Un camion electric Ford este expus la Electrification Expo din Washington, DC, pe 23 iulie 2023.
Nathan Howard |. Getty Images
Vad Se așteaptă să lanseze un vehicul complet electric de 30.000 de dolari care va fi profitabil în aproximativ doi ani și jumătate, a declarat directorul executiv Jim Farley vineri, la Aspen Ideas Festival.
Farley nu a dezvăluit multe alte detalii despre vehicul, care este dezvoltat de echipa Ford „Skunk Works”, dar a spus că principalii săi concurenți sunt de așteptat să fie producători auto chinezi, cum ar fi BYD și mult așteptatul vehicul de intrare de la liderul vehiculelor electrice din SUA Tesla.
Farley a spus că Ford se concentrează mai întâi pe vehiculele electrice mici, mai degrabă decât pe camioanele și SUV-urile mari, integral electrice, care au fost în trecut motoarele de profit alimentate de benzină ale companiei, deoarece astfel de vehicule „nu vor face niciodată bani”.
“Ca (producători de automobile), trebuie să faceți schimbări fundamentale pentru a obține vehicule electrice profitabile. Primul lucru pe care trebuie să-l facem este să ne punem tot capitalul în vehicule electrice mai mici și mai accesibile”, a spus Lee în timpul interviului Julia Boorstin de la CNBC. “Asta este ceea ce descoperim acum pentru a se potrivi cu adevărat cu ciclul de lucru. Aceste mașini electrice uriașe, uriașe, nu vor face niciodată bani. Bateriile sunt 50.000 de dolari… bateriile nu vor fi niciodată accesibile.”
Un purtător de cuvânt Ford a clarificat ulterior că Farley se referea la vehicule mai mari, cum ar fi modelele Super Duty ale companiei sau vehiculele care necesită baterii mari pentru a atinge 500 de mile de autonomie electrică. Nu se referă la actualele vehicule electrice ale Ford Pickup F-150 Lightning Sau următoarea generație de vehicule electrice.
a spus Ford la începutul acestui an Întârzierea producției Planurile de producție pentru un SUV mare cu trei rânduri la o fabrică din Canada au fost amânate pentru 2027 de la planul inițial din 2025.
Farley a reiterat vineri că următoarea generație de vehicule Ford va fi profitabilă.
El a mai spus că americanii trebuie să se „îndrăgostească” de mașinile mici în loc de cele mari, o mișcare având în vedere că Ford obține majoritatea profiturilor din camioane și având în vedere că producătorii de automobile din SUA au avut în trecut probleme să câștige bani pe modele mai mici .
“Trebuie să începem să ne îndrăgostim din nou de vehiculele mici. Acest lucru este atât de important pentru societatea noastră și pentru adoptarea vehiculelor electrice”, a spus Farley vineri. „Tocmai ne-am îndrăgostit de aceste vehicule monstru și le-am iubit, dar greutatea a fost o problemă majoră”.
Unitatea de vehicule electrice Ford Pierdere de 1,32 miliarde de dolari 10.000 de mașini au fost vândute cu ridicata în primul trimestru al acestui an. În timp ce segmentul include, de asemenea, software și alte afaceri legate de EV, aceste pierderi s-au ridicat la o pierdere de 132.000 USD per vehicul vândut de segment.
Farley a spus că este esențial pentru Ford să producă vehicule electrice profitabile în următorii cinci ani, deoarece producătorii auto chinezi continuă să se extindă la nivel global.
„Dacă nu putem face bani cu vehiculele electrice, concurenții noștri au cea mai mare piață din lume, au dominat deja lumea și au construit lanțuri de aprovizionare în întreaga lume”, a spus el Următorii cinci ani Dacă nu putem produce vehicule electrice profitabile anul acesta, ce se va întâmpla în viitor, ne vom micșora doar în America de Nord.”