June 30, 2024

Afișe vandalizate cu imagini ale candidaților locali pentru alegerile pentru Parlamentul European sunt amestecate cu afișe din primul tur al alegerilor legislative din Franța din 2024 din Val d’Ari, provincia Calvados, 24 iunie 2024. Președintele francez Emmanuel Macron a luat decizia de a organiza alegeri legislative anticipate în două tururi, pe 30 iunie și 7 iulie 2024, din cauza înfrângerii dezastruoase a partidelor franceze la Mitingul Național de extremă dreapta la alegerile pentru Parlamentul European din 2024.

Fotografii Noor |. Fotografii Noor |

Alegătorii francezi vor merge duminică la urne pentru primul tur al alegerilor parlamentare anticipate, arată sondajele, grupul de extremă dreapta Mitingul Național probabil să devină cel mai mare partid din Adunarea Națională a Franței.

La începutul lunii iunie, președintele francez Emmanuel Macron a fost puternic învins la alegerile pentru Parlamentul European de un miting național condus de Jordan Bardella și veteranul politician de dreapta Marine Le Pen. Ulterior, votul a fost anunțat, șocând alegătorii și experții politici.

Macron a convocat alegeri anticipate cu două tururi de scrutin duminică și 7 iulie, spunând că votul va oferi „clarificări” și că „Franța are nevoie de o majoritate absolută pentru a acționa calm și armonios”.

Analiștii au spus că mișcarea șoc a lui Macron s-ar fi putut baza pe un pariu conform căruia, chiar dacă mitingurile naționale s-au comportat bine, o perioadă potențial haotică și dezordonată la putere ar reduce șansele rivalei sale Marine Le Pen de a prelua conducerea Franței în 2027. posibilitățile umane.

Președintele francez Emmanuel Macron așteaptă sosirea invitaților pentru o întâlnire în sprijinul Ucrainei cu liderii europeni și reprezentanții guvernului pe 26 februarie 2024 la Paris, Franța.

Chesnot |. Știri Getty Images |

Observatorii apropiați ai politicii franceze au remarcat, de asemenea, că Macron a pariat în cele din urmă că cetățenii francezi se vor teme de un guvern de extremă dreapta și vor vota împotriva partidelor naționaliste și anti-imigrație.

Dar sondajele alegătorilor din iunie au arătat constant Mitingul Național în fruntea cursei, prezicând că partidul va obține aproximativ 35% din voturi, înaintea blocului de stânga Noul Front Popular (aproximativ 25-26% din voturi) și a lui Macron. Alianța de Solidaritate aripa centristă.

Chiar dacă cel mai probabil votul va avea ca rezultat un parlament suspendat – fără niciun partid capabil să obțină o majoritate absolută de 289 de locuri în cele 577 de locuri ale Adunării Naționale – o manifestare puternică la Adunarea Națională va pune presiune asupra lui Macron să acționeze.

Noul premier… În acest caz, cine ar putea fi Jordan Bardella, președintele în vârstă de 28 de ani al Mitingului Național – va avea apoi un cuvânt important de spus în politicile interne și economice ale Franței, în timp ce președintele Macron va continua să fie responsabil pentru politica externă și apărare.

Președintele Uniunii Naționale, Marine Le Pen, se alătură președintelui Uniunii Naționale, Jordan Bardera, la ultimul miting dinaintea alegerilor pentru Parlamentul European din 9 iunie la Dome din Paris – Palais des Sports, 2 iunie 2024.

Fotografii Noor |. Fotografii Noor |

Indiferent, un astfel de rezultat i-ar forța pe politicieni divergenți din punct de vedere ideologic (și adesea opuși) la o coabitare neliniștită și incomodă, cu guvernele care ar putea deveni testate și instabile, determinând economiștii să se întrebe cum va afecta votul preocupările zonei euro pentru cea de-a doua economie ca mărime.

„Piețele au reacționat negativ la incertitudinea electorală, cu acțiunile franceze cu performanțe slabe, iar spread-ul randamentului obligațiunilor franco-germane pe 10 ani s-a extins”, a declarat Peter Garnry, șeful de strategie la Saxo Bank, într-o notă luni.

„Cu toate acestea, unele opinii sugerează că piețele ar putea reacționa exagerat, similar cu experiența primului ministru italian Giorgio Meloni, care inițial se temea de o politică mai pragmatică decât se aștepta”, a menționat el.

realizarea de afaceri

Analiștii politici spun că este probabil să existe o perioadă de negocieri dure după alegeri, deoarece partidele caută să formeze alianțe pentru a obține o majoritate parlamentară și a guverna cât mai tenace posibil. Analiştii avertizează că acesta ar putea fi un proces dureros.

„Ca și în cazul alegerilor din 2022, nici un partid sau grup nu este probabil să obțină suficiente locuri pentru a forma un guvern majoritar, deși unele sondaje sugerează că RN are o șansă externă de a face acest lucru. Următorul guvern va necesita probabil o anumită formă de cooperare. între diferitele părţi ale negocierii. Analiza de luni spunea.

„Dacă RN obține suficiente voturi pentru a se apropia de formarea unui guvern, ar putea obține sprijin din partea membrilor dizidenți ai partidului republican (de centru-dreapta) pentru a-și asigura o majoritate sau pentru a argumenta că niciun alt guvern nu este fezabil”.

Dyson a subliniat că sondajele actuale arată că Grupul Stânga Unită va deveni al doilea parlament ca mărime după republicani, iar următorul guvern poate fi, de asemenea, un guvern de stânga, capabil să obțină sprijinul republicanilor și al partidului centrist Ennahda al lui Macron.

„Este probabil ca Macron să obțină sprijinul partidelor centriste pentru a propune un candidat ales de el pentru prim-ministru, dar este puțin probabil ca partidele să ofere sprijin, deoarece se așteaptă ca partidul său să aibă rezultate foarte slabe”, a spus Dyson.

Președintele francez Emmanuel Macron urmărește după ce a ținut un discurs la Institutul Nexus de la Teatrul Amare din Haga, în cadrul unei vizite de stat în Țările de Jos, pe 11 aprilie 2023.

Ludovic Marin |. AFP |

Dyson a adăugat că, chiar dacă noul prim-ministru ar avea sprijinul partidelor centriste, guvernul „ar desfășura în mod regulat voturi de încredere și va trebui să se angajeze în construirea unui consens complex de fiecare dată când încearcă să adopte o legislație, chiar și ușor divizabilă”.

Între timp, un guvern de extremă dreaptă cu o majoritate parlamentară s-ar găsi ideologic în dezacord cu președintele, care „și-ar putea folosi poziția pentru a-și submina planurile politice”, a adăugat Dyson. „O situație similară, dar mai puțin dramatică, ar putea apărea între un prim-ministru de stânga și un președinte”.

Dyson a spus: „În toate cazurile, acest lucru va duce la creșterea incertitudinii politice și a instabilității. Va duce, de asemenea, la întoarcerea în urmă și la modificări ale planurilor de politici anunțate în timpul procesului iterativ de negociere și de construire a consensului, creând astfel dificultăți pentru întreprinderi. creează incertitudine de reglementare.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *