
Mașini parcate în parcarea unui dealer Chevrolet pe 20 iunie 2024 în Chicago, Illinois. CDK Global, un furnizor de software care ajută dealerii să gestioneze vânzările și serviciile, a suferit un atac cibernetic care a paralizat fluxul de lucru la aproximativ 15.000 de dealeri din Statele Unite și Canada.
Scott Olson |. Getty Images
DETROIT – Se preconizează că vânzările de mașini din SUA vor crește cu 2,9% anual în prima jumătate a acestui an, dar există temeri că industria nu va putea menține acest impuls în ultimele șase luni ale anului.
Creșterea nivelului stocurilor de vehicule, creșterea stimulentelor și creșterea incertitudinii în a doua jumătate a anului în jurul economiei, ratelor dobânzilor și alegerilor prezidențiale din SUA Cox Automotive.
Compania de date și cercetare auto se așteaptă ca creșterea vânzărilor să încetinească în a doua jumătate a anului, vânzările ajungând la 15,7 milioane de unități până la sfârșitul lui 2024, în creștere cu aproximativ 1,3% față de 2023. diferit de ultimii aniCreșterea vine din vânzările comerciale, spre deosebire de vânzarea produselor cu marjă mai mare către consumatori.
„Per ansamblu, ne așteptăm la ușurință în următoarele luni”, a declarat marți, economistul șef Cox, Jonathan Smoak, într-un briefing de revizuire la jumătatea anului, „Practic facem câteva presupuneri că credem că nu putem să menținem ritmul văzând, dar nici nu ne așteptăm la un colaps”.
benefice consumatorilor
Situația a funcționat în mare parte în favoarea consumatorilor, dintre care unii au așteptat ani de zile să cumpere o mașină nouă pe fondul unei oferte fără precedent de mașini noi și a prețurilor record în timpul pandemiei de coronavirus.
Sunt un vânt în contra pentru producătorii de automobile, dintre care mulți au înregistrat profituri record din cauza cererii puternice de vehicule noi și a ofertei scăzute în timpul crizei globale de sănătate. Wall Street are Preziceți prețul vehiculului Majoritatea producătorilor de automobile se confruntă cu provocări legate de profit în comparație cu nivelurile record sau aproape record din ultimii câțiva ani.
Pe 31 mai 2024, un nou vehicul Tesla a fost parcat la un dealer Tesla din Corte Madera, California.
Justin Sullivan |. Getty Images
„Există multă incertitudine în viitor, ceea ce poate face dificilă continuarea succesului recent în vânzări”, a declarat Charlie Chesbrough, economist senior la Cox, într-un comunicat de presă „Suntem îngrijorați că nu va fi susținut în al doilea jumătate a anului de creștere până acum.”
Industria de închiriere, comercial și de leasing dă semne de creștere cu două cifre, iar Cox se așteaptă ca cota de retail a industriei globale să scadă cu 9 puncte procentuale din 2021, la aproximativ 79%.
învingători și învinși
Se așteaptă să fie „câștigătorii” vânzărilor din prima jumătate a acestui an Motoare generale, Toyota Automotive și mașini Honda, Potrivit lui Cox.
Chesbrough a spus că, dacă Toyota poate continua să crească, ar putea provoca din nou General Motors ca cel mai bine vândut producător auto din SUA.
inclusiv performanții slabi Teslavânzările sunt de așteptat să scadă cu 14,3% și StrantisSe așteaptă să scadă cu 16,5% până în iunie. Honda l-a învins pe Stellantis în vânzările din SUA în prima jumătate a anului, împingându-l pe proprietarul Chrysler și Jeep pe locul șase de la cel mai recent loc al patrulea.
Directorul executiv al Stellantis, Carlos Tavares, a declarat la începutul acestei luni că compania corectează ceea ce el a descris drept o problemă. Greșeala de „aroganță” Acțiunile lui și ale companiei în operațiunile producătorului auto din SUA au dus la scăderea vânzărilor, la creșterea stocurilor și la preocupările investitorilor.
„Creșterea ofertei înseamnă că ne luăm oficial rămas bun de la piața vânzătorului pe care o avem în ultimii patru ani… ceea ce înseamnă că vânzările de mașini noi și profitabilitatea dealerilor se deteriorează și mai mult”, a spus Smock.