
Vizitatorii privesc vehiculul electric BYD DM-i la Salonul Auto Internațional de la Beijing 2024 din Beijing, China, pe 3 mai 2024.
Fotografii Noor |. Fotografii Noor |
Cotele producătorilor chinezi de vehicule electrice au fost în mare parte mai mari joi dimineață UE anunță creșterea tarifelorÎn urmă cu o zi, vehiculele electrice din China au crescut cu până la 38%.
din Hong Kong Index Hang Seng S-a deschis cu 1,23%, în principal din cauza creșterii stocurilor de vehicule electrice.
firma de masini electrice BYDCei mai buni câștigători ai indicelui Hang Seng au crescut cu 8% la tranzacționarea timpurie. de bun augur a crescut cu aproximativ 4%, în timp ce colegii Nioh și masina ideala Acțiunile sale au crescut cu 1,75%, respectiv 2,67%. sprijinul statului SAIC O scădere de peste 2%.
Un analist a remarcat că tarifele UE au fost „modeste” în comparație cu cele impuse de Statele Unite pentru vehiculele electrice din China.
BYD vs Geely
Miercuri, Uniunea Europeană a declarat că va impune tarife suplimentare producătorilor chinezi de vehicule electrice cu operațiuni mari în Europa. Lumea va Dacă se impune un tarif de 17,4%, Geely Automobile va impune un tarif suplimentar de 20%. SAIC va trebui să plătească un tarif suplimentar de 38,1%, cel mai mare dintre cele trei. Acest lucru este peste standard A fost impus un tarif de 10% pentru vehiculele electrice importate.
Toți cei trei producători sunt eșantionați ca parte a investigației în curs de desfășurare a UE.
Comisia Europeană a declarat că altor companii chineze de vehicule electrice care cooperează cu ancheta, dar care nu sunt incluse în eșantion, li se va percepe un tarif suplimentar de 21%, în timp ce companiilor chineze de vehicule electrice care nu cooperează cu ancheta li se va percepe un tarif suplimentar de 38,1%.
A declarat UE într-un comunicat afirmație A ajuns la concluzia provizorie că producătorii chinezi de vehicule electrice au beneficiat de „subvenții neloiale” care reprezentau o „amenințare de prejudiciu economic” pentru industria UE de vehicule electrice.
„Această mișcare este ușoară în comparație cu tarifele de 100% impuse de administrația Joe Biden importurilor de vehicule electrice din China în Statele Unite (creștete de la 25% luna trecută), iar tarifele temporare de 25% sunt în conformitate cu așteptările pieței de 20% – 25% credem,” a spus analistul de acțiuni Morningstar Vincent Sun într-o notă miercuri.

UE a impus tarife suplimentare după ce a lansat o investigație în octombrie. Comisia a declarat într-o declarație că tarifele sunt momentan temporare, dar vor fi implementate începând cu 4 iulie dacă discuțiile cu autoritățile chineze nu vor ajunge la o soluție. UE a declarat că măsurile finale vor fi luate în termen de patru luni de la impunerea unor tarife temporare.
Joseph Webster, membru senior la Centrul pentru Energie Global al Consiliului Atlantic, a declarat că UE „pare să avertizeze” Administrația de Stat pentru Industrie și Comerț a Chinei, susținută de guvern, să construiască unități de producție în Europa sau să suporte tarife.
„SAIC Motor din China a primit cel mai mare tarif de 38,1%”, a spus Webster într-un raport, producătorul auto are operațiuni limitate pe continent și încă nu a construit prima fabrică de producție europeană, în ciuda faptului că a luat în considerare site-ul de aproape un an. Raportul de miercuri.
„Atât BYD, cât și Geely au investiții semnificative în Europa”, a spus Webster.
În decembrie, BYD a promis Construirea unei noi fabrici de vehicule electrice în Ungaria Dupa deschidere Plan de fabricație autobuz electrict in tara. Geely deține producătorul suedez Volvo și a început să mute producția unor mașini din China în Belgia.
– Lim Hui Jie de la CNBC a contribuit la acest raport.