
Un Tesla Model 3 folosit din 2020 este de vânzare într-o parcare CarMax din Burbank, California, pe 10 martie 2022.
Mario Tama |. Getty Images |
În februarie, prețurile vehiculelor electrice uzate au scăzut pentru prima dată sub prețul mașinilor uzate pe benzină, iar prețul devine din ce în ce mai abrupt pe măsură ce cumpărătorii de mașini resping orice etichetă „premium” asociată anterior cu vehiculele electrice.
acest O picătură mare în ultimul an. În iunie 2023, prețul mediu al unui vehicul electric uzat a fost cu peste 25% mai mare decât prețul unui vehicul pe benzină uzat, dar până în mai, prețul mediu al unui vehicul electric uzat era cu 8% mai mic decât prețul mediu al unui vehicul uzat. vehicul pe benzină în Statele Unite. O analiză a 10.000 de mașini uzate vechi de unul până la cinci ani a arătat că prețurile au crescut de la 265 de dolari în februarie la 2.657 de dolari în mai. Prețurile mașinilor rulate pe benzină au scăzut cu 3-7% în ultimul an, în timp ce prețurile vehiculelor electrice au scăzut cu 30-39%.
„Este clar că cumpărătorii de mașini second hand nu vor mai plăti o primă pentru vehiculele electrice”, a spus analistul executiv iSeeCars, Karl Brauer, într-un raport publicat de iSeeCars săptămâna trecută sunt „mai puțin populare” și, prin urmare, mai valoroase decât mașinile tradiționale.
Decalajul dintre mărcile de lux folosite și vehiculele electrice s-a lărgit și el. Potrivit iSeeCars, prețul unui BMW uzat depășește cu mult prețul unui vehicul Tesla, complet electric, comparabil. În mai 2023, prețul Tesla Model 3 a fost cu 2.635 de dolari mai mare decât BMW Seria 3, dar până în luna mai a acestui an, prețul a fost cu peste 4.800 de dolari mai mic decât Seria 3.
Astăzi, mai mulți oameni ca niciodată vând mașini electrice second hand, cel puțin în parte pentru că piața este mai mare ca niciodată. În 2022, 176.918 vehicule electrice uzate au fost achiziționate în Statele Unite, ajungând la peste 45.000 doar în mai. Există mult mai multe vehicule pe piața de mașini second hand decât pe piața de mașini noi și Valoarea mașinii uzate De obicei se depreciază rapid. Prețul mediu al unei mașini uzate vechi de un an este de 80% din prețul de vânzare al aceleiași mașini noi. Pe măsură ce mai multe vehicule electrice intră pe piața de ocazie la prețuri mai mici, piața de vehicule electrice devine accesibilă unei game mai largi de potențiali deținători de vehicule electrice pentru prima dată.
Indiferent de schimbările recente ale sentimentului consumatorilor, există un motiv pentru care este mai probabil ca premiumul vehiculelor electrice să scadă pe piața de uz second hand: tehnologia bateriilor continuă să avanseze, modelele noi continuă să ofere o autonomie crescută și Consumatorii sunt, de asemenea, îngrijorați de degradarea bateriei peste orar. Modelele mai noi au o rază de acțiune mai lungă și o durată de viață mai lungă a bateriei și au controlul temperaturii de încărcare. 30-50% din valoarea unui vehicul electric este bateria. Dar acest lucru este compensat de costul total mai scăzut al deținerii vehiculelor electrice, de la combustibil până la întreținere, și de faptul că proprietarii de vehicule electrice uzate sunt eligibili pentru credite fiscale federale.
Factorii cheie din spatele scăderii recente a prețurilor vehiculelor electrice uzate CEO-ul Tesla, Elon Musk, a început un război al prețurilor în industrie prin reducerea prețurilor în 2023 din cauza scăderii cererii, scăderile de preț pentru vehiculele Model X, Y și S continuând în 2024. (Scott Case), CEO al Recurrent, un startup care măsoară performanța bateriei EV pentru consumatorii de automobile, a declarat recent pentru CNBC că scăderea prețurilor Tesla folosite a corespuns cu scăderea prețurilor Tesla noi, urmată de vehiculele electrice uzate, de asemenea, prețul concurenților mașinii. scăzut.
În ianuarie, Hertz și-a schimbat și strategia agresivă de EV pentru a vinde 20.000 de vehicule electrice Aproximativ o treime din flota electrică este în vânzare la punctele de vânzare Hertz Utilizați un Tesla pentru un preț mediu „fără tocmeală” de 25.000 USD In toata tara.
Scăderea cererii de vehicule electrice și lipsa infrastructurii au forțat multe companii auto să renunțe la lansările agresive de vehicule electrice și, în schimb, să sporească promovarea modelelor hibride în plină expansiune. General Motors recent Reduceți vânzările așteptate și producția de vehicule electrice Interval între 200.000–300.000 și 200.000–250.000. Vehiculele electrice au reprezentat mai puțin de 3% din vânzările GM din primul trimestru. Ford se confruntă cu pierderi Deși vânzările de vehicule hibride și electrice au crescut în luna mai, lansarea vehiculului electric Model E a fost încă afectată. Ford a decis acum să inverseze un plan pe care l-a anunțat în timpul nebuniei inițiale cu vehiculele electrice Este nevoie de dealer Ford Investiții semnificative în infrastructura vehiculelor electrice pentru a putea vinde vehicule electrice.
Infrastructura de încărcare este încă în stadii incipiente și, fără infrastructură sporită, trecerea la vehicule electrice este o problemă de accesibilitate pentru mulți americani. Dar utilizarea încărcătoarelor pentru vehicule electrice este în creștere. Există peste 64.000 de stații publice de încărcare a vehiculelor electrice în Statele Unite, inclusiv mai mult de 176.000 de porturi totale de încărcare a vehiculelor electricePotrivit Departamentului de Energie. Infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice a crescut cu 29% de la Legea de reducere a inflației din 2022, care includea stimulente fiscale pentru adoptarea vehiculelor electrice. Există aproximativ 145.000 de benzinării în Statele Unite
O analiză a Centrului de Cercetare Pew folosind datele Departamentului de Energie a constatat că aproximativ 6 din 10 americani sunt acum Trăiește la două mile de un încărcător public, chiar dacă doar 7% dintre persoanele care locuiesc pe o rază de două mile de un încărcător ar lua în considerare cumpărarea unui vehicul electric. Cea mai mare parte a încărcării EV încă are loc acasă, dar există și „deșerturi” rurale de EV.
Sondajul Gallup din aprilie al americanilor a găsit Proprietatea de vehicule electrice a crescut cu 3% de la an la an, dar proporția consumatorilor care și-au exprimat un interes puternic pentru achiziționarea unui vehicul electric a scăzut și ea cu aceeași sumă, de la 12% la 9%. În general, 35% dintre americani au spus că ar putea lua în considerare cumpărarea unui vehicul electric în viitor, în scădere față de 43% anul trecut.