
O varietate de opțiuni de luat masa și promoții sunt afișate în meniul drive-thru al unui restaurant McDonald’s din Buttonwillow, Kern County, California, pe 23 martie 2024.
Colecția Smith |. Fotografie de arhivă |
Căutând modalități de a reduce costurile cu forța de muncă, restaurantele caută inteligența artificială pentru a reduce comenzile de la drive-thru – dar ar putea trece ani înainte ca tehnologia să fie disponibilă pe scară largă.
Un sondaj arată că 16% dintre operatorii de restaurante plănuiesc să investească în inteligența artificială, inclusiv în recunoașterea vorbirii, în acest an. Asociația națională a restaurantelor. O mare parte din cheltuielile mari provin de la lanțuri mari, care au capitalul și amploarea pentru a pune tehnologia să funcționeze pentru afacerile lor.
Chiar înainte de pandemie, costurile cu forța de muncă în restaurante crescuseră, ceea ce a determinat operatorii să se orienteze către tehnologie pentru a crește marjele de profit. Apoi, COVID-19 a lovit, nu numai că a crescut costurile cu forța de muncă, dar și i-a determinat pe oameni să treacă de la restaurante la restaurante cu mașina. California a decis la începutul acestui an Creșteți salariile lucrătorilor de la fast-food 20 de dolari pe oră nu vor face decât ca operatorii să fie mai înclinați să adopte tehnologia pentru a reduce costurile cu forța de muncă, ceea ce a ajutat până acum În principal, automatizarea sarcinilor de fundal.
Între timp, ChatGPT și alte instrumente AI au dat o nouă viață AI generativă pentru restaurante, deși industria a întârziat în general să îmbrățișeze progresele tehnologice.
O piatră de poticnire pentru tehnologia în curs de dezvoltare a venit în iunie, când McDonalds Spune-i francizaților săi Compania își încheie încercarea Automated Order Taker, o tehnologie de inteligență artificială concepută pentru benzile sale de rulare printr-un parteneriat cu IBM. Gigantul fast-food, cândva un pionier în cursa comenzilor vocale, intenționează acum să se orienteze către alți furnizori.
Și apoi sunt automatizare rapidăCompania de tehnologie de tip drive-thru de inteligență artificială a dezvăluit anul trecut într-un dosar al Comisiei de Valori Mobiliare din SUA că folosește „agenți umani” pentru a onora comenzile în locuri precum Filipine și India. CEO-ul interimar Presto, Gee Lefevre, insistă că folosirea oamenilor este obișnuită în industria inteligenței artificiale și ajută la instruirea tehnologiei fără a pune presiune asupra personalului restaurantului. Compania a lansat o versiune complet automată în mai. Cu toate acestea, lipsa inițială de transparență poate speria unii jucători.
În timp ce unele restaurante ar putea fi sceptice în ceea ce privește utilizarea inteligenței artificiale pentru drive-thru acum, adoptarea este probabil să crească în lunile și anii următori.
Analistul TD Cowen, Andrew Charles, a spus că punctul de vârf pentru comanda vocală ar putea veni în decurs de 12 până la 18 luni. Până atunci, el crede că cel puțin două dintre cele 25 de lanțuri de restaurante de top din țară se vor angaja pe deplin să extindă testele la scară mică ale tehnologiei în cadrul operațiunilor lor.
„Este ca livrarea de la terți în urmă cu câțiva ani: toată lumea o testa, iar apoi, când McDonald’s s-a asociat cu Uber, alții au urmat exemplul și au format propriile parteneriate”, a spus Charles.
De data aceasta, McDonald’s probabil că nu va fi primul care mișcă.
Avantajele și dezavantajele comandării prin inteligență artificială
Companiile cu tehnologie de comandă vocală spun că inteligența lor artificială nu va înlocui locurile de muncă – pur și simplu îi eliberează pe lucrători să facă alte sarcini. De asemenea, oferă beneficii secundare.
câine sunetUn lider timpuriu în domeniu spune că inteligența sa artificială poate procesa mai mult de 90% din comenzi fără intervenția umană, precizia tipică pentru oameni este între 80% și 85%. SoundHound mai spune, de asemenea, că inteligența sa artificială poate accelera drumurile cu mașina cu aproximativ 10%, deoarece procesează comenzile mai rapid. În plus, AI încearcă să vândă în plus clienții la fiecare comandă, crescând astfel dimensiunea medie a cecului.
În plus, Charles a spus că în viitor, inteligența artificială poate fi capabilă să accepte comenzi de la persoane care nu vorbesc engleza, ceea ce reprezintă o oportunitate uriașă atât la nivel internațional, cât și la nivel intern.
Dar pentru toate avantajele sale posibile, AI generativă are și unele dezavantaje.
Cozile se aliniază în zona de comandă de la un restaurant McDonald’s din Sanford, Florida.
Jeff Greenberg |. Grupul de imagini universale |
În primul rând, restaurantele care folosesc inteligența artificială le-ar putea afecta reputația, a scris, vineri, analistul Bank of America Securities, Sara Senatore, într-o notă de cercetare. De exemplu, chiar dacă AI transferă clienții către personalul restaurantului, comenzile inexacte pot duce la întârzieri și frustrare.
În plus, în timp ce clienții mai tineri se pot bucura de o eficiență mai mare și de lipsa interacțiunii umane, clienții mai în vârstă gândesc adesea diferit. Majoritatea baby boomers-ului preferă mai puțină tehnologie la ora mesei, potrivit unei companii sondajul consumatorilor de către Asociația Națională a Restaurantelor, începând cu începutul acestui an.
Adevărul este că tehnologia nu este perfectă. Restaurantele cu semnal Wi-Fi slab trebuie să accelereze conexiunea la internet. Va dura câțiva ani pentru ca tehnologia de comandă vocală să ajungă din urmă și să-și cunoască mai bine clienții în locurile unde s-ar putea să-i găsești pe o autostradă zgomotoasă. Restaurantele cu meniuri lungi și complexe pot găsi dilema AI mai evidentă.
De ce McDonald’s a abandonat parteneriatul cu IBM
Pentru McDonald’s, riscul nu merită asumat încă.
Gigantul fast-food și-a început impulsul către inteligența artificială drive-thru în 2019, când a achiziționat Apprente și l-a redenumit McD Tech Labs. Doi ani mai târziu, McDonald’s McD Technology Labs de vânzare IBM a anunțat, de asemenea, un parteneriat global cu compania de tehnologie, dar termenii nu au fost dezvăluiți. McDonald’s a testat tehnologia în mai multe magazine din zona Chicago. După ce a adus tehnologia la IBM, a fost efectuat un test mai amplu cu aproximativ 100 de restaurante.
Dar rezultatele testului nu au fost în conformitate cu standardele McDonald’s. Două surse familiare cu problema au spus că tehnologia a avut probleme la interpretarea diferitelor accente și dialecte, afectând acuratețea ordinelor și alte provocări.a spus CNBC. La acea vreme, McDonald’s a refuzat să comenteze acuratețea sau provocările tehnologiei, iar IBM nu a răspuns la o solicitare de comentarii cu privire la acuratețea instrumentului.
În ciuda eșecului, McDonald’s nu a renunțat la obiectivul său de a folosi inteligența artificială pentru a prelua comenzile de la drive-thru.
„Deși au existat unele succese până în prezent, credem că există o oportunitate de a explora soluțiile de comandă vocală într-un mod mai larg”, a scris Mason Smoot, vicepreședinte senior și director de restaurant la McDonald’s SUA, într-o notă adresată francizaților.
Ei bine, Wendy’s testează comanda inteligenței artificiale
Golden Arches nu este singurul lanț care testează comanda vocală.
Gastonia, Carolina de Nord, Taco Bell cu mașina la amurg.
Jeff Greenberg |. Grupul de imagini universale |
Yum Brands Directorii au declarat la începutul lunii mai că Taco Bell își extinde testarea AI vocală din cinci locații din California la 30 de restaurante „pe baza feedback-ului pozitiv al consumatorilor”. White Castle intenționează să folosească tehnologia SoundHound în peste 100 de restaurante până la sfârșitul anului. Iar anul trecut, la Wendy Anunțarea unui test Un restaurant deținut de o companie din Columbus, Ohio, printr-un parteneriat cu Google.
Charles de la TD Cowen a spus că pionierii de până acum au fost în principal companii cu volume medii mai mici de vânzări. Această valoare a industriei se referă la vânzările medii anuale ale lanțurilor de restaurante. Deoarece aceste lanțuri au vânzări mai scăzute, există mai multe stimulente financiare pentru a utiliza inteligența artificială pentru a reduce costurile mai mari cu forța de muncă, a spus Charles.
paine panera Fondatorul Ron Shetch a declarat pentru CNBC că adevărații câștigători vor fi „adepții rapidi”, nu pionierii care ordonă vocea. Shaich, actualul președinte venă El este, de asemenea, CEO-ul companiei sale de investiții Act 3 Holdings și susține că a fost pionier în numeroase progrese tehnologice pentru restaurante: restaurantele Panera oferă Wi-Fi gratuit, încorporează aplicația mobilă și programul de loialitate al lanțului și lansează chioșcuri cu autocomandă .
Dar când vine vorba de comanda vocală, Sheich a spus că este de părere că cel mai bine este să aștepți și să vezi, să aștepți ca tehnologia să se perfecționeze și să te concentrezi pe a te asigura că experiența generală a clienților depășește concurența.
„Nimeni nu va merge la un restaurant pentru că are această tehnologie”, a spus el.
— CNBCKate Rogers a contribuit la raportarea acestei povești.