June 26, 2024

Vehiculul integral electric Vinfast VF6 este expus la Salonul Auto din Los Angeles 2022 din Los Angeles, California, pe 18 noiembrie 2022.

Josh Lefkowitz |. Știri Getty Images |

producător vietnamez de mașini WenfastCompania care a devenit temporar a treia cea mai valoroasă companie auto din lume se confruntă cu o mare problemă: nu poate vinde suficiente mașini.

Fabricile inactivi hemoragiau bani, iar sănătatea financiară a companiei era amenințată. După ce a găsit pe piața din SUA o nucă greu de spart, Vinfast speră că cea mai mică și mai ieftină mașină de până acum – un mini-SUV complet electric de aproximativ 10 picioare lungime, la prețul de 9.200 de dolari, numit VF3 – va fi o alegere pentru Vietnam. National Car” și a devenit „National Car” din Vietnam.

VinFast spune că VF3 este proiectat pentru Vietnam și alte piețe asiatice și are un preț pentru „atractie în masă”. Președintele Vingroup, Le Thi Thuy, a declarat în timpul unei convorbiri privind veniturile din aprilie că se așteaptă ca vânzările să fie mai mari decât modelele anterioare, care au fost exportate în principal în țările occidentale.

Când VinFast a devenit publică în Statele Unite și a fost listată pe Nasdaq anul trecut, a visat să se alăture ligilor majore ale producătorilor auto la nivel mondial, valoarea sa de piață a depășit odată General Motors Co. și Ford Motor Co. la sfârșitul lunii august.

De atunci, entuziasmul investitorilor s-a răcit treptat, prețul acțiunilor scăzând sub 4 USD de la un vârf de 82,35 USD. VinFast fețe întârzieri în construcție Compania a declarat într-un e-mail că revizuiește și evaluează „toate aspectele procesului de construcție” pentru o fabrică de 4 miliarde de dolari din Carolina de Nord. Compania se confruntă cu probleme legale din cauza unui accident din California care a ucis patru persoane. Acesta este de asemenea Se ocupă de acuzații de încălcare a brevetului.

Viitorul VinFast este important pentru Vietnam, atât pentru că ambițiile sale se potrivesc cu propriile obiective ale Partidului Comunist, cât și pentru că compania-mamă Vingroup joacă un rol important în economia Vietnamului. Grupul a fost fondat în Ucraina în anii 1990 ca o companie de tăiței instant și acum operează o varietate de afaceri.

VinFast a raportat o pierdere netă de 2,39 miliarde USD anul trecut, în ciuda creșterii veniturilor cu 90%. În efortul de a-și repara poziția financiară zdrențuită, Vingroup a vândut recent unitatea profitabilă de proprietăți imobiliare comerciale Vincom Retail. Pe lângă finanțarea de 11,4 miliarde de dolari injectate în VinFast de către compania-mamă din 2017 până în 2023, Pham Nhat Vuong, fondatorul Vingroup, a investit și 1 miliard de dolari din averea sa personală. Potrivit documentelor depuse la Comisia pentru Valori Mobiliare și Burse din SUA.

„Nu vom lăsa niciodată VinFast să plece”, le-a spus el acţionarilor Vingroup la adunarea anuală a acţionarilor din aprilie. Potrivit rapoartelor presei de stat.

Tu Le, fondatorul companiei de consultanță Sino Auto Insights, a declarat că VF3 va fi vândut inițial pe piețele emergente din Asia, unde cumpărătorii de mașini care trec de la motociclete la vehicule cu patru roți ar putea să nu fie la fel de pretențioși ca americanii.

Analistul Cantor Fitzgerald explică de ce este încă optimist față de producătorul vietnamez de mașini electrice VinFast

Având doar 3,1 metri lungime, 1,6 metri lățime și înălțime (10 picioare lungime, 5,2 picioare lățime și înălțime), se poate strecura pe aleile strâmte ale orașelor asiatice și încă poate găzdui cinci persoane.

VinFast își propune să vândă 20.000 de astfel de mașini în Vietnam în acest an, livrările urmând să înceapă în august. Este vândut pe site-ul de comerț electronic din Asia de Sud-Est Shopee, cu un depozit inițial de aproximativ 2.000 USD. Compania a declarat că peste 27.000 de persoane au solicitat să cumpere mașina în primele trei zile după deschiderea comenzilor pe 13 mai.

Mulți, precum Dieu Linh, în vârstă de 32 de ani, cumpără pentru prima dată mașini. Femeie de afaceri, ea și soțul ei și-au dorit să treacă de la motociclete la mașini pentru a fi mai în siguranță și mai confortabil pe căldură sau ploaie.

“Prețul VF3 este foarte atractiv. Dar aș vedea cum funcționează pe drum înainte de a face un depozit”, a spus ea.

VinFast plănuiește să înceapă să vândă VF3 în Filipine anul acesta și în Indonezia, Thailanda, Statele Unite și Europa anul viitor.

Compania a deschis primul său showroom în capitala indoneziei Jakarta în aprilie și a declarat că a vândut aproximativ 600 de SUV-uri companiilor indoneziene. A început să construiască o fabrică în India.

Chiar și pe piața asiatică, VinFast se confruntă cu o concurență acerbă, în special din China Producător de vehicule electrice BYD, A atins o scară suficient de mare pentru o producție rentabilă. Producătorii chinezi de vehicule electrice precum BYD și Haima se extind rapid în Asia de Sud-Est. Dar în Vietnam, unde VinFast are un monopol aproape de infrastructura de încărcare – stațiile de încărcare sunt răspândite în toată țara, nu doar în orașele mari, ci și în provincii muntoase mai îndepărtate – neîncrederea consumatorilor și sentimentul naționalist față de produsele chinezești ar putea pune acest lucru în pericol. Avantaje preliminare, spune Le Hong Hiep, membru în vizită la Institutul Yusof Issa de Studii din Asia de Sud-Est din Singapore.

BYD plănuiește să lanseze trei modele – Atto 3, Dolphin și Seal – în Vietnam luna viitoare.

VinFast trebuie să crească vânzările pentru a reduce costurile unitare la marea sa fabrică din provincia Hai Phong din nordul Vietnamului, care poate produce aproximativ 250.000 de vehicule electrice pe an, dar în prezent produce doar o fracțiune din aceasta.

„Fabricile inactive vor arde doar bani”, a spus Tu Le, un consultant auto.

India, a treia piață auto din lume după vânzări, oferă promisiunea de amploare, dar numai dacă VinFast își construiește acolo propria fabrică, permițându-i să beneficieze de politici care protejează producătorii auto locali. Ishan Raghav, redactor-șef al revistei auto din India autoX, a spus că taxele mari la import înseamnă că chiar și la 9.200 de dolari, VF3 este prea scump pentru indieni.

Este posibil ca VF3 să atragă familiile indiene care caută o mașină mică potrivită pentru a călători în orașele aglomerate din India. Dar el a spus că noii veniți vor trebui să construiască rețele extinse de vânzări și de încărcare a vehiculelor electrice, ceea ce va dura câțiva ani. „Toate acestea – producție, vânzări, service și rețele de încărcare – necesită mult capital și necesită timp”, a spus el.

Vingroup a înființat o companie numită V-Green pentru a-și construi propria infrastructură de încărcare în Vietnam și alte piețe majore. CEO-ul VinFast Thailanda, Vu Dang Yen Hang, a declarat că intenționează să-și construiască propria infrastructură de încărcare în Thailanda a spus într-un interviu din martie pentru The Associated Press.

VinFast luptă împotriva timpului.

cu toate că Vânzări prioritare În Statele Unite, compania a vândut mai puțin de 1.000 de vehicule în America de Nord anul trecut și doar aproximativ 35.000 la nivel global, sub ținta de cel puțin 40.000 de vehicule. În 2023, aproximativ două treimi din veniturile VinFast vor proveni din vânzările de servicii de taxi deținute de Vingroup. Potrivit documentelor depuse la Comisia pentru Valori Mobiliare și Burse din SUA.

Hiep a spus că principala provocare a VinFast este îmbunătățirea performanței financiare.

„Dacă nu o susțin suficient de mult, ar putea da faliment”, a spus el.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *