June 7, 2024

Image Alliance |. Image Alliance |

Utilizarea inteligenței artificiale devine rapid norma la locul de muncă, dar unii angajați încă se tem că vor fi criticați dacă vor afla colegii.

Companie AI Platformă antropică și de management al muncii Asana au lansat noul lor Raport de lucru 2024 privind starea inteligenței artificialeMiercuri, organizația a chestionat 5.007 lucrători ai cunoștințelor din Statele Unite și Regatul Unit pentru a-și evalua opiniile cu privire la adoptarea inteligenței artificiale la locul de muncă. Lucrătorii cu cunoștințe pot fi descriși în mod vag ca lucrători experți cu guler alb care folosesc abilități analitice.

Studiul a constatat că mai mult de un sfert dintre angajații chestionați se temeau că ar fi văzuți ca „leneși” dacă ar folosi inteligența artificială la locul de muncă. Alți 23% au spus că sunt îngrijorați de faptul că sunt etichetați drept „fraudă” pentru utilizarea inteligenței artificiale la locul de muncă.

O treime au spus că sunt îngrijorați că inteligența artificială va înlocui complet oamenii.

Rebecca Hinds, șefa Laboratorului de inovare în muncă al Asana, a declarat pentru CNBC Make It că o parte a problemei este că compania nu a furnizat linii directoare clare cu privire la utilizarea inteligenței artificiale la locul de muncă.

„Aici începem să vedem că oamenii se tem de a fi văzuți ca leneși, de teamă de a fi văzuți ca un mincinos, deoarece mediul organizațional nu este propice pentru crearea unui mediu în care oamenii se simt împuterniciți să folosească inteligența artificială”, a spus Heinz.

În general, adoptarea IA generativă la locul de muncă este în creștere atât în ​​SUA, cât și în Regatul Unit, arată sondajul.

În Statele Unite, 57% dintre angajați folosesc instrumente AI generative săptămânal, față de 46% în urmă cu nouă luni. În Marea Britanie, 48% dintre angajați folosesc instrumente AI generative săptămânal, față de 29% în urmă cu nouă luni.

Aproximativ 60% dintre angajații din SUA și Marea Britanie se așteaptă să folosească mai mult IA generativă în următoarele șase luni.

Rata mare de adoptare se datorează în principal creșterii productivității angajaților, 69% raportând ca rezultat o productivitate crescută.

Angajații sunt din ce în ce mai entuziasmați de integrarea inteligenței artificiale în munca lor, dar nu se simt în mod deosebit sprijiniți de companiile lor.

Covârșitoare 82% dintre angajați au spus că organizația lor nu oferă angajaților nicio instruire privind utilizarea IA generativă. Lipsa de comunicare poate face angajații îngrijorați dacă pot folosi inteligența artificială la locul de muncă.

Pe lângă politicile care încorporează AI, Hinds a spus că compania trebuie să explice și modul în care AI va schimba rolurile angajaților.

„De asemenea, companiile nu analizează suficient de atent importanța principiilor, deci nu doar ce puteți face cu tehnologia, ci care este scopul de bază al tehnologiei și care este valoarea tehnologiei pentru activitatea noastră specifică?” .

„Cum ne imaginăm noul nostru rol de oameni și această nouă tehnologie transformatoare? Asta le oferă angajaților încredere.”

În același timp, există și un decalaj între opiniile directorilor superiori și ale angajaților individuali cu privire la utilizarea inteligenței artificiale.

Potrivit sondajului, aproape un sfert dintre directorii de conducere au declarat că companiile lor au un buget desemnat pentru a investi în instrumente generative de inteligență artificială pentru angajați, dar doar 9% dintre angajați au spus același lucru.

În plus, mai mult de două treimi dintre directorii executivi sunt entuziasmați de utilizarea inteligenței artificiale la locul de muncă, dar doar jumătate dintre angajați simt același lucru – îngrijorări exacerbate de teama de a fi înlocuiți.

Hinds a explicat că aceste preocupări sunt cele mai frecvente în rândul companiilor în stadiile incipiente ale IA.

„Companiile care au început să implementeze fazele patru și cinci ale ghidurilor au început să poziționeze AI ca un coechipier mai degrabă decât ca un instrument. Atunci vedem o reducere reală a amenințării percepute în cadrul oricărei organizații”, a adăugat ea.

În cele din urmă, pe măsură ce companiile oferă mai multe resurse și instruire, angajații pot folosi inteligența artificială în medii mai „sigure din punct de vedere psihologic”, a spus Hinds.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *