CEO-ul și proprietarul X SpaceX și Tesla, Elon Musk, vorbește la Conferința Globală Milken Conference 2024 de la Hotelul Beverly Hilton din Beverly Hills, California, Statele Unite, pe 6 mai 2024.
David Swanson |
Tesla Compania poate impune tarife special calculate pentru mașinile sale produse în China și importate în Europa, ca parte a deciziei Uniunii Europene de a majora tarifele la vehiculele electrice din China.
Miercuri, Comisia Europeană, brațul executiv al UE, Tarife mai mari la mașinile electrice chinezești Producătorii sunt până la 38%. Dacă UE nu reușește să ajungă la o soluție cu autoritățile chineze, aceste tarife temporare vor intra în vigoare din 4 iulie. Patru luni mai târziu, au fost puse în aplicare așa-numitele „măsuri finale”.
În această etapă, Tesla „poate primi tarife calculate separat”, a spus comitetul.
Comisarul UE pentru comerț, Valdis Dombrovskis, a declarat miercuri pentru CNBC că Tesla pledează pentru tarife mai mici și că Comisia Europeană le revizuiește.
„De asemenea, putem obține mai multe informații despre specificul Tesla și subvențiile specifice pe care Tesla le primește în China, ceea ce într-adevăr ar putea duce la diferite grade de taxe compensatorii”, a spus el.
Shanghai, China, găzduiește una dintre cele mai mari Gigafactories Tesla. Potrivit rapoartelor presei oficiale chineze, fabrica Tesla din Shanghai a livrat 947.000 de vehicule în 2023, dintre care 600.000 au fost vândute pe piața chineză, iar restul au fost exportate.
Europa a urmat SUA în reprimarea administrației președintelui Joe Biden luna trecută Impunerea unui tarif de 100% la vehiculele electrice din China.

CEO-ul Tesla, Musk Probleme cu tarifele din SUA au fost rezolvate recent.
„Nici Tesla și nici eu nu am cerut aceste tarife”, a spus Musk în mai.
„Tesla concurează destul de acerbă pe piața chineză fără tarife și fără sprijin respectuos”, a adăugat Musk „Sunt în favoarea fără tarife”.