Nikolay Storonsky, fondator și CEO al Revolut.
Harry Murphy | Sportsfile de la Internet Summit prin Getty Images
LONDRA – Șeful gigantului britanic fintech Revolut a declarat pentru CNBC că este optimist în ceea ce privește șansele companiei de a obține o licență bancară britanică, pe măsură ce numărul de utilizatori crește, iar compania raportează profituri record pentru tot anul înainte de impozitare.
CEO-ul și cofondatorul Revolut, Nikolay Storonsky, a declarat pentru CNBC într-un interviu exclusiv că compania a depășit unele obstacole cheie în mai bine de trei ani pentru a obține o licență bancară britanică.
„Sperăm că îl vom obține mai devreme sau mai târziu”, a declarat Storonsky pentru CNBC prin apel video.
Storonsky a remarcat că dimensiunea mare a Revolut a însemnat că a durat mai mult decât companiile mai mici pentru a obține aprobarea unei licențe bancare. El a adăugat că mai multe instituții financiare mici au obținut licențe bancare cu puțini clienți.
„Licențele bancare britanice sunt aprobate pentru companii mai mici”, a spus Storonski. „De obicei aprobă pe cineva de două ori pe an” și tind să fie instituții mai mici. „Desigur, suntem mari, așa că este nevoie de timp suplimentar”.
Revolut este o instituție licențiată de monedă electronică (EMI) în Marea Britanie, dar nu poate oferi încă produse de împrumut, cum ar fi carduri de credit, împrumuturi personale sau ipoteci. Licența bancară îi va permite să acorde împrumuturi în Marea Britanie.
O problemă esențială cu care se confruntă compania este că structura sa acționariatului nu este în concordanță cu regulamentul Prudential Regulation Authority, autoritatea de reglementare a industriei serviciilor financiare din cadrul Băncii Angliei.
Revolut are o varietate de clase de acțiuni, dintre care unele aveau anterior drepturi preferențiale. Una dintre condițiile stabilite de Banca Angliei pentru acordarea unei licențe bancare britanice Revolut a fost împărțirea celor șase clase de acțiuni în acțiuni ordinare.
De atunci, Revolut a abordat problema, compania încheie un acord cu investitorii japonezi în tehnologie Softbank Potrivit unei persoane familiarizate cu problema, își va transfera acțiunile din companie într-o clasă unificată și va renunța la drepturile de prioritate. Vestea înțelegerii cu SoftBank a fost raportată pentru prima dată de Financial Times.
2023 este anul descoperirii
Gigantul tehnologic financiar a publicat marți rezultate financiare care arată că profitul înainte de impozitare pe întregul an pentru 2023 a crescut la 438 de milioane de lire sterline (545 de milioane de dolari), în urma unei pierderi înainte de impozitare de 25,4 milioane de lire sterline în 2022. % % a crescut la 1,8 miliarde de lire sterline (2,2 miliarde de dolari), în creștere de la 920 de milioane de lire sterline (1,1 miliarde de dolari) în 2022.
Directorul financiar al Revolut, Victor Stinga, a declarat că creșterea companiei a fost determinată de creșterea record a numărului de utilizatori – Revolut a adăugat 12 milioane de clienți în 2023 – și de performanță puternică în toate liniile cheie de afaceri, inclusiv taxele cardurilor, FX și avere și abonament.
„Vedem anul 2023 ca un an important din perspectiva creșterii și profitabilității”, a spus Stinga într-un interviu săptămâna aceasta.
Stinga a spus că creșterea veniturilor a fost determinată de trei factori principali, inclusiv creșterea clienților, performanța puternică în linia principală de venituri și creșterea semnificativă a veniturilor din dobânzi, despre care el a spus că reprezintă în prezent aproximativ 28% din veniturile Revolut.
El a adăugat că Revolut va implementa disciplina financiară ca prioritate cheie în 2023, limitând cheltuielile de operare și adoptând o filozofie de „bugetare bazată pe zero”, în care fiecare nouă cheltuială trebuie justificată și contabilizată înainte de a fi considerată acceptabilă.
Stinga a spus că acest lucru înseamnă că creșterea cheltuielilor administrative este mult mai mică decât creșterea veniturilor Costurile administrative au crescut cu 49%, în timp ce veniturile aproape s-au dublat de la an la an.
El a adăugat că Revolut a fost mai agresivă în investiții în publicitate și marketing, cheltuind 300 de milioane de dolari pe publicitate și marketing anul trecut. Soluțiile de business banking ale companiei sunt, de asemenea, o prioritate, Revolut dedicând aproximativ 900 de angajați vânzărilor business-to-business.