June 21, 2024

Muncitorii asamblează Wuling Hongguang Mini EV, o mini-mașină complet electrică fabricată de SAIC-GM-Wuling, la o fabrică a unui producător auto în comun din Qingdao, provincia Shandong din estul Chinei, marți, 30 noiembrie 2021.

Publicarea viitorului |. Getty Images

Beijing – Potrivit statisticilor, China a cheltuit 230,8 miliarde de dolari SUA pentru dezvoltarea industriei vehiculelor electrice în ultimul deceniu. Analiza publicată joi Responsabil pentru Centrul de Studii Strategice și Internaționale.

Scott Kennedy, președintele CSIS China Business and Economic Trustee, a declarat că între 2009 și 2023, sprijinul guvernamental a reprezentat 18,8% din vânzările totale de vehicule electrice. El a menționat că raportul dintre aceste cheltuieli și vânzările de vehicule electrice a scăzut de la peste 40% înainte de 2017 la mai mult de 11% în 2023.

Rezultatele cercetării sunt următoarele: UE intenționează să impună tarife suplimentare importurilor de vehicule electrice din China În producția sa se folosesc subvenții.

luna trecuta, SUA anunță creșterea tarifelor Rata de import de vehicule electrice din China ajunge la 100%.

Există câteva excepții, dar, în mare, producătorii de automobile și guvernele occidentale s-au târât și nu au fost suficient de agresivi.

Scott Kennedy

Președinte director al CSIS China pentru afaceri și economie

Kennedy a remarcat că sprijinul Beijingului pentru vehiculele electrice include politici non-monetare care favorizează producătorii auto autohtoni în detrimentul celor străini. Dar el a mai subliniat că Statele Unite nu au creat încă condiții la fel de atractive ca China pentru dezvoltarea propriei industriei de vehicule electrice.

„Există câteva excepții, dar, în general, producătorii de automobile și guvernele occidentale au târât picioarele și nu au fost suficient de agresivi”, a spus el. În urmă cu patru ani, Kennedy a propus șapte măsuri politice într-un raport privind potențialele tensiuni comerciale legate de vehiculele electrice din China.

China și UE nu sunt de acord cu privire la ancheta UE antisubvenție a vehiculelor electrice

Subvențiile guvernamentale nu merg neapărat direct în dezvoltarea vehiculelor. Ministerul Finanțelor a spus că în primele etape ale dezvoltării vehiculelor electrice în China, au fost identificate cel puțin cinci companii. A fraudat guvernul cu peste 1 miliard de yuani (140 milioane USD).

Mașinile fabricate chinezi au beneficiat, de asemenea, de popularitatea în creștere a vehiculelor electrice în țară, accesând piața cândva lucrativă pe gaz pentru producătorii auto străini. Concurența este atât de acerbă încât analiștii de la Bank of America au spus săptămâna aceasta că importantă Producătorii de automobile din SUA ar trebui să părăsească China și concentrați resursele în altă parte.

„Analiștii auto independenți și producătorii auto occidentali cu care am vorbit sunt de acord că producătorii chinezi de mașini electrice și producătorii de baterii au făcut progrese extraordinare și trebuie luate în serios”, a spus Kennedy.

Dar el a remarcat că sprijinul guvernamental larg pentru companiile chineze de vehicule electrice și creșterea pieței încă nu au sporit semnificativ profiturile.

„Într-o economie de piață care funcționează bine”, a spus el, „companiile ar cântări mai atent investițiile în noi capacități, iar apariția unui decalaj atât de mare între cerere și ofertă ar putea duce la consolidarea industriei”.

BYDProfitul net pe vehicul a scăzut la 739 USD în ultimele 12 luni, conform analizei CLSA din primul trimestru. TeslaDatele arată că a scăzut la 2.919 USD.

Anul trecut s-a confruntat industria vehiculelor electrice Război aprig al prețurilorși companiile auto Reducere mare de preț sau începe Linie de produse cu preț mai mic.

Boom-ul EV este real, dar drumul nu va fi lin

Pornirea vehiculelor electrice din China NiohCompania, care încă pierde bani, a declarat luna trecută că se așteaptă ca aproximativ 10 producători auto să piardă pe piața chineză. Lăsați 20 până la 30 de jucători în urmă.

Statele Unite și-au sporit sprijinul pentru vehiculele electrice. acest Metoda de reducere a inflațieisemnat în lege în august 2022, alocă 370 de miliarde de dolari Promovați tehnologia curată.

Kennedy a menționat că proiectul de lege oferă un credit de 7.500 USD pentru achiziționarea de vehicule electrice eligibile. Acest lucru contrastează cu suportul mediu al Chinei pentru fiecare achiziție de vehicul electric de 4.600 USD în 2023, în scădere de la 13.860 USD în 2018.

— CNBCDylan Butts a contribuit la acest raport.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *