Guan Bing |. Getty Images
Morgan Stanley Un nou impuls este în curs de adoptare a inteligenței artificiale, noi asistenți fiind așteptați să înlocuiască mii de ore de muncă a consilierilor financiari ai băncii.
Directorii băncii au declarat pentru CNBC că asistentul, numit Debrief, va păstra jurnalele detaliate ale întâlnirilor consultative și va crea automat proiecte de e-mailuri și rezumate ale discuțiilor. Morgan Stanley intenționează să lanseze programul celor aproximativ 15.000 de consilieri ai companiei până la începutul lunii iulie, marcând unul dintre cei mai importanți pași de până acum pentru ca o bancă importantă din Wall Street să folosească inteligența artificială generativă.
Deși al companiei eforturi timpurii Debrief implică crearea unui serviciu precum ChatGPT pentru a ajuta consultanții să înțeleagă volumul vast de cercetare al companiilor, Debrief conectează inteligența artificială direct la cea mai valoroasă resursă a consultanților: relațiile lor cu clienții bogați.
Construit folosind GPT-4 de la OpenAI, programul se află în esență într-o întâlnire Zoom client, înlocuind notele realizate manual de la consultanți sau personalul junior. Jeff MacMillanMorgan Stanley cap Inteligența artificială la nivel de companie.
„Am descoperit că calitatea și profunzimea notelor au fost semnificativ mai bune”, a declarat MacMillan pentru CNBC. „Adevărul este că este mai bine decât o persoană obișnuită care ia notițe”.
Este necesar consimțământul
Important este că clientul trebuie să își dea acordul pentru a fi înregistrat de fiecare dată când este utilizat un raport. McMillan a spus că o versiune viitoare va permite consilierilor să folosească programul pe dispozitivele companiei în timpul întâlnirilor în persoană.
Lansarea va fi un test în viața reală a câștigurilor de productivitate din inteligența artificială generativă, care a luat cu asalt Wall Street în ultimele luni și a crescut prețurile pentru producătorii de cipuri, giganții tehnologici și pe piața bursieră din SUA.
Morgan Stanley a declarat pentru CNBC că unitatea sa de gestionare a averii primește aproximativ 1 milion de apeluri Zoom pe an. În timp ce estimările variază, un consilier Morgan Stanley implicat în proiectul pilot al raportului a spus că programul a economisit 30 de minute de timp de lucru per întâlnire, de obicei, consilierii petrec timp după întâlnire stabilind note și planuri de acțiune pentru a satisface cererea clienților;
Noul program Debrief al lui Morgan Stanley este un nou instrument de inteligență artificială pentru consilierii de gestionare a averii, bazat pe GPT-4 OpenAI.
Cu amabilitatea: Morgan Stanley
„Ca consilier financiar, am patru, cinci sau șase întâlniri pe zi”, a spus Don Whitehead, un consultant din Houston care a testat software-ul. Cu „un serviciu de luare de note încorporat prin inteligență artificială, te poți implica cu adevărat în întâlnire și vei fi de fapt mai concentrat”.
Rămâne de văzut cum vor folosi consultanții timpul luat înapoi de la ridicarea greutății importante. Într-un fel, inițiativa generativă de inteligență artificială a lui Morgan Stanley echivalează cu „un mare experiment de productivitate”, a spus MacMillan.
Dacă, după cum cred MacMillan și alții, consilierii vor petrece mai mult timp servind clienții și găsind alții noi, tehnologia ar trebui să contribuie la creșterea activelor gestionate ale Morgan Stanley și la păstrarea clienților și consilierilor.
Unitatea de gestionare a averii a lui Morgan Stanley este una dintre cele mai mari din lume 5,5 trilioane de dolari Activele clienților din martie, compania speră să ajungă la 10 trilioane de dolari.
McMillan a spus că va dura cel puțin un an pentru a determina dacă tehnologia îmbunătățește productivitatea consilierilor.
„Sunt un analist, dar consultanții vă vor spune că sunt la cel mai bun nivel când interacționează cu clienții”, a spus MacMillan „Nu vă vor spune că le place să ia notițe sau să citească cercetări, nu? Nu de aceea au intrat în această industrie.”
O perspectivă mai largă
În cele din urmă, viziunea lui Morgan Stanley pentru inteligența artificială este de a crea un strat de tehnologie care, prin simple solicitări, îi poate ajuta pe consilieri să îndeplinească fără probleme toate sarcinile – trimiterea de propuneri, echilibrarea portofoliilor, crearea Raportului. Jed Finn le-a spus investitorilor în februarie.
MacMillan a remarcat că multe dintre sarcinile de bază care sunt automatizate, cum ar fi analizarea contractelor și deschiderea de conturi, sunt comune în Morgan Stanley, inclusiv în diviziile de tranzacționare și bancare.
Un sondaj recent a arătat că locurile de muncă din domeniul financiar sunt printre cele mai vulnerabile la înlocuirea cu inteligența artificială Citigroup Raport. Citigroup spune că adoptarea inteligenței artificiale ar putea crește profiturile industriei cu 170 de miliarde de dolari până în 2028.
În timp ce procesul este încă la început, Macmillan a recunoscut că modelele de afaceri se pot schimba în moduri care sunt greu de prezis.
„Cred că vor exista perturbări în anumite zone”, a spus el. „Ne uităm înapoi la toate lucrurile pe care am crezut că le vom pierde, dar nu putem vedea ce se va întâmpla în viitor.”
McMillan a spus că va fi nevoie de milioane de ingineri rapidi în viitor pentru a antrena inteligența artificială pentru a crea rezultatele dorite pentru companii, a remarcat că Morgan Stanley a petrecut luni de zile să ajusteze instrucțiunile de raportare.
McMillan a spus că chiar le spune copiilor săi adolescenți să considere carierele ca fiind ingineri rapidi.
„Vor învăța cum să vorbească cu mașinile, să le spună mașinilor ce să facă și cum să interacționeze și să colaboreze cu oamenii”, a spus el. „Este un joc complet diferit de modul în care lucrăm.”