Într-o perioadă în care box office-ul este înfometat de conținut și publicul par a fi mai exigent ca niciodată, Fathom Events înregistrează o creștere record a veniturilor.
În ultimii 20 de ani, joint venture dintre cele două părți a avut centru medical de aviațiebogat si Cinemark Cunoscut pentru că aduce conținut alternativ pe marele ecran, inclusiv filme clasice de la Hollywood, transmisii în direct de producții de teatru și operă, concerte și chiar seriale TV.
Cel mai recent, s-a ramificat în distribuția de specialitate, oferind publicului The Blind Side, The Chosen One, Jesus Desires și Waitress: The Musical. În curând este „Journey: A Special on the Music of Andrea Bocelli”.
În 2023, box office-ul „Fathom” va ajunge la 100 de milioane de dolari, o creștere de 116% față de 2019, devenind cel mai mare an de box office din istorie. Elanul a continuat și în 2024, cu veniturile companiei în primul trimestru de 43 de milioane de dolari, în creștere cu aproape 140% față de 18 milioane de dolari cu un an mai devreme.
Relațiile lui Fathom cu cele mai mari studiouri de la Hollywood și influența sa cinematografică (în calitate de partener cu trei dintre cele mai mari lanțuri de cinematografe din industrie) îl fac o mare putere la box office. Propunerea sa de valoare este dublă: dă viață nouă filmelor și teatrelor vechi.
„În primul rând, sub stindardul filmelor cu evenimente, filmele aniversare au decolat cu adevărat și par a fi mai populare decât au fost în anii trecuți, cu un accent deosebit pe aceste filme mai vechi îndrăgite”, a declarat Paul Dergarabedian, analist media senior la Comscore. „Aceste filme aniversare s-au reînnoit. Lansarea este un câștig pentru toate, aducând bucurie cinefililor și mai ales aducând venituri suplimentare cinematografelor la decenii după lansarea inițială. “
În perioada post-pandemie, Fathom a devenit o cârjă pentru mulți operatori de teatru mai mici, oferind conținut atât de necesar pe marele ecran, pe fondul unei secete cauzate de pandemie și de opririle producției legate de greve.
„The Chosen”, o emisiune de televiziune bazată pe credință despre viața lui Isus, și „Fathom” au încasat 32 de milioane de dolari, reprezentând aproximativ 75% din box office-ul primului sezon.
„Faptul că „The Chosen” este pe (Fathom) este imens pentru noi”, a spus Brock Bagby, președinte și director de conținut, programare și dezvoltare la B&B Theatres. „Este difuzat în februarie și începutul lunii martie de venituri suplimentare pe care altfel nu le-am fi avut.”
„Fathom” a beneficiat și de aniversarea sa și de proiecțiile de filme clasice. În fiecare an, compania aduce filme înapoi în cinematografe pentru a sărbători ani de hotar cu favoritele fanilor.
„Vedem din ce în ce mai mulți oameni la box-office interesați să vadă filme mai vechi pe marele ecran”, a spus Jordan Hohman, vicepreședinte pentru dezvoltarea programelor la Phoenix Theatre. „Aceste public încep să aprecieze filmele clasice prima dată sau nu, într-un mod nou cred că este valoros.”
Anul acesta, compania a sărbătorit cea de-a 85-a aniversare a „Vrăjitorului din Oz” și „Dumnezeul vântului” și cea de-a 35-a aniversare a „Magnolie de oțel”. De asemenea, în calendar sunt împlinirea a 50 de ani de la „Blazing Saddles”, 70 de ani de la „Rear Window” de Alfred Hitchcock, 40 de ani de la „The Neverending Story” și 20 de ani de la „Mean Girls”.
De asemenea, are o serie de filme numită „Studio Ghibli Superstars”, care conține versiunile originale dublate în japoneză și engleză ale tuturor celor 14 filme ale studioului. Anul acesta, gama include aniversarea a 20 de ani de la „Howl’s Moving Castle”, cea de-a 25-a aniversare a „Kiki’s Delivery Service” și cea de-a 30-a aniversare a „Pom Poko”.
Aceste filme generează venituri uriașe la box office chiar și la zeci de ani de la lansarea lor inițială.
„Fathom”, trilogia originală „Stăpânul inelelor”, s-a deschis pe parcursul a trei weekenduri și a încasat 8,2 milioane de dolari.
„Stăpânul Inelelor a avut un succes uriaș la nivel național și a fost un succes uriaș pentru noi”, a spus Bagby. „Tocmai am proiectat Lord of the Rings în 4DX în acest weekend la noul nostru teatru din Dallas și fiecare spectacol a fost epuizat.”
4DX este un Folosind formatul de ecran al scaunului sport, Efectele practice și elementele senzoriale scufundă spectatorii în experiența cinematografică.
Publicul a început deja să cumpere bilete pentru proiecția din august care sărbătorește cea de-a 15-a aniversare a filmului „The Movie”, care va fi proiectată pe scară largă în 3D pentru prima dată de la lansarea inițială.
Fathom a relansat „Ghost Mom” de două ori anterior, cu mare succes. În 2022, filmul a fost deschis în 800 de cinematografe timp de o zi și a încasat 1,2 milioane de dolari. Anul trecut, filmul și-a extins rulajul la cinci zile și a încasat 7,1 milioane de dolari, făcându-l cel mai mare film clasic din istoria filmului „Fathom”.
Potrivit Comscore, suma brută de 7,1 milioane de dolari a reprezentat aproximativ 10% din debutul intern al lui „Monster” în 2009 și 42% din weekendul său de deschidere.
În plus, 53% din publicul care a vizionat filmul anul trecut avea 34 de ani sau mai puțin.
Ray Nutt, directorul executiv al Fathom Events, a declarat: „Chiar dacă au trecut 15 ani de când filmul a fost lansat, este prima dată când un public nou îl vede”.
Fathom raportează că vânzările de bilete înainte de vânzare la fiecare locație pentru proiecțiile din acest an a filmului „Mama” au fost de șapte ori mai mari decât în aceeași perioadă a anului trecut, cu două treimi din acele vânzări de bilete pentru versiunea 3D a filmului.
Fathom face munca grea pentru lanțurile de teatre mai mici, datorită amprentei sale largi prin compania mamă și campaniile de marketing la nivel național.
„(Fathom) a construit o mulțime de relații”, a spus Homan de la Teatrul Phoenix. „Au pus acordurile de licențiere și marketingul din spatele relansării acestor filme clasice pe care, știți, nu le-am putea face singuri. Este un eveniment național. Deci, cred că oferă multă valoare.”