June 18, 2024

Henrik Fisker este prezentat cu vehiculul electric Fisker Ocean la Manhattan Beach Pier înaintea Salonului Auto de la Los Angeles și AutoMobilityLA pe 16 noiembrie 2021 în Manhattan Beach, California.

Patrick T. Fallon AFP |

Fisker a devenit cel mai recent startup de mașini electrice care a depus luni pentru protecție în caz de faliment Capitolul 11 ​​Faliment Oferă protecție în caz de cerere scăzută a consumatorilor, consum semnificativ de numerar și probleme operaționale și legate de produs.

Pentru investitori, după cum publică Fisker Continuați să operați În februarie, îngrijorările legate de capacitatea sa de a continua să se dezvolte ca companie au făcut ca fondatorul său carismatic și CEO Henrik Fisker să dispară din rețelele sociale și din lumina reflectoarelor.

Este ultima dintr-o serie de companii de vehicule electrice care se prăbușește. Alte companii susținute de companii de achiziții cu scop special, sau SPAC-uri, au depus și ele o cerere de protecție în caz de faliment. Lista include companii precum Proterra, Lordstown Motors și Electric Last Mile Solutions. Altele precum Nikola și viitor faraday Compania rămâne deschisă, dar acțiunile se tranzacționează sub 1 dolar pe acțiune din cauza provocărilor operaționale, a țintelor ratate și a vântului împotriva industriei.

Este, de asemenea, un pic de déjà vu, deoarece aceasta marchează cea de-a doua companie de automobile a lui Henryk Fisker care depune cerere de protecție în faliment, ambele purtând numele de familie.

Noua depunere vine după ce Fisker nu a reușit să asigure o investiție de la un mare producător de automobile pentru a rămâne pe linia de plutire. În urmă cu aproximativ patru ani, a anunțat Fisker Planifică să devină public prin fuziune inversă Apollo– a susținut SPAC, care evaluează compania la 2,9 miliarde de dolari. Acordul a injectat peste 1 miliard de dolari în numerar în Fisker.

La fel ca multe alte companii la acea vreme, Fisker a fost determinată de ratele scăzute ale dobânzilor și de sentimentul optimist al lui Wall Street față de vehiculele electrice după ascensiunea liderului vehiculelor electrice din SUA. Tesla.

„S-au uitat la succesul Tesla și au descoperit că Tesla a fost mai mult o anomalie decât un model de urmat”, a spus Sam Abuelsamid, analist principal de cercetare la Guidehouse Insights.

Va supraviețui Fisk?

Dar adoptarea de către consumatori a vehiculelor electrice a fost mai lentă decât se aștepta, costurile au crescut și interesul investitorilor pentru alte vehicule electrice decât Tesla s-a secat. Compania se confruntă, de asemenea, cu provocări operaționale, precum și cu primul său produs ” Ocean SUV EV.

Concentrare pe software

Când a devenit publică prin SPAC în 2020, Henrik Fisker a comparat compania cu Tesla, liderul vehiculelor electrice din SUA. De asemenea, a promovat relațiile de producție cu furnizorii auto canadieni Magnacomparați-l cu relația dintre măr și Foxconn.

Spre deosebire de majoritatea colegilor săi, producătorul auto încheie contracte cu producători terți pentru a construi crossover-ul Fisker Ocean. Așa cum a descris-o Fisker, parteneriatul cu Magna trebuia să fie o strategie „bună a activelor”, permițând companiei să economisească numerar și să se concentreze pe diferențierea tehnologiilor precum software-ul.

Abusamid a spus că astfel de tactici nu sunt în mod inerent rele, dar a numit conducerea companiei incompetentă și a arătat cu degetul către Geeta Gupta, directorul financiar și directorul de operațiuni al companiei. Gupta-Fisk este și soția lui Henrik Fisk.

„Această abordare poate funcționa”, a spus el. „Am subestimat că problema în cazul Fisker a fost… incompetența managementului superior”.

Avertismentul lui Fisker privind „cooperația”.

Compania, care a consumat bani, a rechemat luna trecută mii de SUV-uri Ocean din America de Nord și Europa din cauza unor probleme cu software-ul vehiculului.

Conform dosarului companiei la capitolul 11, compania datorează milioane de dolari companiilor de software și inginerie, cum ar fi chirpici, SAP SUA, ManpowerGroup și sisteme Prelude etc. Compania-mamă CNBC NBCUniversal este, de asemenea, listată ca cel mai mare creditor.

„(Industria auto) necesită capital intensiv. Încercați să potriviți producția cu cererea consumatorilor, iar atunci când au probleme cu vehiculele lor, trebuie să alocați fonduri pentru asta”, a spus Stephanie Vardy, directorul Cox Automotive a spus Valdez Streaty. „De asemenea, atunci când nu au alte venituri, cum ar fi (motoarele cu ardere internă) pentru a-l finanța… asta îl face foarte dificil.”

Unitatea sa de operare, Fisker Group Inc., a estimat active de la 500 milioane USD până la 1 miliard USD și pasive între 100 milioane USD și 500 milioane USD.

La sfârșitul anului trecut, Fisker 530 de milioane de dolari în inventardeoarece a vândut doar 4.700 din cele peste 10.000 de vehicule electrice Ocean produse în 2023.

Deja văzut

Pentru renumitul designer de mașini Henrik Fisker, cel mai bine cunoscut pentru munca sa la BMW Z8 și Aston Martin DB9, sentimentul este familiar.

Prima sa companie, omonimă, Fisker Automotive, a depus o cerere de protecție în caz de faliment în 2013, la scurt timp după ce a părăsit compania. Vorbim mai tarziu vinde activele sale A achiziționat grupul chinez Wanxiang pentru 150 de milioane de dolari.

Lucrurile ar trebui să fie mai bune a doua oară pentru fondator, care spune că a învățat din greșelile trecute cu fostele companii falimentare.

„Făcând asta înainte, sunt într-o poziție unică de a învăța aproape din asta, ceea ce este foarte rar, mai ales în industria auto”, a spus el. 2017 spunela un an de la înființarea noii companii.

Dar asemănările dintre cele două companii eșuate sunt greu de ignorat.

Ambele companii au venit cu mult hype, în principal de la Fisker însuși, susținând că vor revoluționa industria. Aceștia sunt conduși de bani „gratuiți” – mai întâi fondurile federale și mai recent Wall Street – pe premisa că vehiculele „verzi” sau electrice sunt viitorul industriei auto.

Ambele s-au confruntat, de asemenea, cu probleme serioase de calitate, ceea ce a dus la retrageri. În 2011, primul Fisker’s Karma a fost rechemat din cauza problemelor de siguranță a bateriei și a riscului de incendiu.

CEO-ul Fisker, Henrik Fisker, discută despre debutul în producție al SUV-ului electric Ocean

Ambele companii și-au schimbat, de asemenea, direcția și prioritățile de mai multe ori.

Al doilea Fisker a trecut la un model de distribuție bazat pe dealeri în ianuarie, după ce a livrat mai puțin de jumătate din cele peste 10.000 de mașini pe care le-a produs printr-o abordare directă către consumator asemănătoare Tesla.

O diferență cheie de data aceasta: odată cu eșecul celui de-al doilea Fisker, investitorii au fost, mai degrabă, decât contribuabilii din SUA, cei care au fost distruși. Prima companie a lui Henrik Fisker primește un impuls de la 529 milioane USD în împrumuturi federale (din care 139 milioane USD guvernul a pierdut), al doilea este finanțat prin optimismul lui Wall Street cu privire la SPAC și EV. Acțiunile sale au fost radiate în aprilie.

Un purtător de cuvânt al Fisker a declarat într-o declarație marți devremeCompania este „mândru de realizările noastre”, dar consideră că Capitolul 11 ​​este cea mai bună opțiune.

„La fel ca și alte companii din industria vehiculelor electrice, ne confruntăm cu o varietate de vânturi în fața pieței și macroeconomice care ne afectează capacitatea de a opera eficient”, a spus un purtător de cuvânt într-un comunicat „După evaluarea tuturor aspectelor afacerii noastre În urma alegerilor, am stabilit că a proceda la vânzarea activelor noastre conform capitolului 11 a fost calea cea mai fezabilă pentru companie.”

Nu ratați aceste rapoarte exclusive de la CNBC PRO

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *