Shein semnează autografe la deschiderea ABC Serrano pe 26 aprilie 2024 la Madrid, Spania.
Alejandro Martinez Vélez |
Gigantul de fast fashion Shein, care are legături cu China, a depus în mod confidențial să fie listat public la Londra, deoarece compania se confruntă cu o opoziție puternică în Statele Unite, a declarat pentru CNBC o persoană familiarizată cu problema.
Compania avea Depunere confidențială pentru IPO în S.U.A noiembrie, dar apoi sa îndreptat spre Londra nu a reușit să câștige sprijin legiuitorii americani. Aleșii americani și-au exprimat în mod repetat îngrijorarea cu privire la această problemă Utilizarea muncii forțate în lanțul de aprovizionare Shein și utilizarea de către aceasta a scutirilor din legislația fiscală din SUA (cunoscute ca „de minimis”).
Surse au declarat anterior pentru CNBC că Shein încă preferă să se listeze în Statele Unite și că depunerea sa la Londra nu înseamnă că IPO va avea loc la Londra. Xie Yinyou Aprobarea Chinei fusese solicitată anterior Listarea în SUA Nu este clar dacă Beijingul a aprobat listarea la Londra.
Fondată în China, Shein a depus toate eforturile pentru a se transforma într-o companie „globală” și își va muta sediul în Singapore în 2021. Pentru a fi listat în SUA, înseamnă că autoritățile de reglementare din SUA o consideră o companie chineză și pot exercita controlul asupra operațiunilor și datelor sale.
Depunerea lui Shein la Londra marchează o nouă întorsătură pentru companie până acum Drumul spre listare este lung. A izbucnit pe scena modei din SUA în timpul pandemiei de Covid-19 și a cucerit consumatorii prin capacitatea sa de a livra rapid cele mai noi stiluri la prețuri mici. A fost un spin în partea rivalilor din SUA, care au pierdut cota de piață în fața parvenitului digital și se luptă să țină pasul.
Pe măsură ce popularitatea lui Shein în Statele Unite continuă să crească, ambițiile sale de a deveni publice sunt, de asemenea, în creștere. A început o ofensivă de farmec în Statele Unite pentru a încerca să-i cucerească pe parlamentari și pe industria de retail, dar aceste eforturi nu au avut succes. Shein a aplicat pentru calitatea de membru Potrivit CNBC, Federația Națională de Retail, cea mai mare asociație comercială din industrie, a contactat asociația de mai multe ori, dar a fost respinsă de mai multe ori.
Ea se trezește prinsă în focul încrucișat al unei rivalități geopolitice tensionate dintre Statele Unite și Beijing. Parlamentarii americani, îngrijorați de impactul pe care companiile cu legături cu China l-ar putea avea asupra economiei americane, au intensificat controlul asupra lui Shein, după ce acesta a depus publicitatea. Unii oficiali aleși federali și de stat au cerut Comisiei pentru Valori Mobiliare și Burse din SUA să blocheze listarea companiei, deoarece spun că ar încălca legile SUA care interzic importul de produse fabricate în regiunea Xinjiang din China.
Shein a recunoscut pentru CNBC că materii prime din zone restricționate au fost găsite în lanțul său de aprovizionare, dar testele anterioare au arătat că face mai bineÎn medie, o proporție mai mare din aceste materiale sunt îndepărtate de pe îmbrăcăminte decât industria în ansamblu.
În mai, Wall Street Journal a raportat că Shein a apelat la Londra după ce SEC ia spus lui Shein că nu va accepta lista decât dacă dosarele sale vor fi făcute publice – o solicitare despre care experții au spus că este neobișnuită. De obicei, companiile depun documente publice în mod confidențial pentru a proteja informațiile sensibile despre operațiunile și finanțele lor, în timp ce autoritățile de reglementare examinează documentele.
Chiar și așa, președintele executiv al lui Shein insistă că ambiția sa de a deveni public este pentru transparență, nu pentru a strânge capital.
„Majoritatea companiilor caută să devină public din motive de lichiditate”, a spus Tang presei. „Căutăm să fim deschiși la control și diligență publică”.
— Sara Salinas de la CNBC a contribuit la acest raport