Investitorii rămân pe margine pe fondul vânzării ample a acțiunilor de tehnologie în acest an. Acțiunile companiei-mamă pe Facebook, Meta, au scăzut cu peste 30% în acest an din cauza condițiilor macro supărătoare și a rezultatelor mai slabe decât se aștepta.
Igor Golovniov |. Imagini de Sopa |
Compania mamă Facebook Yuan Luni, autoritățile de reglementare ale UE au acuzat recent lansatul serviciu de rețea socială susținut de reclame că nu respectă regulile antitrust de referință ale blocului.
Comisia a etichetat opțiunea de abonare susținută de reclame ca un model „plătește sau consimțământ”, ceea ce înseamnă că utilizatorii trebuie să plătească pentru a utiliza platforma Meta fără reclame sau să își dea consimțământul ca datele lor să fie procesate pentru publicitate personalizată. serviciul este Facebook și Instagram au fost lansate în Europa anul trecut.
„În viziunea preliminară a Comisiei, această alegere binară îi obligă pe utilizatori să își dea acordul pentru fuzionarea datelor lor personale și nu le oferă o rețea de socializare Meta mai puțin personalizată, dar echivalentă”, a spus autoritatea de reglementare într-un comunicat publicat luni.
Un purtător de cuvânt al Meta a declarat pentru CNBC într-o declarație că modelul său de abonament susținut de reclame „urmează directivele Curții Supreme Europene și este în conformitate cu DMA”.
„Așteptăm cu nerăbdare un dialog constructiv suplimentar cu Comisia Europeană pentru a încheia această investigație”, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Meta a lansat noul model ca răspuns la o hotărâre de anul trecut a Curții Europene de Justiție, prima instanță a UE, potrivit căreia o companie ar putea oferi versiuni „alternative” ale serviciilor sale care nu se bazează pe colectarea de date publicitare.
Yuanyou Această hotărâre a fost menționată anterior Ca motiv pentru a lansa o ofertă de abonament.
Comisia a declarat luni într-o declarație că produsul Meta susținut de reclame nu a respectat DMA din două motive: în primul rând, nu a permis utilizatorilor să se înscrie pentru servicii care utilizează mai puține date personale, dar care totuși se ridica la „bazate pe personalizate. publicitate”.
Autoritatea de reglementare a spus că utilizatorii ar trebui să aibă în continuare dreptul de a „obține servicii echivalente care utilizează mai puține date personale, în acest caz pentru publicitate personalizată”.
Un alt motiv invocat de UE este acela că serviciile bazate pe metapublicitate nu permit utilizatorilor să-și exercite dreptul la „consimțământul liber” pentru ca datele lor personale să fie utilizate pentru publicitate online care le vizează.
Se confruntă cu amenzi uriașe
Actul UE privind piețele digitale (DMA) a intrat oficial în vigoare în martie a acestui an. Legea urmărește să reprime comportamentul anticoncurențial al marilor companii digitale și să le oblige să deschidă unele servicii către rivali.
Conform DMA, companiile s-ar putea confrunta cu amenzi mari și ar putea ajunge să fie nevoite să plătească până la 10% din veniturile lor anuale globale. Cu încălcări repetate, acest număr poate crește la 20%.
În cazul lui Meta, dacă investigația finală a comisiei descoperă că a încălcat DMA, aceasta ar putea fi amendată cu până la 13,4 miliarde de dolari, pe baza datelor privind câștigurile anuale ale companiei pentru 2023.
După ce a primit constatările preliminare ale UE, Meta are acum ocazia să se apere în scris.
Ancheta comitetului, lansată în martie în același timp cu alte două investigații asupra giganților tehnologici Apple și Alphabet, se va finaliza în termen de 12 luni de la lansarea procesului.