

CEO-ul Vistara Airlines a spus că industria aviației din India rămâne puternică, dar presiunile externe prezintă cel mai mare risc de creștere.
Într-un interviu exclusiv pentru CNBC, Vinod Kannan a spus că cererea de aviație din India „încă progresează” și se mișcă într-o direcție pozitivă.
Cu toate acestea, el a adăugat că factori precum costurile combustibilului și un dolar american puternic ar putea afecta creșterea.
“Companiile aeriene din India au fost întotdeauna extrem de sensibile la presiunile externe. De exemplu, costurile combustibilului și dolarul față de rupia indiană, deoarece deprecierea are întotdeauna un impact asupra rezultatului nostru”, a spus el pentru Sri Jegarajah de la CNBC.
El a adăugat că și fluctuațiile prețului petrolului trebuie monitorizate îndeaproape.
Prețul țițeiului Brent A crescut cu 6,46% în ultimele 12 luni, în timp ce Prețurile țițeiului din SUA Potrivit datelor FactSet, acesta a crescut cu 7,64% în aceeași perioadă.
India este martora unui boom în domeniul aviației, iar cea mai populată țară din lume urmează să devină cea mai populată țară din lume Până în 2030, va deveni a patra țară cu cheltuieli turistice din lume.în principal datorită creșterii continue a populației cu venituri medii, veniturile gospodăriilor vor crește semnificativ.
În anul fiscal care se încheie în martie 2024, traficul intern de pasageri aerieni din India este de așteptat să fie de 154 milioane USD, o creștere anuală de aproximativ 13%. Potrivit agenției de rating de credit ICRA.
„Perspectivele pentru industria aviației din India sunt stabile pe fondul unei redresări continue a traficului aerian intern și internațional de pasageri, a unui mediu de costuri relativ stabil și a unei continue așteptate a acestei tendințe în perioada fiscală 2024-2025”, se arată în raport.

În ultimii ani, guvernul indian a făcut pași semnificativi pentru a consolida industria aviației și pentru a promova dezvoltarea infrastructurii.
cantitate Aeroporturi interne care operează Potrivit datelor oficiale ale guvernului, numărul s-a dublat de la 74 în 2014 la 148 în 2023.
Kannan a spus că industria aviației a jucat întotdeauna un rol cheie în creșterea economică a Indiei.
„Există și un efect multiplicator, deoarece pentru fiecare loc de muncă pe care îl creăm în aviație, există trei sau patru locuri de muncă asociate în ecosistem”, a spus el, adăugând că guvernul este „foarte conștient de acest lucru”.
„Cred că doar se va îmbunătăți”.
Săptămâna trecută, National Company Law Tribunal a dat undă verde fuziunii Vistara și Air Indiarelatează Reuters.
Tata Group deține 51% din Vistara, restul de 49% este deținut de Singapore Airlines.
Conglomeratul indian, care deține și afaceri, de la IT la oțel până la producători de automobile, a anunțat Vistara fuzionează cu Air India noiembrie 2022.
„Odată cu această fuziune, vom deveni cea mai mare companie aeriană internațională din afara Indiei”, a spus Kannan, adăugând că în ceea ce privește cota de piață internă, „vom captura aproximativ 30% din cota de piață internă”.
CEO-ul a spus că acest lucru va permite companiei aeriene să se extindă semnificativ.
— Charmaine Jacob de la CNBC a contribuit la acest raport.