Începând cu luna aprilie, peste 70% dintre taxiurile Apollo Go de la Baidu din Wuhan erau complet fără șofer, iar compania a declarat în mai că se aștepta ca 100% dintre taxiurile sale să fie complet autonome în trimestrele următoare.
Bloomberg |. Getty Images
BEIJING – Efortul de ani de zile al Chinei de a dezvolta robotaxis începe să câștige acțiune în rândul consumatorilor, dar i-a deranjat și pe șoferii de taxi care se tem că concurența sporită îi va scoate din muncă.
ca Motoare generalea navelor de croazieră şi scrisoareWaymo a lansat taxiuri fără șofer în San Francisco și Phoenix, Arizona, iar guvernele locale din China, de la Beijing la Guangzhou, permit companiilor naționale să opereze robotaxie pentru public.
Robo-taxiurile devin din ce în ce mai populare în China în această săptămână, începând să aibă tendințe pe rețelele sociale.
Începând de joi dimineață, videoclipul experienței cu taxiul complet autonom s-a clasat pe locul 12 pe Douyin, versiunea chinezească a TikTok.
BaiduApollo Go, unitatea de robotaxi din Wuhan, a devenit miercuri unul dintre cele mai populare 10 hashtag-uri de pe platforma de socializare Weibo, pe fondul rapoartelor că unitatea de robotaxi a orașului a fost una dintre cele mai populare.
Compania a început să opereze vehicule complet fără șofer în anumite zone din Wuhan, 24/7 martie.
Wuhan este cea mai mare regiune de operare pentru Baidu Apollo Go, unul dintre cei mai mari operatori de robotaxi din China. Compania are peste 500 de robotaxie în oraș și intenționează să le mărească numărul la 1.000 până la sfârșitul acestui an.
Baidu nu a dezvăluit nicio actualizare oficială atunci când a fost contactat de CNBC.
Preocuparea cu privire la robotaxis a crescut pe măsură ce marile orașe din China își intensifică sprijinul, iar orașele mai mici restricționează aplicațiile de transport-hailing în ultimele câteva luni.
Postările populare de pe rețelele sociale de miercuri s-au extrapolat rapid de la testele robotaxi din Wuhan la previziunile unei iminente lansări la nivel național, generând hashtag-uri precum „Aplicațiile de transport fără șofer fură locurile de muncă ale oamenilor?” Asta arată traducerea în chineză a CNBC.
La sfârșitul lunii iunie, o companie de taxiuri din Wuhan a cerut reduceri de taxe și mai multe restricții asupra numărului de robotaxie Apollo Go și a serviciilor de transport.
Documentul, pe care CNBC nu l-a putut verifica în mod independent, susține că compania de taxi a fost nevoită să înceteze să opereze patru dintre cele 159 de vehicule ale sale din aprilie din cauza veniturilor în scădere.
Analiza publicată de Goldman Sachs luna trecută a arătat că creșterea generală a salariilor în China a încetinit de la aproximativ 10% creștere anuală înainte de focar la 4% în ultimii ani. Rata anuală de creștere a crescut la 5,6% în primul trimestru, se arată în raport.
Numărul șoferilor care transportă autovehicul este în creștere
Între timp, o creștere a numărului de noi companii și a șoferilor care transportă autovehicul a determinat unele guverne locale să impună restricții industriei.
Orașul Guyuan, Regiunea Autonomă Ningxia a anunțat că începând cu 12 mai, Suspendați serviciul de transport.
„Piața de taxiuri din orașul nostru este saturată”, se arată în anunțul chinez, tradus de CNBC.
În plus, orașul de sud-vest Guiyang Suspendarea noilor licențe de transport O jumătate de an până în iunie. Anunțul a precizat că departamentele relevante au anulat unele companii de transport și mașini neconforme.
China are mai mult de 7 milioane de șoferi înregistrați De la sfârșitul lunii mai, potrivit Ministerului Transporturilor.
Cam atât de două ori mai mult decât 3,51 milioane Șoferii care au raportat în iulie 2021 și S-au adăugat 570.000 de șoferi noi Este mai mult decât a raportat departamentul până în noiembrie.
Prin comparație, Statele Unite vor avea aproape 400.000 de șoferi de taxi și transport, șoferi de navetă și șoferi până în 2022, potrivit celor mai recente date ale guvernului SUA. Biroul de Statistică a Muncii.
Numărul companiilor de transport-hailing din China a crescut, de asemenea, de la 241 în 2021 la 351 în luna mai a acestui an, potrivit Ministerului Transporturilor.
China avansează suportul robotaxi
Ministerele chineze au lansat în ianuarie un plan de promovare a mașinilor conectate la cloud, care include cel puțin testarea 200 de vehicule fără pilot cu viteză redusă în fiecare zonă de probă. Săptămâna trecută, aceleași autorități au publicat o listă 20 primul lot de orașe pilotInclusiv Beijing, Shanghai, Chongqing și Wuhan.
Aceste orașe permit deja operatori de robo-taxi masina de testare exista suburbii.
Noiembrie 2021 Beijing Apollo Go de la Baidu și startup-ul Pony.ai vor avea voie să taxeze publicul pentru plimbări cu șoferi de siguranță în robotaxis.
Anul trecut, Beijing a permis operatorilor să Eliminați toți angajații din câțiva Vehicule. Orașul a lansat un proiect de regulament luna trecută Răspunderea pentru încălcarea traficului Robotaxi Dacă nu există șofer, proprietarul și managerul sunt responsabili.
Serviciile de transport pentru public sunt în prezent subvenționate, iar numărul de vehicule pe șosea este încă mult mai mic decât taxiurile tradiționale.
Aplicația Apollo Go a arătat joi că o călătorie de 45 de minute cu robo-taxi de la Aeroportul Daxing la suburbiile de sud ale Beijingului va fi subvenționată în totalitate – cu renunțarea la întreaga taxă de 193,84 yuani (26,66 USD). Aplicația arată, de asemenea, că o călătorie de 16 minute cu un robotaxi în suburbia Beijingului costă 10,36 de yuani, aproximativ jumătate din tariful de 20 de yuani afișat în aplicațiile de transport care pot atrage taxiurile.
Baidu
CEO-ul Baidu, Robin Li, le-a spus investitorilor în luna mai că peste 70% din călătoriile cu robotaxiul Apollo Go din aprilie au fost complet fără șofer, fără personal în mașină. El se așteaptă ca cota să ajungă la 100% în următoarele câteva trimestre și ca Apollo Go să ajungă mai întâi la punctul de rentabilitate în Wuhan.
Orașul este capitala provinciei Hubei, despre care provincia a anunțat într-un articol de 1 iunie că se va strădui să devină capitala provinciei Hubei. Primul oraș din lume care se conduce singur.
“Tocmai mi-am luat permisul de conducere… și acum există mașini care se conduc singure? Ce rost are să dau testul conform unui comentariu chinez la articolul tradus de CNBC?”
Contul guvernului Hubei a spus într-un răspuns: „Pe termen scurt, este imposibil ca conducerea autonomă să înlocuiască șoferii”.