Vehiculele Camry sunt supuse inspecției finale după ce au ieșit din linia de producție la uzina de producție Toyota Motor Corporation din Georgetown, Kentucky, SUA, joi, 29 august 2019.
Luke Schallert |. Bloomberg |
O mișcare a statului indian din Uttar Pradesh de a scuti mașinile hibride de taxe parțiale le-ar reduce prețurile cu 10%, oferind companiei japoneze Toyota Motor Co un mare câștig în eforturile sale de lobby și ridicând așteptările industriei și a analiștilor că alte state ar putea urma exemplul.
Ca și în cazul vehiculelor electrice, guvernul celui mai populat stat din India a declarat într-o notificare din 5 iulie că va renunța și la taxele de înmatriculare pentru vânzarea unor vehicule hibride.
Mașinile hibride economisesc combustibil, deoarece folosesc atât un motor electric, cât și un motor cu ardere internă.
acțiuni Maruti SuzukiAcțiunile celui mai mare producător auto din India, care colaborează cu Toyota pentru a produce și vinde vehicule hibride, au crescut cu 5,5% de când presa locală a raportat pentru prima dată notificarea statului în această săptămână.
„Acesta este un stimulent considerabil pentru ca un stat să ofere vehicule hibride. Mișcarea lui Uttar Pradesh poate încuraja alte state să urmeze exemplul”, a spus Morgan Stanley într-o notă, adăugând că, pe măsură ce apar mai mulți hibrizi, pe măsură ce apar modele, ponderea acestora din vânzările totale va crește.
Uttar Pradesh reprezintă 10% din vânzările totale de mașini din India.
ToyotaNomura a spus într-un raport că compania, care deține o cotă de 85% din piața auto hibridă „puternică” din India cu cele mai bine vândute SUV-uri Hycross și Hyryder, „este probabil să fie principalul beneficiar al acestei mișcări, urmată de Malaezia Rudy Suzuki. “.
Toyota și Maruti Suzuki nu au răspuns la întrebările Reuters.
Scutirea de taxe a statului se aplică așa-zișilor hibrizi puternici, care pot funcționa cu motoare electrice pentru o perioadă de timp, și hibrizilor plug-in.
Nomura Securities a declarat că vânzările totale de vehicule în India din ianuarie până în martie a acestui an au fost de 1 milion de unități, dintre care modelele hibride puternice au reprezentat mai puțin de 3%, sau aproximativ 28.000 de unități, în timp ce vehiculele electrice au reprezentat aproape 4%.
Guvernul premierului Narendra Modi și-a concentrat eforturile de mobilitate ecologică pe vehiculele electrice, oferind stimulente de milioane de dolari companiilor care produc astfel de vehicule, dar nu acordând concesii hibrizilor.
Taxa federală pe vânzări din India pentru vehiculele electrice este de doar 5%, în timp ce taxa pe hibrizi este de până la 43%, aproape de 48% percepută pentru vehiculele pe benzină. Taxele de înmatriculare percepute separat de fiecare stat se adaugă la costul total al unei mașini.
mașini hondaCompania, care vinde versiuni hibride puternice ale sedanurilor sale populare de oraș în India, a declarat că decizia „va atrage fără îndoială mai mulți clienți să se alăture misiunii de mobilitate ecologică a țării”.
Toyota, cel mai mare producător de automobile din lume, a făcut lobby de mult timp guvernului lui Modi să reducă taxele pe vehiculele hibride, despre care consideră că sunt mai puțin poluante decât mașinile pe benzină, dar a primit puțin sprijin politic.
Aceste eforturi de lobby au fost întâmpinate cu opoziție din partea întreprinderilor autohtone, de ex. Tata Motors și Mahindra & Mahindra Ei au un pariu și investiții mari pe vehiculele electrice și nu doresc ca guvernul să-și schimbe politica sau poziția fiscală.
Hyundai Motor Mahindra evaluează planurile de a lansa prima sa mașină hibridă în India încă din 2026. Mahindra a declarat în mai că „acordă o atenție deosebită” tehnologiei hibride.