July 4, 2024

Mai jos este o transcriere a videoclipului.

naraţiune: Îți este greu să ții pasul cu cele mai recente meme-uri și tendințe pe internet?

Tanya Blair: Înainte de 2020, Munya Chawawa era un comedian relativ necunoscut.

Dar acest lucru s-a schimbat rapid, deoarece oamenii au fost forțați să stea acasă și, inevitabil, au petrecut mai mult timp online.

Parodiile de știri și personajele satirice ale lui Chawawa de pe TikTok și Instagram l-au făcut instantaneu popular, iar unii ar spune chiar că este un influencer.

munyachava: Cuvântul „influență” este interesant pentru că poartă un pic de stigmatizare. Unii oameni asociază cuvântul cu un anumit nivel de vid sau superficialitate. Dar dacă cineva folosește acel termen pentru a se referi la mine, mă gândesc la cei 10 ani înainte de a-mi construi profilul, unde a trebuit să învăț să editez, să scriu, să regizez și să acționez. Deci, în acest sens, este destul de reducționist.

Tanya Blair: Până în 2030, economia creatorilor este de așteptat să atingă 528 de miliarde de dolari.

munyachava: Economia creativă este în plină expansiune. Deci, toată lumea postează în mod constant lucruri.

Acum recunoaștem că sunt piese critice pe tabla de șah de marketing.

Tanya Blair: Deci cum am ajuns în acest punct?

Îți amintești acest reclam la Coca-Cola?

dramă comercială

Tanya Blair: În 1994, acest lucru a fost considerat revoluționar – utilizarea publicității pentru a submina rolurile de gen.

Publicitatea există de mult timp, dar inițial a fost informativă și plictisitoare. Apoi au început să devină mai interesanți, iar în anii 1980 și 1990 au început să-și facă pasul, folosind cântece, sloganuri și povești care au pătruns în cultura pop.

dramă comercială

Tanya Blair: Până de curând, publicitatea apărea doar pe canalele media tradiționale: radio, televiziune, print și panouri publicitare. Aceasta înseamnă că, dacă vrei ca produsul tău să ajungă în fața multor ochi, trebuie să o faci printr-o companie mass-media.

Richard Edelman: Ideea generării de sus în jos a informațiilor a fost finalizată.

Tanya Blair: Richard Edelman este CEO al Edelman, cea mai mare agenție de relații cu publicarea din lume.

Richard Edelman: Ei nu mai urmăresc doar mass-media mainstream. Sunt la telefon. Ei interacționează cu brandul prin prisma influencerului într-un fel, ceea ce le oferă o modalitate de a se repinge. Ei nu vorbesc doar.

La ce se gândește cu adevărat consumatorul acum este ce fac prietenii săi și ce impact înseamnă să poarte o insignă de marcă, modă, mâncare și băutură.

Tanya Blair: Joe Gagliese este CEO al agenției de talente influencer Viral Nation.

Joe Garglis: A existat o organizație media foarte mare care rulează în întreaga lume de mult timp și cred că creatorii au fost cel mai mare detriment pentru aceasta.

Deci, cred că, da, pe termen lung, marile organizații media vor trebui să se adapteze pentru a merge acolo unde sunt oamenii, nu neapărat doar creatorii înșiși.

Tanya Blair: În timp ce economia creatorilor poate părea că a luat naștere peste noapte, este de fapt o poveste care a durat două decenii.

La începutul secolului, conectivitatea la internet a început să se accelereze și au apărut platforme precum YouTube și Twitter. Aceste platforme permit oricui cu o conexiune la internet să partajeze conținut cu masele, iar unii dintre utilizatorii lor au devenit vedete. Nu a trecut mult până când agenții de publicitate au vrut să-și valorifice influența.

Totuși, barierele în calea devenirii unui creator sunt mari, necesitând adesea camere scumpe și echipamente de editare.

Adică, până când TikTok nivelează și mai mult câmpul de joc, construind capabilități de editare de bază direct în aplicație. Platforma a popularizat videoclipuri verticale de format scurt, dintre care majoritatea sunt filmate pe telefoane mobile. Concurenți precum Instagram și YouTube au lansat produse similare.

Blake Chandlee: Toată lumea este un creator de TikTok. De exemplu, dacă credeți că toată lumea poate fi un creator, avem instrumente atât de simple pe care oamenii să le folosească. Aș putea chiar să fiu un creator.

În Statele Unite, TikTok a adus un impact economic de aproximativ 24 de miliarde de dolari economiei SUA și a creat 225.000 de locuri de muncă. Credem că impactul economic al TikTok este deosebit de semnificativ.

Tanya Blair: Astăzi, se estimează că 50 de milioane de oameni lucrează ca creatori în întreaga lume, conform Goldman Sachs, un număr pe care firma se așteaptă să crească cu încă 10-20% în următorii cinci ani.

Deci, de ce se îndreaptă mărcile către influenți și creatori de conținut? Edelman mi-a spus că totul ține de încredere.

Richard Edelman: Încrederea este de fapt locală. Încrederea este al treilea factor ca importanță, prețul, calitatea și încrederea. Așa că am încredere într-o persoană influentă, în cineva de care mă simt aproape, deoarece valorile lui sunt asemănătoare cu ale mele.

Tanya Blair: Cercetarea Edelman din 2019 arată că încrederea consumatorilor în achiziționarea de mărci a scăzut, dar încrederea în influenți a crescut.

Richard Edelman: Trebuie să vorbiți despre ceea ce faceți în comunitate. Trebuie să aveți localnici în reclamele dvs. sau ca purtători de cuvânt, ca influenți. Trebuie să vă asigurați că faceți o diferență în fiecare piață locală.

Tanya Blair: Chawawa a spus că încrederea se extinde și asupra tipurilor de mărci de influență cu care lucrează.

munyachava: Copiii pot mirosi soareci. Ei pot detecta când cineva minte. Cred că acest lucru se va răspândi și la consumatori. Consumatorii știu când o marcă lucrează cu cineva doar pentru cifre și, de asemenea, știu când un talent lucrează cu o marcă doar pentru bani.

Chiar mă asigur că comedia mea nu este ofensivă și sper că este inteligentă. Și, știi, al doilea lucru este că mărcile apreciază autenticitatea. Cred că am avut de câteva ori în care mărcile au încercat să mă distanțeze de sarcasm, dar apoi mi-am dat seama că asta i-a plăcut publicului meu.

Tanya Blair: Costul lucrului cu un influencer poate varia foarte mult. Influenții mici cu 5 până la 50.000 de urmăritori pot percepe chiar și 10 USD pe postare. La celălalt capăt al spectrului se află mega-influenceri, de exemplu TikToker, cu 14 milioane de urmăritori, câștigă 10.000 USD per postare.

În timp ce mărcile au îmbrățișat în mare măsură ideea de a lucra cu influenți, procesul de identificare și de a ajunge la acești creatori individuali poate fi consumator de timp și greoi pentru agenții de publicitate care doresc să ajungă la un public mare.

În trecut, ecosistemul publicitar era controlat de agenții, adus la viață de celebrul serial TV AMC Mad Men. Dar în zilele noastre, directorul tău de creație, copywriterul, managerul de cont și cumpărătorul media fac adesea parte dintr-o echipă concentrată pe social media și pe marketingul influențelor, cum ar fi Emily de la Netflix la Paris.

Jamie Gutfreund: Industria nu este cu adevărat orientată spre lucrul cu persoane fizice, deoarece mărcile mari și instituțiile mari au preferat în mod tradițional să încheie acorduri cu entități mari cu departamente juridice mari. Aceasta nu este o economie a creatorilor.

Tanya Blair: Deși acest lucru poate fi convenabil pentru mărci, strategul economic al creatorului Jamie Gutfreund a spus că ar putea dăuna influențelor.

Jamie Gutfreund: Modul obișnuit de funcționare este că mărcile semnează contracte cu creatorii prin agenții. Cu toate acestea, termenele de plată sunt de obicei în jur de 120 de zile. Așadar, dacă o marcă mare nu plătește o agenție în termen de 120 de zile, agenția nu își poate permite să dea banii și apoi să plătească creatorului. Prin urmare, creatorii trebuie să aștepte 120 de zile pentru a primi fonduri. Aceasta este o provocare incredibilă.

Joe Garglis: Ne gândim la marketingul de influență și marketingul social la scară Spre deosebire de metodele tradiționale de publicitate în care puteți planifica și planifica cu un an în avans, rețelele sociale se mișcă cu viteza luminii. Așadar, când te gândești la activarea creatorilor umani ca tine și mine și la activarea conținutului în jurul tendințelor cheie, mărcile trebuie să schimbe modul în care abordează acest lucru pentru a putea fi agile și rapide.

Tanya Blair: Deși există încă unele probleme care trebuie rezolvate, un lucru este sigur. Influencerii au transformat publicitatea, dar nu merg nicăieri.

munyachava: Se poate spune că economia creatorului este una în care fiecare se servește. Dar ceea ce ar trebui să facem cu adevărat este să construim un tampon în jurul creatorilor sau al oamenilor care au experiență jurnalistică, cunoștințe din industrie și sunt de fapt investiți în longevitate.

Joe Garglis: Multă vreme, rețelele de socializare au fost cu adevărat vestul sălbatic și au lipsit de consistență în multe aspecte. Deci, cel mai bun lucru pe care îl pot face mărcile este să înțeleagă cu adevărat spațiul și să înceapă să se întâlnească cu creatorii.

Cred că, la un moment dat, creatorii vor fi priviți ca cel mai înalt mediu pe care lumea îl poate cumpăra. Cred că suntem pe drum până acolo.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *