Consumatorii chinezi cheltuiesc bani pe experiențe. Acțiuni de călătorie care merită urmărite
Cea mai mare platformă de livrare de alimente din China înregistrează o tendință: cheltuieli mai mari pentru experiențe. Potrivit înregistrărilor FactSet, Wang Xing, CEO al Meituan-Dianping, cotată la Hong Kong, a declarat joi într-o conferință telefonică privind veniturile din primul trimestru că „din ce în ce mai mulți consumatori sunt dispuși să cheltuiască o parte mai mare din bugetul lor pentru călătorii”. „Nevoile lor nu numai că sunt în creștere, dar probabil că vor fi mai diverse, ceea ce ne deschide o mulțime de oportunități”, a spus el. Meituan operează afaceri legate de rezervări hoteliere și călătorii, deși la o scară mult mai mică decât afacerea sa de livrare de alimente. Analiștii de la HSBC și-au majorat prețul țintă al acțiunilor cu 5 USD (64 de cenți) la 170 USD vineri, după ce perspectivele de profit ale Meituan s-au îmbunătățit la toate unitățile sale. Deși mediul macroeconomic al Chinei este relativ lent, creșterea turismului este similară cu situația din Statele Unite după epidemie. Consumatorii americani au cheltuit bani pentru experiențe, inclusiv concerte și croaziere. Într-un raport de săptămâna trecută despre potențialul pieței de consum din China, analiștii de la Bank of America Securities l-au ales pe hotelierul H World ca una dintre alegerile lor de top. „Credem că, cu cea mai bună execuție din clasă, H World este cel mai bine poziționat pentru a surprinde creșterea pe termen lung a industriei hoteliere din China”, au spus analiștii, „În timp ce RevPAR (per cameră disponibilă) s-a îmbunătățit datorită unei recuperări mai lente creșterea veniturilor pentru călătorii de afaceri și de agrement) poate rămâne sub presiune pe termen scurt, dar credem că povestea sa de creștere a unităților pe termen lung rămâne intactă și se așteaptă ca acțiunile sale cotate la bursă să o facă a atins 47 USD. Este cu 30% mai mare decât prețul acțiunilor H World încheiat joi. Printre mărcile companiei se numără hoteluri elegante, moderne și relativ accesibile. În China, H World deține și drepturi de master franciza pentru Mercure, ibis și ibis Styles, precum și drepturi de co-dezvoltare pentru Grand Mercure și Novotel. Cea mai recentă listă de investiții în Asia-Pacific a Goldman Sachs, publicată săptămâna trecută, indică H World ca singura sa alegere pentru acțiuni de călătorie, cu o țintă de preț și mai mare de 52 USD per acțiune. Analiștii evaluează acțiunile ca o cumpărare și se așteaptă ca acesta să beneficieze de „tendințele consumatorilor centrate pe valoare” și de consolidarea industriei. În China continentală vin și turiști din Hong Kong, Macao, Taiwan și alte părți ale lumii. În previziunile de la jumătatea anului de săptămâna trecută, Morgan Stanley se aștepta ca veniturile din turismul receptiv să aibă „un potențial de creștere semnificativ”, crescând cu aproximativ 11% anual până în 2033. Vânzările cu amănuntul ale Chinei vor crește cu 7,2% în 2023, iar rata anuală de creștere va încetini la 2,3% în aprilie 2024. În primul trimestru, volumul total de tranzacții al afacerilor Meituan în magazine, hoteluri și turism a crescut cu peste 60% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. CEO Wang a spus că valoarea medie a comenzii din fiecare categorie a scăzut, deoarece consumatorii au devenit mai sensibili la preț. Dar el a remarcat că „unii tineri sunt dispuși să aloce mai mult buget pentru experiențele de călătorie”. Meituan-Dianping l-a angajat pe Shen Nanpeng, un investitor faimos timpuriu din China, ca director non-executiv. Dl Shen este, de asemenea, director independent non-executiv al site-ului de turism chinezesc Ctrip și director non-executiv al BTG Hotels Group, conform raportului anual al companiei pentru 2023. Hotelurile BTG listate la Shanghai s-au închis vineri la 14,10 yuani (1,95 USD), cu aproape 35% mai mare decât prețul țintă de 19 yuani stabilit de Jefferies la sfârșitul lunii aprilie. Raportul urmează anunțul rezultatelor din primul trimestru ale Beijing Tourism Group. Compania a deschis 205 de hoteluri noi, inclusiv 66 de hoteluri de nivel mediu și înalt și a închis 173 de hoteluri. Reprezentând aproximativ 40% din totalul camerelor de oaspeți ale companiei. „Compania investește în dezvoltarea pieței hoteliere de nivel mediu și înalt, menținând în același timp poziția pe piață pe segmentul hotelurilor cu buget redus”, au declarat analiștii Jefferies. Piețele de valori din China continentală și Hong Kong au fost închise luni, ultima sărbătoare legală din China continentală înainte de septembrie. Dar școlile publice, de obicei, scot vacanța de vară la sfârșitul lunii. Elevii de liceu au început vineri examenul anual de admitere la facultate de mai multe zile. Începând cu 6 iunie, Ctrip a declarat că numărul rezervărilor interne pentru vacanțe de vară până acum a crescut semnificativ în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. În vara anului 2023, sosirile de turiști interni vor fi aproape de 1,84 miliarde, depășind aceeași perioadă din 2019.