Industria auto din China este din ce în ce mai mult Creați producători auto și politicieni la nivel mondial E cald sub guler.
La începutul anilor 1980, industria auto chineză era aproape inexistentă. Astăzi, țara are o capacitate de producție de aproximativ 40 de milioane de vehicule pe an, suficientă pentru a furniza jumătate din lume.
Doar aproximativ 25 de milioane de mașini vor fi vândute în China în 2023, potrivit Dunne Insights, o companie care urmărește piața auto din China și alte țări asiatice. Pentru a scăpa de excesul său, China caută tot mai mult exporturi. CEO-ul Dunne Insights, Michael Dunne, a declarat că anul trecut compania a livrat mașini în peste 100 de țări.
Dunn și alți oameni din interior spun că este doar o chestiune de timp până când mărcile chineze își fac drumul în Statele Unite.
„Eu îl numesc Godzilla cel Mare”, a spus Dunn. „Lumea nu a văzut niciodată o industrie de automobile la această scară”.
sondajul arată că În ciuda preocupărilor comune legate de confidențialitate, o mare parte a consumatorilor din SUA, în special consumatorii mai tineri, sunt încă dispuși să cumpere mașini chinezești.
Nu toată lumea împărtășește acest entuziasm. Președintele Joe Biden Introdus luna trecută Tarifele ridicate la vehiculele electrice chinezești dublează efectiv prețul autocolantului, care altfel ar putea ajunge până la 11.500 de dolari. Importurile de mașini electrice din China îl amenință pe Biden, guvernul afirmând că companiile chineze beneficiază de un sprijin guvernamental nedrept Investiții guvernamentale uriașe în vehicule electrice.
Unii politicieni merg mai departe. Senatorul democrat din Ohio, Sherrod Brown, Reprezentat pe platforma social media“Tarifele nu sunt suficiente. Trebuie să interzicem intrarea mașinilor electrice chinezești în Statele Unite. Perioada.”
Tesla CEO Musk critică tarifeledar A spus la începutul lui 2024 Fără bariere comerciale, majoritatea producătorilor auto occidentali ar fi distruși de concurența chineză.
dar sunt câteva Specialiștii din industria auto sunt sceptici Tarifele vor putea descuraja importurile din China pe termen lung. Unii spun că pot chiar să facă mai mult rău decât bine.
Bill Russo, un fost director Chrysler care conduce o consultanță numită Automobility în Shanghai, a spus că istoria recentă a arătat limitele tarifelor.
Războiul comercial al președintelui Donald Trump poate avea ca scop Beijing, dar crește costurile pieselor și dăunează producătorilor de automobile din SUA,spuse Rosseau. În cele din urmă, poate forța și companiile chineze să investească în alte țări pentru a le ajuta să evite tarifele, accelerând astfel globalizarea companiilor chineze.
vizionați videoclipul află mai multe.