Modul de proiectare a modulului de stație spațială Gravitics de 4 metri pentru dezvoltarea metodelor de fabricație și asamblare.
Gravitatie
Startup-ul Gravitics din Washington a semnat un contract de 125 de milioane de dolari pentru a extinde stația spațială planificată a Axiom Space, cea mai recentă înțelegere pe piața privată în plină dezvoltare a habitatelor orbitale.
„Este o dezvoltare interesantă să partener cu operatorul stației spațiale care va fi cel mai rapid în a pune hardware-ul pe orbită”, a declarat Colin Doughan, CEO și fondator Gravitics, pentru CNBC.
axiomă Este una dintre numeroasele companii pe care NASA intenționează să construiască stații spațiale private atunci când Stația Spațială Internațională își încheie orbita. Axiom are deja un modul de stație spațială construit de contractorul aerospațial italian Thales Alenia. Ordinul Gravitics adaugă o altă „navă spațială presurizată” planificată să se conecteze la stația spațială Axiom după lansare în doi ani.
Acordul semnat de Axiom cu Gravitics în 2021 este cel mai important acord al startup-ului până în prezent. Gravitics a strâns anterior un total de 20 de milioane de dolari în capital de risc, deoarece vrea să devină un producător privat de stații spațiale.
Compania de aproape 50 de angajați, situată într-o suburbie din nordul orașului Seattle, își propune să ofere module de stație spațială – în esență module de construire a habitatului orbital – ca o linie de produse plug-and-play care pot fi montate pe o varietate de lansări de rachete. dacă este un zbor care zboară în prezent, de ex. SpaceX Falcon 9 sau viitorii giganți precum origine albastră New Glen.
Gravitics proiectează module de stații spațiale cu diametre cuprinse între 3 metri (9 picioare) și 8 metri (26 picioare). Compania susține că cel mai mare modul va avea „cel mai mare volum intern al oricărei nave spațiale independente” și se va numi StarMax, cu numele inspirat de Prin amabilitatea rachetei falnice Starship a SpaceX.
„Ne-am uitat mai întâi la Starship și am spus: „Cineva va maximiza capacitatea de încărcare utilă”, a spus Doughan.
În prezent, programul Commercial LEO Destinations (CLD) al NASA a emis contracte de dezvoltare companiilor care construiesc stații spațiale pentru a Vandalismul Stației Spațiale Internaționale la sfârșitul secolului. Axiom a fost prima companie care a câștigat un contract NASA pentru construirea unui modul de stație spațială, iar Gravitics își va atașa nava spațială mai târziu în acest deceniu.
Dar afacerea Gravitics nu este exclusivă, a spus Doughan.
„Ne-am dori să putem participa în mai multe echipe (CLD Faza 2) în loc să fim principalul (ofertantul) pentru că nu avem niciun interes pentru operațiuni… dar mă aștept să începeți să vedeți o structură. Aceasta reflectă faptul că unele dintre (modificările stației noastre spațiale) au fost încorporate în unele dintre aceste design-uri în viitor”, a spus Dorn.
Gravitics a lucrat la prototipuri și a testat părți cheie, cum ar fi prototipuri de testare a sistemului său de propulsie și module de testare a presiunii. Dorn a spus că Gravitics va transporta unele componente la Stația Spațială Internațională pentru testare la sfârșitul acestui an și intenționează să lanseze o navă spațială mică până în 2026.
Sistemul de propulsie este testat la instalația Gravitics din Marysville, Washington.
Gravitatie
„Suntem o companie foarte bogată în hardware, așa că construim pe măsură ce terminăm proiectarea”, a spus Dorn.
Compania a semnat un acord cu NASA pentru noi modalități de a testa nave spațiale mari, precum și un contract de dezvoltare a Forțelor Spațiale în stadiu incipient. Doughan a subliniat că ultimul contract reprezintă pe Gravitics „care lucrează cu clienți care sunt gata să cumpere”.
„Bugetul Forțelor Spațiale a depășit bugetul NASA și asta nu se va opri”, a spus Duane.
Doughan a spus că acordul Axiom a fost un catalizator de creștere pentru Gravitics, care intenționează să-și dubleze numărul de angajați și să lanseze o nouă rundă de finanțare în lunile următoare.