Co-fondatori Kinetic: CEO Nikhil Naikal, Chief Technology Officer Sander Marques, Chief Operating Officer Chris Weber
Cu amabilitatea: Dynamics Automation
În timp ce cererea de vehicule electrice din SUA este în continuare în creștere, creșterea vânzărilor de mașini mai puțin poluante va încetini în 2024, în parte din cauza cost ridicat Asigurare si reparatii pentru modele de vehicule noi si high-tech.
Cercetare JD Power 2024 stabilit În ciuda beneficiilor climatice, doar 26% dintre cumpărătorii de mașini din SUA sunt „foarte probabil să ia în considerare achiziționarea” unui vehicul electric în anul următor, iar peste 20% este „extrem de puțin probabil să ia în considerare achiziționarea” unui vehicul electric.
Acolo intră în joc startup-ul Kinetic Automation din Santa Ana, California.
Startup-ul, care are aproximativ 40 de angajați cu normă întreagă, a dezvoltat un sistem robotic care utilizează viziunea computerizată și software-ul de învățare automată pentru a diagnostica rapid problemele cu sistemul digital al unui vehicul.
Nikhil Naikal, CEO și co-fondatorul Kinetic, a explicat că multe modele noi, în special modelele electrice cu baterie, sunt echipate cu funcții suplimentare, cum ar fi ecrane tactile și software puternic de infotainment, precum și o varietate de camere și senzori pentru a permite totul, de la Încărcare rapidă pentru tot ceea ce are de oferit șoferul.
Industria de reparații în caz de coliziune existentă este bine echipată pentru a face față majorității reparațiilor fizice, cum ar fi înlocuirea barelor de protecție, parbrizele sparte, frânele și vopseaua sau reglarea alinierii. Dar pentru multe centre de reparații de coliziune și dealeri de mașini, asigurarea că toți senzorii, software-ul și computerele funcționează corect poate fi consumatoare de timp și costisitoare.
Kinetic permite sistemelor sale robotice și tehnicienilor să ajute aceste magazine și dealeri să repare aspectele „digitale” capricioase ale mașinilor clienților.
Iată cum funcționează: mașina unui client este condusă într-una dintre stațiile de service Kinetic, iar senzorii de viziune artificială o scanează de la bara de protecție la aripa, dintre care unele sunt montate pe brațe robotizate care se pot deplasa în jurul vehiculului în partea de sus.
Scanările determină ce sisteme necesită programare precisă sau recalibrare. Software-ul cinetic conectat la sistemele vehiculului va lansa apoi și va urmări finalizarea acestor remedieri.
Kinetic folosește robotica și inteligența artificială pentru a recalibra software-ul și senzorii din vehiculele electrice.
Cu amabilitatea: Dynamics Automation
Compania și-a deschis primele patru centre de service în Las Vegas, Orange County, San Bernardino County și Riverside County, California.
Pentru a-și alimenta creșterea, Kinetic a strâns 21 de milioane de dolari într-o rundă de Seria B condusă de Menlo Ventures, cu participarea Allstate Strategy Ventures, Liberty Mutual Strategy Ventures și ai primilor investitori ai companiei, Lux Capital, Construct Capital și Haystack Ventures.
Partenerul Menlo Ventures, Shawn Carolan, a investit Uber Și Jump Bikes a spus că companiile de coliziuni și dealerii de mașini care au lucrat cu Kinetic în calitate de clienți pilot au ajutat să-și convingă compania să conducă afacerea.
„Ei spun: „Acest lucru ne reduce zilele din timpul ciclului.” Sau „Aducem mașina înapoi la client mai repede și mai ieftin”, „Acest lucru îmi face viața mai ușoară”, a explicat el. „Deci știm că acest lucru a rezolvat un punct uriaș de durere”.
Înainte de a fonda Kinetic împreună cu co-fondatorii, COO Chris Weber și CTO Sander Marques, Naikal a fost vicepreședinte de inginerie software la Velodyne, o companie care a dezvoltat Senzor LiDAR Permite roboților, dronelor și vehiculelor autonome să detecteze și să evite obiectele din mediul înconjurător. Willowden Fuzionați cu Oster 2023.
Weber a ocupat anterior funcția de șef al operațiunilor Uber, în timp ce Marks este un antreprenor repetat în tehnologie a cărui companie anterioară a dezvoltat module de control al motoarelor pentru vehicule de înaltă performanță.
Kinetic va deservi într-o zi proprietarii de flote de robotaxi, precum și alte mașini cu conducere autonomă, a spus Naikkar. Dar, deocamdată, startup-ul se concentrează pe recrutarea, formarea tehnicienilor și înființarea de centre de service în SUA pentru a se ocupa de mai multe reparații de vehicule, în special pentru vehiculele electrice, care reprezintă o pondere tot mai mare de mașini pe drumurile din SUA în fiecare an.
De departe Kinetic este cel mai des folosit pentru Vad face, Motoare generale Chevrolet Bolt, modern Mașină electrică Ioniq și câteva Tesla La centrele sale de servicii existente, a spus CEO-ul.
Firma de cercetare de piață Canalys prezice că vânzările combinate de baterii și vehicule hibride plug-in în America de Nord vor ajunge la 2,2 milioane de unități în 2024, reprezentând aproximativ 12,5% din toate vânzările de vehicule noi din regiune.
“motor asigurare auto Pentru vehiculele electrice, în general, așa a fost întotdeauna Inflația crește „Dacă te uiți la indicele prețurilor de consum în ultimele 12 luni, acesta a scăzut cu aproximativ 20%”, a spus Naikkal, „Sper că putem reduce puțin acest lucru, în timp ce îi facem pe oameni să se simtă mai confortabil să treacă la vehicule electrice”.