Japonia a făcut-o prima. Bursa de valori din China urcă printre cele mai mari din lume
Dacă expansiunea internațională a companiilor japoneze este o referință, companiile chineze au încă un potențial uriaș pe piața globală. Asta spun analiștii de la HSBC. Ei au descoperit că pentru companiile cotate la bursă din China continentală (adică acțiunile A), doar 11,7% din veniturile lor totale au venit din străinătate anul trecut. Dacă sunt luate în considerare doar cele mai mari companii urmărite de Indexul CSI 300, proporția este și mai mică, de 10,3%. Steven Sun, șeful de cercetare la HSBC Qianhai Securities, și echipa sa au declarat într-un raport din această lună că, prin comparație, 35,3% din veniturile companiilor japoneze Nikkei 225 de anul trecut au venit din străinătate. De la izbucnire, companiile chineze au căutat din ce în ce mai mult să se extindă în străinătate, pe măsură ce creșterea internă încetinește. Vehiculele electrice și produsele de larg consum sunt pe radarul analiștilor de investiții pentru potențialul lor internațional. Analistul de acțiuni UBS Asia Pacific Christine Peng și echipa sa au declarat într-un raport despre industria de consum din China, publicat pe 12 iunie: „Credem că investitorii încă subestimează oportunitățile de creștere structurală aduse de expansiunea globală a companiilor de bunuri de larg consum, în special pe piețele emergente. Una dintre alegerile lor este Gongniu, o companie listată la Shanghai care vinde produse electrice, cum ar fi prize de perete, întrerupătoare și iluminat, a declarat compania în raportul său anual, Gongniu și-a stabilit anul trecut filiale în Germania și Indonezia Orientul Mijlociu și America de Sud au reprezentat doar 2% sau mai puțin din veniturile sale din străinătate, dar a declarat că veniturile globale au crescut cu 14%. an la 3,8 miliarde de yuani, comparativ cu companiile japoneze, veniturile companiilor chineze din străinătate reprezintă o proporție mai mică din întreaga industrie contribuția la venituri ajungând la aproximativ 30%, dar credem că acesta poate fi un început bun, mai degrabă decât un plafon. Analiza HSBC a constatat că decalajele au rămas mari în alte industrii, cum ar fi echipamentele electrice (20,4% vs 53,8%), utilaje (21,6% vs 53,5%) și farmaceutice (9,9% vs 34,6%). Iată alegerile companiei cu privire la acțiunile „globalizate” ale Chinei, toate evaluate „cumpără” și împărțite în trei categorii: Anker – Un vânzător de power bank și încărcătoare listat la Shenzhen, analiştii notează că vânzările companiei Amazon în SUA au crescut cu 65% de la an la an în aprilie anul trecut. HSBC a raportat că „Anker este, de asemenea, singurul furnizor terță parte de periferice pentru smartphone-uri certificate de Apple în China, iar managementul său include veterani Google cu experiență în stabilirea conductelor de vânzări în străinătate Zhejiang Dingli – un cherry-picker listat în Shanghai și alte lifturi”. producatori. „Credem că Zhejiang Dingli va beneficia de o creștere puternică a vânzărilor, în special pe piața din SUA”, se arată în raportul HSBC. Compania a adăugat că „rezultatele pozitive” ale revizuirii taxelor antidumping efectuate de Departamentul de Comerț al SUA la 1 mai ar putea susține valoarea brută a lui Dingli. rată a dobânzii. Cea mai recentă analiză a constatat că Dingli a vândut produse în SUA la reduceri mai mici decât cele raportate anterior, permițând companiei să se bucure de tarife diferite față de colegii săi. Snibe — Shenzhen New Industry Biomedical Engineering Co., Ltd. (Snibe) vinde instrumente de laborator clinic și substanțe utilizate în testarea medicamentelor. HSBC a declarat: „Având în vedere impulsul vânzărilor Snibe pe piețele de peste mări, analiștii noștri din domeniul sănătății sunt mai optimiști cu privire la Snibe și prognozează o rată de creștere anuală compusă a veniturilor de 29% pe piețele de peste mări din 2023 până în 2026, determinată în principal de vânzările de reactivi și de creșterea Chinei. instalarea de instrumente la scară largă nu mai este vorba de a fi duri cu China sau de a înrăutăți situația din relațiile dintre Statele Unite și China. David Chao, strateg de piață globală pentru Japonia (excluzând Japonia), a declarat într-un webinar joi. „Poate că vremurile bune ale comerțului dintre SUA și Asia s-au încheiat, dar asta nu înseamnă că schimburile comerciale dispar”, a spus el, remarcând că, de exemplu, „începem să vedem noi comerțuri între China și Mijlociu. Subliniind că țările din Asia de Sud-Est, inclusiv Singapore și Indonezia, au depășit UE pentru a deveni cel mai mare partener comercial regional al Chinei în ultimii ani, Japonia este similară cu Germania în 1992, iar investițiile în fabrici și filiale locale au contribuit la creșterea angajare in alte tari.