatea de modele era în plină expansiune.
Toyota vinde peste 10 milioane de vehicule în întreaga lume.