
Consumatorii din China și India sunt cei mai mari utilizatori de portofele digitale atât în vânzările online, cât și în cele fizice.
Logo D3 |. Moment |
Portofelele digitale sunt metoda de plată cu cea mai rapidă creștere din lume, Asia fiind lider, potrivit unui nou raport al companiei de procesare a plăților Worldpay.
La nivel global, portofelele digitale vor reprezenta 50% din achizițiile de comerț electronic și 30% din achizițiile din magazine până în 2023, valoarea tranzacției ajungând la 14 trilioane de dolari. Rapoartele arată că se așteaptă că acest număr va ajunge la 25 de trilioane de dolari până în 2027.
Pe măsură ce utilizarea cardurilor fizice și a numerarului continuă să scadă, consumatorii din Asia Pacific sunt cei mai mari utilizatori de portofele digitale.
Anul trecut, 70% din plățile online și 50% din plățile în magazine din regiunea Asia-Pacific au folosit portofele digitale – cea mai mare dintre toate regiunile.
Cheltuielile totale ale portofelului digital în regiune, inclusiv achizițiile de comerț electronic și tranzacțiile la punctul de vânzare (POS), vor ajunge la aproape 10 trilioane de dolari în 2023, conduse în principal de China.
Worldpay definește „punctul de vânzare” ca o metodă de plată într-un magazin fizic.
În comparație, cheltuielile cu portofelul digital în Europa reprezintă doar 30% din tranzacțiile de comerț electronic și 13% din plățile fizice. În Statele Unite, utilizarea portofelului digital reprezintă 37% din vânzările online și 42% din cheltuielile fizice.
Phil Pomford, directorul general al echipei de comerț electronic din Asia Pacific a Worldpay, a declarat: „Pe lângă comoditate, tehnologia biometrică din portofelele digitale oferă și un sentiment mai mare de securitate prin simpla folosire a feței sau a amprentei pentru a efectua plăți”.
„Evident, telefonul tău poate fi furat, dar fără recunoaștere facială, nimeni nu îți poate folosi cardul, dar cardul tău fizic poate fi furat și folosit prin plăți contactless”, a adăugat el.
Sondajul a fost realizat pe 40 de piețe din Asia Pacific, Europa, Orientul Mijlociu și Africa, precum și America de Nord și America Latină.
Asia este în frunte
Până în 2027, proporția consumatorilor din Asia-Pacific care utilizează portofele digitale pentru plățile de comerț electronic este de așteptat să crească la 77%, iar proporția de portofele digitale utilizate pentru achiziții în magazine va crește la 66%, în ciuda cererii globale de numerar a consumatorilor. iar utilizarea cardurilor bancare continuă să scadă.
Până în 2023, China va deveni lider global, cu 82% din cheltuielile de comerț electronic și 66% din achizițiile fizice efectuate prin portofele digitale, cu un volum total de tranzacții de aproximativ 7,6 trilioane USD.
În China, mulți oameni nu mai au portofelele fizice în mână și își poartă telefoanele mobile doar când ies în oraș.
Phil Pomford
World Payments Asia Pacific
„Piața de plăți din China este dominată în mare măsură de trei mărci de plăți omniprezente: portofelele digitale Alipay și WeChat Pay și rețeaua de carduri bancare UnionPay”, se arată în raport.
Raportul prevede că până în 2027, 86% din comerțul electronic al Chinei și 79% din vânzările în magazine vor fi tranzacționate prin portofele digitale.
„Mulți oameni din China nu mai au portofelele fizice în mână, își iau telefoanele mobile cu ei doar când ies”, a spus Pangford.
India are cea mai mare populație și cea mai mare populație de tineri din lume, dar nu este cu mult în urmă.
Anul trecut, mai mult de 50% dintre oameni au folosit portofele digitale pentru a plăti pentru achiziții online și în magazine, iar interfața de plăți unificată (UPI) din țară este una dintre cele mai populare aplicații pentru tranzacții.
Worldpay prezice că utilizarea portofelelor digitale atât în vânzările online, cât și în magazine va continua să fie metoda de plată dominantă în India, reprezentând mai mult de 70% din vânzările totale până în 2027.
În Asia, cardurile de credit rămân dominante în economiile dezvoltate precum Japonia (57%), Coreea de Sud (56%) și Singapore (42%). Cu toate acestea, țări în curs de dezvoltare precum Indonezia (40%), Filipine (34%) și Vietnam (36%) preferă portofelele digitale altor metode de plată.
„Multe dintre aceste piețe au populații considerabile nebancare. Deci, capacitatea de a avea brusc această metodă de plată digitală pe telefon a evoluat, evident, foarte rapid în ultimii câțiva ani”, a explicat Pumford.