Aidan Gomez este stagiar Google În 2017, Brain l-a ajutat pe coautorul „Tot ce ai nevoie este atenție” Această lucrare a conceptualizat transformatorul care a lansat în cele din urmă nebunia inteligenței artificiale generative.
„Nimeni care lucra în domeniu la acea vreme nu ar fi putut prevedea de ce era capabilă tehnologia noastră”, a spus Gomez pentru CNBC într-un interviu recent „Aceste modele fac lucruri pe care personal cred că le voi vedea până la sfârșitul carierei mele. poate peste 40 de ani.”
Gomez, student în informatică la Universitatea din Toronto la momentul stagiului său, a părăsit Google în 2021 pentru a fonda Cohere, un startup de inteligență artificială susținut de Nvidia si are Se spune S-a strâns capital la o evaluare de 5 miliarde de dolari. Cohere realizează modele AI generative care pot fi utilizate de companii, ceea ce este relevant pentru produsele destinate consumatorilor, cum ar fi Inteligența artificială deschisăChatGPT.
Co-fondatorii Cohere Aidan Gomez, Ivan Zhang și Nick Frosst ies cu colegii
coerent
„Studiile de la MIT și Harvard arată creșteri ale productivității”, a spus Gomez. „Îl poți măsura cantitativ. Stai lucrători ai cunoștințelor lângă unul dintre aceste modele. Îi instruiști cum să-l folosească, cum să-l facă să funcționeze pentru ei. Trebuie să învețe cum să folosească tehnologia, dar odată ce fac asta, Veți descoperi că productivitatea dvs. crește cu aproximativ 40%.
În iunie 2023, Cohere a strâns 270 de milioane de dolari la o evaluare de 2,2 miliarde de dolari de la investitori, inclusiv forta de vanzare și Oracol. Directorii Cohere au participat chiar și la un forum de la Casa Albă despre inteligența artificială.
Până de curând, a spus Gomez, „totul a fost făcut până în prezent de aproximativ cinci oameni, Cohere are în prezent aproximativ 400 de angajați și își crește rapid echipa de vânzări”.
Întrebat despre cazurile de utilizare specifice în care AI generativă ar putea beneficia companiile, Gomez a citat un model pe care Cohere l-a construit pentru a ajuta companiile de asigurări. Atunci când o companie minieră sau de conducte face o cerere de oferte, tehnologia îi permite companiei să trimită oferte mai rapid, învingând concurenții.
Gomez a numit-o joc.
„Prima companie de asigurări care a făcut o ofertă rezonabilă câștigă contractul”, a spus el. „Le-am adăugat actuarii, iar aceștia sunt oamenii care fac cercetări asupra proiectelor, evaluează riscurile, fac cotații”.
Prin accelerarea actuarilor, Gomez a spus că compania a reușit să câștige mai multe contracte.
„Nu mi-am imaginat niciodată că companiile de asigurări care planifică planuri de resurse naturale vor folosi modele lingvistice mari”, a spus el. “Dar ei sunt.”
vizionați videoclipul Ascultă conversația completă dintre Steve Kovach de la CNBC și Aidan Gomez.