Oamenii care poartă măști de protecție trec pe lângă un magazin Nike închis de pe Fifth Avenue în timpul focarului de Covid-19 din New York City, pe 11 mai 2020.
Mike proaspăt |
Nike Directorul executiv John Donahoe pare să calce pe gheață subțire.
fost director executiv eBayEl, care se află la cârma Nike din ianuarie 2020, a început să-și piardă încrederea în Wall Street după ce compania a încheiat o achiziție. Un an financiar slab Sunt mai multe vești proaste.
Nike a avertizat joi că vânzările sunt de așteptat să scadă cu 10% în trimestrul curent, cu mult sub prognoza LSEG de o scădere de 3,2%, după ce a înregistrat cea mai lentă creștere anuală a vânzărilor din ultimii 14 ani, excluzând amplitudinea pandemiei de Covid-19.
Compania a mai spus că se așteaptă să scadă vânzările cu o singură cifră în anul fiscal 2025, în comparație cu așteptările anterioare privind creșterea vânzărilor.
Acțiunile Nike au scăzut cu 20% vineri, a doua zi după publicarea raportului trimestrial. Capitalizarea bursieră a companiei a fost estimată ultima dată la 114 miliarde de dolari.
Cel puțin șase bănci de investiții au retrogradat acțiunile Nike în timp ce Wall Street digeră o perspectivă pesimistă pentru cea mai mare companie de îmbrăcăminte sport din lume. analist Morgan Stanley și Stiefel Faceți un pas mai departe și puneți la îndoială în mod specific managementul companiei.
„Orientările pentru FY2025 (a cincea revizuire descendentă a consensului în 6 trimestre) împinge perspectiva unui punct de inflexiune a creșterii mai departe în 2025 (posibil încă din T4FY25 sau primăvara 2025), solicitând investitorilor să subscrie atât succesul stilului, care încă nu fi dovedit, analizează și incertitudinile „Credibilitatea managementului este serios contestată, iar posibilitatea unei schimbări de regim la vârf adaugă și mai multă incertitudine. “
Acțiunile Nike au fost în decalaj față de S&P 500 în timpul mandatului directorului executiv John Donahoe.
De când Donahoe a preluat funcția de CEO al Nike, prețul acțiunilor companiei a scăzut cu aproximativ 25% la tranzacțiile intraday de vineri, subperformant semnificativ prețul acțiunilor Nike. Indicele S&P 500 și XRT – ETF-urile axate pe retail – au crescut cu aproximativ 69% și, respectiv, 67% în aceeași perioadă.
Directorul financiar Nike, Matt Friend, a atribuit joi reducerea ghidului unui număr de factori. Unele dintre aceste probleme, cum ar fi slăbiciunea din China și provocarea vântului de schimb valutar, sunt dincolo de controlul Nike, dar altele sunt un rezultat direct al conducerii lui Donahoe.
Compania se așteaptă ca comenzile angro să încetinească pe măsură ce extinde noile stiluri, retrage francizele clasice și lucrează pentru a repara relațiile cu partenerii cheie de vânzare cu amănuntul după ce le-a întrerupt în relația din anii precedenți, trece la strategie de vânzare directă.
Între timp, clienții fideli care fac cumpărături de pe site-ul Nike nu mai sunt dornici să cumpere noile Air Force 1, Air Jordan 1 sau Dunks (principele francize ale companiei). Criticii spun că linia de pantofi sport a dominat ofertele retailerului de prea mult timp, excluzând clienții în căutarea unor stiluri proaspete și modele inovatoare de la o serie de concurenți emergenti.
Acest lucru a permis Nike să recâștige unii dintre cei mai importanți clienți ai săi – alergătorii. Pe măsură ce comercianții cu amănuntul se concentrează pe strategiile de vânzare directă în detrimentul inovației, rivalii nepotriviți precum On Running și Hoka fură cota de piață.
„La sfârșitul apelului, ei au vorbit că alergarea este un sport important la care să participe consumatorii, ceea ce este aproape o prostie… Am știut de la început că știam că consumatorii se răzgândesc după pandemie”, a spus Jane Hali & Associates, analistul senior de cercetare Jessica Ramírez a declarat pentru CNBC, adăugând că Nike „are mare nevoie” de a face schimbări de management.
„După blocare, am văzut cum consumatorii au început cu adevărat să alerge și să o ia în serios și au oameni care alergau în fiecare zi, iar Nike nu a răspuns cu adevărat la asta”, a spus ea. „Cred că aveți probleme în compania dvs. atunci când conducerea dvs. ratează schimburile cheie ale consumatorilor… Ceva se schimbă și ei scapă de rost.”
Kevin McCarthy, analist senior de cercetare la Neuberger Berman, a declarat joi lui Scott Wapner de la CNBC că compania are nevoie de o schimbare în management și a speculat că contractul de muncă al lui Donahoe ar putea expira în curând.
„Tot ceea ce spui că este greșit cu această companie pare să revină la execuție, management și orice altceva”, a spus McCarthy la emisiunea „Closing Bell” de la CNBC.
„Au câțiva candidați interni foarte capabili în acest moment… Aveți și câțiva foști candidați Nike care sunt deja în discuții și apoi aveți alți concurenți care au fost discutați. Dar cred că conducerea companiei se va schimba în timpul următoarele șase luni.
Pentru a fi corect, Donahoe a trebuit să se ocupe de închiderea magazinelor la mai puțin de două luni de la preluarea mandatului, când a izbucnit pandemia de Covid-19 în Statele Unite. telelucrător Schimbările în preferințele și capacitățile consumatorilor sunt o plimbare cu roller coaster.
Deși este posibil ca prețul acțiunilor companiei să fi scăzut, sub conducerea sa, vânzările anuale ale Nike au crescut cu aproximativ 37%, de la 37,4 miliarde dolari în anul fiscal 2020 la 51,36 miliarde dolari în anul fiscal 2024.
Dacă îl întrebi pe fondatorul Nike și președintele emerit Phil Knight, Donahoe se descurcă destul de bine.
„Am văzut planurile Nike pentru viitor și cred din toată inima în ele”, a declarat bărbatul de 86 de ani pentru CNBC, „Sunt optimist cu privire la viitorul Nike și John Donahoe are încrederea mea fermă și sprijinul deplin”. .”