lululemonCreșterea în America, cea mai mare piață a sa, pare să se fi stagnat după ce retailerul a raportat miercuri vânzări comparabile în regiune și o orientare slabă pentru trimestrul.
Retailerul de îmbrăcăminte sportivă a depășit cu ușurință previziunile de profit ale Wall Street, dar a depășit doar puțin estimările de venituri. Ghidurile lui Lululemon pentru întregul an fiscal sugerează că compania pariază că lucrurile se vor îmbunătăți în a doua jumătate a anului.
Iată cum a evoluat Lululemon în primul trimestru în comparație cu așteptările de pe Wall Street, potrivit unui sondaj al analiștilor realizat de London Stock Exchange Group (LSEG):
- Câștig pe acțiune: 2,54 USD, estimat 2,38 USD
- Venituri: 2,21 miliarde USD, 2,19 miliarde USD estimate
În ciuda creșterii calde, acțiunile Lululemon au crescut cu 10% în tranzacționările în afara orelor de program de miercuri. De asemenea, compania a anunțat că va adăuga 1 miliard de dolari programului său de răscumpărare de acțiuni.
Venitul net al companiei pentru perioada de trei luni încheiată la 28 aprilie a fost de 321 milioane dolari, sau 2,54 dolari pe acțiune, comparativ cu 290 milioane dolari sau 2,28 dolari pe acțiune, cu un an mai devreme.
Vânzările au crescut la 2,21 miliarde USD, o creștere cu aproximativ 10% față de 2 miliarde USD în aceeași perioadă a anului trecut.
Într-un comunicat de presă, CEO-ul Calvin McDonald a lăudat „impulsul puternic” pe care compania îl vede pe piețele internaționale și a sugerat că compania trebuie să facă mai multe în Americi înainte de a putea câștiga din nou acțiune acolo.
„Suntem mulțumiți de progresul pe care l-am făcut în optimizarea sortimentului nostru de produse din SUA”, a spus McDonald. „Privind în perspectivă, continuăm să avem o pistă semnificativă de creștere și avem încredere în capacitatea puternică a echipei noastre de a livra”.
Trimestrul trecut, McDonald’s a declarat că înregistrează schimbări în dinamica consumatorilor în America, dar a subliniat, de asemenea, greșelile lui Lululemon prin faptul că nu are dimensiunile și culorile potrivite în magazine, afectând vânzările. McDonald a declarat într-o conferință telefonică cu analiștii miercuri că aceste probleme au persistat în primul trimestru fiscal.
El a spus că gama de culori a jambierelor Lululemon este prea restrânsă, iar compania a rămas din nou epuizată și nu a putut să umple mărimile dorite de clienți. McDonald a adăugat că compania nu a cumpărat suficient din ceea ce cumpără consumatorii, ceea ce a făcut ca produsele să se epuizeze. El a spus că se așteaptă ca situația stocurilor companiei să fie mai bună în a doua jumătate a anului.
Lululemon este încă în creștere în America, dar într-un ritm mult mai lent decât anul trecut. În primul trimestru al acestui an, vânzările în regiunea Americii au crescut cu 3%, comparativ cu o creștere de 17% în aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările comparabile au fost constante comparativ cu anul trecut.
Vânzările comparabile din întreaga afacere Lululemon au crescut cu 6%, sub așteptările analiștilor de 7%, potrivit StreetAccount.
Lululemon a emis ghiduri slabe pentru trimestrul, deoarece creșterea încetinește în America. Veniturile sunt de așteptat să fie între 2,40 miliarde dolari și 2,42 miliarde dolari, ușor sub așteptările de 2,45 miliarde dolari, potrivit LSEG. Potrivit LSEG, compania se aștepta la câștiguri pe acțiune de la 2,92 USD până la 2,97 USD, în comparație cu așteptările de 3,02 USD.
Compania pare să se aștepte la îmbunătățirea condițiilor în a doua jumătate a anului. Lululemon se așteaptă la câștiguri pe acțiune pe întregul an de 14,27 USD până la 14,47 USD, peste așteptările analiștilor de 14,11 USD. Potrivit LSEG, veniturile sunt de așteptat să se situeze în intervalul de la 10,7 la 10,8 miliarde de dolari, în conformitate cu așteptările.
Lululemon este încă considerat pe scară largă un retailer și lider de piață, dar a întâmpinat unele dificultăți în ultimul timp. Acțiunile companiei au scăzut cu 40% în acest an până la închiderea de miercuri, deoarece investitorii încep să-și facă griji cu privire la perspectivele de creștere.
Compania a anunțat recent că Sun Choe, directorul de produse de lungă durată, va demisiona, provocând scăderea prețului acțiunilor. De asemenea, Lululemon s-ar putea găsi în curând de cealaltă parte a tendinței. Denimul câștigă popularitate în rândul consumatorilor, iar investitorii s-au îngrijorat că consumatorii ar putea trece de la îmbrăcămintea de sport la blugi, ceea ce ar putea afecta veniturile Lululemon.