Pe 18 iunie 2024, un cumpărător chinez a făcut cumpărături online în orașul Zhoushan, provincia Zhejiang, estul Chinei.
Fotograf șef |. Future Publishing |
Datele de la furnizorul de date cu amănuntul Syntun au arătat că vânzările în timpul festivalului anual de comerț electronic 618 din China au scăzut pentru prima dată în opt ani, arătând că redresarea consumului în a doua cea mai mare economie a lumii este încă destul de lentă.
Valoarea brută a mărfurilor (GMV) sau vânzările companiei în timpul festivalului de cumpărături în scădere cu 7% față de anul trecut Conform datelor, 742,8 miliarde de yuani (102,3 miliarde de dolari SUA) Estimarea lui Syntun.
Este, de asemenea, prima dată când Sytun înregistrează o scădere a vânzărilor de când a început activitatea de monitorizare în 2016, a declarat compania pentru CNBC.
Evenimentul poartă numele datei de înființare a gigantului chinez de comerț electronic, 18 iunie Jingdongdeși alte companii De exemplu, Alibaba GroupTmall și Pinduoduo HoldingsPinduoduo intră și el în acțiune, oferind reduceri și oferte mari.
De exemplu, selectați măr Modelul iPhone este Disponibil la preț redus În perioada 618 din acest an, reducerile pe piețele chineze precum JD.com și Tmall ajung până la 20%.
Este al doilea cel mai mare eveniment anual de vânzări din China, după „Ziua single-ului” din noiembrie – ambele văzute ca barometre ale cheltuielilor gospodăriilor.
Conform analizei Sytun, care acoperă peste 20 de platforme, vânzările din acest an au rămas slabe, în ciuda faptului că unele companii au extins perioada de 618 de vânzări. De exemplu, Tmall a început să ofere 618 promoții încă din 20 mai a acestui an, în loc de data de începere obișnuită, 31 mai.
Scăderea vânzărilor reflectă o încredere slabă a consumatorilor Cea mai mare piață de comerț electronic din lume Deoarece țara se confruntă cu mai multe vânturi în contra, inclusiv Șomajul ridicat al tinerilor si a criza cronică a proprietății.
Syntun a spus că vânzările de 618 au crescut chiar și în timpul Covid 19.
Epidemia este de asemenea a provocat un fenomen Comercianții cu amănuntul și influenții online vând bunuri prin streaming live – cunoscut și sub denumirea de „comerț live” sau „comerț electronic live”.
Potrivit Syntun, platformele de social media cu capabilități de streaming live au creat 206,8 miliarde de yuani (28,4 miliarde de dolari) în GMV în perioada 618 din acest an, în creștere de la 184,4 miliarde de yuani (25,4 miliarde de dolari) în 2023, dintre care TikTok de la ByteDance a atins cel mai mare GMV din acest segment. .
În ciuda scăderii generale a GMV, unele platforme tradiționale de comerț electronic au înregistrat încă performanțe pozitive în acest an.
JD.com a declarat miercuri că veniturile și volumul comenzilor au atins noi maxime în perioada sărbătorilor, dar nu a dezvăluit cifrele vânzărilor.
Între timp, Tmall, care s-a clasat pe locul 1 în vânzări în raportul Sytun, a declarat că, de marți, 365 de mărci de pe platformă aveau un GMV de peste 100 de milioane de yuani (13,8 milioane de dolari), iar peste 36.000 de mărci și-au dublat GMV-ul.
Potrivit unui raport de la HSBC de joi, campania 618 a fost un „sac amestecat”. Vânzările au început puternic în prima jumătate a sezonului de sărbători, conform estimărilor furnizorului de date terț Analysys, dar au părut să scadă în a doua jumătate pe baza datelor despre volumul pachetelor, se arată în raport.
Deși economia Chinei s-a confruntat cu vânt în contra, Vânzările cu amănuntul au depășit așteptările analiștilor În luna mai, a crescut cu 3,7% de la an la an, cu toate acestea, producția industrială și investițiile în active imobilizate au fost mai mici decât cele estimate într-un sondaj Reuters.
— Evelyn Cheng și Vivien Soo de la CNBC au contribuit la acest raport