
Pe 12 februarie 2024, o aeronavă Spirit Airlines s-a pregătit pentru decolare pe Aeroportul Internațional Austin-Bergstrom din Austin, Texas.
Brandon Bell |. Getty Images
companiile aeriene spirit Directorul executiv, Ted Christie, a declarat vineri că compania aeriană cu buget nu va lua în considerare depunerea de faliment la capitolul 11 și a fost „încurajată” de planurile sale. Achiziția a eșuat treci prin JetBlue Airways.
Spirit s-a confruntat cu schimbarea cererii de călătorie, cu o concurență sporită în SUA și cu o rechemare a motorului Pratt & Whitney care a pus la sol zeci de avioane Airbus.
La începutul acestui an, un judecător federal a blocat planul JetBlue Airways de a achiziționa Spirit Airlines din motive antitrust, ridicând îngrijorări pe Wall Street cu privire la capacitatea companiei aeriene care pierde bani de a-și rezolva problemele datoriei. Compania aeriană a declarat în februarie că încearcă să refinanțeze.
„Suntem mândri să ne executăm planul pe măsură ce renunțăm la acordul de fuziune cu JetBlue și suntem încurajați de rezultatele inițiale ale planului nostru independent”, a spus Christie la adunarea anuală a acționarilor de vineri.
S&P Global Ratings a retrogradat miercuri Spirit, ridicând întrebări cu privire la capacitatea sa de refinanțare. Acesta a menționat că 1,1 miliarde USD de obligațiuni de fidelitate ajung la scadență în septembrie 2025 și 500 de milioane USD de titluri convertibile ajung la scadență în 2026.
„Având în vedere constrângerile privind generarea fluxului de numerar și performanța operațională, împreună cu decizia anunțată public a managementului de a colabora cu creditorii pentru a evalua opțiunile de rezolvare a scadențelor viitoare, credem că compania se poate confrunta cu dificultăți”, a spus compania.
Companiile au declarat la începutul acestei săptămâni că șeful financiar al companiei va pleca și va deveni directorul financiar al Hertz.
Prețul acțiunilor Spirit a scăzut cu peste 77% în acest an, la închiderea de joi. Compania a luat o serie de măsuri pentru a economisi și a strânge numerar, inclusiv Întârzierea unor livrări Airbus și tranzacții de vânzare-leaseback.
De asemenea, compania aeriană și-a schimbat recent modelul de afaceri, eliminând majoritatea taxelor de schimbare a zborului și a grupării beneficiilor vândute anterior a la carte și la tarife bugetare.
De asemenea, a înlăturat alte politici, extinzând valabilitatea creditelor de zbor de la 90 de zile la un an și ridicând greutatea maximă a bagajelor de cală de la 40 de lire la 50 de lire.