June 15, 2024

Boabe de cacao uscate la ferma și unitatea de producție Somos Cacao din Lagunvaría, departamentul Norte de Santade, Columbia, vineri, 22 martie 2024.

Ferry Ospina |. Bloomberg |

Un anumit segment al agriculturii globale se confruntă cu presiunea prețurilor – și este dulce-amărui.

Prețul cacaoului s-a triplat cu mult în ultimul an, provocând dureri de cap majore cofetariilor și altor companii alimentare care folosesc ingredientul pentru a face ciocolată.

În ultimii ani, prețurile la cacao s-au situat în jurul a 2.500 de dolari pe tonă. Însă rapoartele despre o recoltă mai slabă decât se aștepta au stârnit îngrijorări privind aprovizionarea, alimentează câștigurile mărfurilor în ultimele luni. Prețurile la cacao au atins un nivel record de peste 11.000 de dolari pe tonă în aprilie. Creșterile prețurilor au încetinit ușor de atunci, dar prețurile culturilor rămân cu mult peste ceea ce companiile alimentare sunt obișnuite să plătească.

În prezent, multe dintre cele mai mari companii de bomboane— Hershey’sproducătorul M&M Mars, părintele Kinder Ferrero Rocher și părintele Cadbury Mondelez – Aceștia pot fi protejați de creșterea costurilor pentru cacao, deoarece contractele pe termen lung blochează prețurile pe care le plătesc pentru mărfurile cheie pentru a le proteja de astfel de evenimente. Acest lucru le oferă timp să rezolve problema. Dar până în 2025, ar putea ajunge să plătească mai mult pentru cacao.

„Acest lucru va avea un impact absolut asupra modului în care aceste companii își gestionează afacerea, deoarece impactul costurilor este foarte semnificativ”, a declarat Steve Rosenstock, șeful de produse de consum la Clarkston Consulting. Costul cacaoului a crescut.

Marte a refuzat să participe la acest raport. Mondelēz, Ferrero și Hershey’s nu au răspuns solicitărilor de comentarii ale CNBC.

cacao scump

Africa de Vest, regiunea care furnizează cea mai mare parte a cacaoului din lume, a fost lovită de bolile culturilor și de prețuri mai mici plătite fermierilor la punctul de vânzare, cunoscut sub numele de prețuri de la fermă la vânzare, forțându-i să cultive culturi mai profitabile, cum ar fi cauciucul. în loc de cauciuc, nu cacao. Se așteaptă ca recolta de cacao din acest sezon să înregistreze cea mai mare lipsă din ultimele șase decenii, potrivit unui raport din luna mai de la Rabobank.

Reuters a raportat miercuri că Ghana, al doilea mare producător de cacao, plănuiește să amâne livrarea a până la 350.000 de tone de boabe de cacao până în sezonul viitor, trimițând din nou prețurile mai mari.

Un muncitor culege fructe de cacao vineri, 22 martie 2024, la ferma de cacao Somos din Lagunvaría, departamentul Norte de Santade, Columbia.

Ferry Ospina |. Bloomberg |

La apelurile recente privind veniturile, directorii de la Mondelez și Hershey’s au spus că cred că speculațiile de pe piață au condus câștigurile de cacao, cel puțin parțial. Prețurile pot scădea în septembrie odată ce mai multe informații sunt disponibile despre noua recoltă, dar asta nu înseamnă că prețurile vor reveni la normal.

Costul în creștere al mărfii vine într-un moment dificil pentru multe companii alimentare. În ultimii doi ani, multe companii au crescut prețurile ca răspuns inflatia Aceasta acoperă o gamă mai largă de mărfuri. Ca urmare, cumpărătorii devin din ce în ce mai pretențioși în privința articolelor pe care le cumpără și mai puțin mulțumiți de prețurile pe care le văd la magazinul alimentar. Concentrarea consumatorilor asupra valorii lasă companiilor de cofetărie puțină marjă de manevră în stabilirea prețurilor pentru a explica costul mai mare al cacaoului.

Și apoi sunt contracție și expansiune, un cuvânt la modă care a intrat în lexicul profanului în ultimii doi ani. Compania va reduce cantitatea sau greutatea produsului, păstrând în același timp prețul. Dar consumatorii înțeleg deja acest lucru. Un sondaj YouGov din octombrie a constatat că 72% dintre respondenții din SUA au observat Alimentele se micșorează și se extind.

Soluție pe termen scurt

Ca urmare, multe companii vor trebui să devină mai creative.

Gustare Johnson & Johnson Directorul executiv Daniel Fachner a urmărit prețurile la cacao și ciocolată. Compania deține mărci precum Dippin’ Dots, SuperPretzel și Hola Churros și produce produse pentru alte companii, cum ar fi churros de la Subway. Ciocolata este o aromă comună în portofoliul său de produse, care include gustări precum churros cu ciocolată.

„Nu ne va împiedica să folosim ciocolată, dar ne va face să ne gândim și să spunem: „Acum, dacă facem această inovație cu prețuri noi, este comercializabilă?” Și atunci când o vindem, „Este costul suficient de mic”. , poate clientul să-l vândă și să facă în continuare un profit bun?

O soluție ipotetică propusă de Fachner ar putea fi reducerea numărului de chipsuri de ciocolată dintr-un produs de la 12 la 9. El a mai spus că Johnson & Johnson caută alternative care ar putea funcționa pentru unele dintre formulele sale.

Ciocolatele sunt expuse pe rafturile de la Celine’s Sweets pe 22 martie 2024 în Novato, California.

Justin Sullivan |. Getty Images

Analistul RBC Capital Markets, Nik Modi, consideră noul gigant al lui Hershey, Reese’s Cup, ca o soluție creativă.

„Acest produs are în plus unt de arahide, deci este o modalitate excelentă de a încerca să aduci inovația pe piață la un preț premium, astfel încât consumatorii să simtă că primesc valoare, dar doar schimbarea produsului în sine îl face mai puțin dependent de ciocolată”, a spus el. a spus.

Pentru companiile alimentare care nu se ocupă în principal de ciocolată, pot începe să evite aromele de ciocolată, în special în produsele noi.

„Cred că oamenii încearcă mai mult sau mai puțin să stea departe de ciocolată în acest moment”, a spus Modi.

Coada lungă a crizei cacaoului

De ce prețul ingredientelor cheie de ciocolată va crește vertiginos în 2024

Deși creșterea din acest an a prețurilor la cacao este istorică, probabil că nu va fi ultima dată când companiile alimentare plătesc prețuri mai mari pentru marfă. Analiștii prevăd deja un alt deficit de cacao pentru anul viitor, deși s-ar putea să nu fie la fel de grav ca în acest sezon.

Cu toate acestea, problemele sistemice, cum ar fi prețurile agricole controlate de guvern și schimbările climatice pot continua să dăuneze culturilor de leguminoase. De asemenea, folosiți munca copiilor si sclavia Fermele de cacao din Africa de Vest declanșează procese și scandal în rândul companiilor de bomboane.

Pe termen lung, aceasta înseamnă că multe companii vor trebui să caute soluții mai permanente. În unele cazuri, acest lucru ar putea însemna un înlocuitor pentru cacao.

„Există câteva exemple în care companiile cresc cantitatea de aditivi non-cacao, cum ar fi zahărul, echivalentul untului de cacao, untul de shea, uleiul de palmier, uleiul de cocos și alți aditivi mai economici”, a spus Rosenstock.

Justin Sullivan |. Getty Images

Reformularea durează în medie aproximativ nouă luni, potrivit unei note de cercetare publicată joi de analistul BofA Securities, Antoine Prevot. El a spus că crede că companiile de FMCG au luat în considerare modificări ale rețetelor lor de la începutul anului, ceea ce înseamnă că noile bomboane ar putea începe să apară pe piață de îndată ce august.

Există alternative mai extreme. Startup-uri precum Voyage Foods și Win-Win au produs ciocolată fără cacao folosind alternative precum sâmburi de struguri și fasole.

Cel puțin o companie de bomboane nu intenționează să facă modificări majore în rețetele sale.

Luca Zaramella, directorul financiar al Mondelēz Group, a declarat la o conferință Deutsche Bank din 4 iunie: „Vom lua unele măsuri de înăsprire a costurilor, dar nu vom schimba formula și nu vom face ceva care nu este bun pe termen lung care trebuie să fie adecvat pentru afacere.

Alte tipuri de gustări au, de asemenea, potențial de diversificare. Când Kraft a desprins Mondelez în urmă cu mai bine de un deceniu, avea deja în portofoliu gustări Triscuit, Sour Patch Kids și Wheat Thins, pe lângă produsele de ciocolată Milka, Oreo, Toblerone și Chips Ahoy.

Alte companii de bomboane urmează exemplul, adăugând mai multe gustări sărate la liniile lor de produse pentru a stimula o creștere mai mare. De exemplu, Hershey a achiziționat Amplify Snack Brands în 2017, adăugând SkinnyPop în portofoliul său de produse și a achiziționat Dot’s Homestyle Pretzels în 2021.

„Nu cred că o fac pentru a-și reduce dependența de cacao, ci pentru a putea reacționa mai ușor la suișurile și coborâșurile tendințelor de consum și pentru a-și diversifica cu adevărat portofoliile”, a spus Rosenstock ei o fac să se sprijine pe anumite categorii care nu sunt ciocolată, fie că este vorba de gustări sărate, boabe de jeleu sau produse cu gumă, cred că este o modalitate excelentă de a face față crizei cacaoului”.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *