July 12, 2024

Mulți consumatori sunt îndrăgostiți de inteligența artificială generativă, folosind noi instrumente pentru a gestiona o varietate de probleme personale sau de afaceri.

Dar mulți oameni îl ignoră Implicații potențiale privind confidențialitateacare poate fi important.

De la ChatGPT de la OpenAI la Gemini de la Google, la software-ul Copilot de la Microsoft și noul Apple Intelligence, instrumentele de inteligență artificială orientate spre consumatori apar în mod constant. Ușor de obținut și de proliferat. Cu toate acestea, aceste instrumente au politici de confidențialitate diferite în ceea ce privește utilizarea datelor utilizatorilor și păstrarea acestora. În multe cazuri, consumatorii nu știu cum sunt sau pot fi utilizate datele lor.

Aici devine extrem de important să fii un consumator informat. În funcție de instrument, există o granularitate diferită în ceea ce puteți controla, a spus Jodi Daniels, CEO și consultant de confidențialitate la Red Clover Advisors, care consiliază companiile în probleme de confidențialitate. „Nu toate instrumentele au capabilități universale de renunțare”, a spus Daniels.

Proliferarea instrumentelor de inteligență artificială – și integrarea lor în multe lucruri pe care consumatorii le fac pe computere și smartphone-uri – face aceste întrebări și mai relevante. De exemplu, acum câteva luni, Microsoft lansează primul PC Surface Există un buton Copilot dedicat pe tastatură pentru acces rapid la chatbot, îndeplinind o promisiune făcută în urmă cu câteva luni. In sinea lui, Apple și-a prezentat viziunea inteligenței artificiale luna trecută – se învârte în jurul mai multor modele mai mici care rulează pe dispozitive și cipuri Apple. Directorii companiei vorbesc deschis despre accentul pus de companie pe confidențialitate, care poate fi o provocare pentru modelele de inteligență artificială.

În noua eră a inteligenței artificiale, consumatorii își pot proteja confidențialitatea în următoarele moduri.

Puneți AI întrebările de confidențialitate la care trebuie să poată răspunde

Înainte de a alege un instrument, consumatorii ar trebui să citească cu atenție politica de confidențialitate relevantă. Cum sunt utilizate informațiile dvs. și cum ar putea fi folosite? Există o opțiune pentru a dezactiva partajarea datelor? Există o modalitate de a limita ce date sunt utilizate și cât timp sunt păstrate? Pot fi șterse datele? Utilizatorii trebuie să facă tot posibilul pentru a găsi setarea de renunțare?

Profesioniștii în confidențialitate spun că dacă nu puteți răspunde cu ușurință la aceste întrebări sau nu găsiți răspunsurile în politica de confidențialitate a furnizorului, asta ar trebui să ridice un semnal roșu.

„Un instrument căruia îi pasă de confidențialitate vă va spune”, a spus Daniels.

Dacă nu, „trebuie să preiei proprietatea asupra ei”, a adăugat Daniels. “Nu poți să presupui că o companie va face ceea ce trebuie. Fiecare companie are valori diferite și fiecare companie câștigă bani diferit.”

Ea a dat exemplul Grammarly, un instrument de editare folosit de mulți consumatori și companii. O companie care explică clar În mai multe locuri pe site-ul său Cum sunt utilizate datele.

Păstrați datele sensibile departe de modelele de limbaj mari

Unii oameni au mare încredere în inserarea de date sensibile în modelele AI generative, dar Andrew Frost Moroz, fondatorul Aloha Browser, un browser axat pe confidențialitate, sfătuiește oamenii să nu introducă niciun tip de date sensibile pentru că nu înțeleg cu adevărat cum este folosit sau ar putea fi folosit abuziv.

Acest lucru este valabil pentru toate tipurile de informații pe care oamenii le pot introduce, fie că sunt personale sau legate de muncă. Multe companii au îngrijorări serioase cu privire la angajații care folosesc modele AI pentru a le ajuta în munca lor, deoarece angajații ar putea să nu ia în considerare modul în care modelele folosesc informațiile pentru instruire. Dacă introduceți un document confidențial, modelele AI îl pot accesa acum, ceea ce ar putea cauza tot felul de îngrijorări. Multe companii vor aproba doar versiuni personalizate ale instrumentelor gen AI pentru a crea un firewall între informațiile proprietare și modelele de limbaj mari.

Frost Moroz a spus că indivizii ar trebui, de asemenea, să fie precauți și să nu folosească modele AI pentru nimic care nu este public sau pe care nu ați dori să le împărtășiți altora în nicio calitate. Este important să înțelegeți cum să folosiți inteligența artificială. Dacă îl folosiți pentru a rezuma un articol Wikipedia, aceasta ar putea să nu fie o problemă. Cu toate acestea, acest lucru nu este recomandat dacă îl utilizați pentru a rezuma documente juridice personale, de exemplu. Sau, să presupunem că aveți o imagine a unui document și doriți să copiați un anumit paragraf. Puteți cere AI să citească text pentru a-l putea copia. Făcând acest lucru, modelul AI va înțelege conținutul documentului, așa că consumatorii trebuie să țină cont de asta, a spus el.

Utilizați opțiunile de renunțare oferite de OpenAI, Google

Fiecare generație de instrumente AI are propria sa politică de confidențialitate și poate avea opțiuni de renunțare. De exemplu, Gemeni permite utilizatorilor să creeze perioada de retentie și ștergerea anumitor informații și a altor controale ale activității.

Utilizatorii pot Alegeți ca ChatGPT să nu-și folosească datele pentru formarea modelului. Pentru a face acest lucru, trebuie să navigheze la pictograma de profil din colțul din stânga jos al paginii și să selecteze „Controale datelor” sub titlul „Setări”. Apoi, trebuie să dezactiveze funcția „Îmbunătățiți modelul pentru toată lumea”. Conform întrebărilor frecvente despre OpenAI, deși această funcție a fost dezactivată, conversațiile noi nu vor fi folosite pentru a antrena modelele ChatGPT site-ul web.

Jacob Hoffman-Andrews, expert tehnic senior la Electronic Frontier Foundation, o organizație internațională nonprofit pentru drepturile digitale, a declarat că nu există niciun beneficiu real pentru consumatori de a permite unei noi generații de inteligență artificială să fie instruită cu privire la datele lor și că există încă riscuri. în studiu.

Dacă informațiile personale sunt postate în mod necorespunzător online, consumatorii Poate se poate șterge Apoi dispare din motoarele de căutare. Dar a nu antrena un model AI este o chestiune cu totul diferită, a spus el. El a spus că pot exista modalități de a reduce utilizarea anumitor informații odată ce acestea intră într-un model AI, dar nu este sigură, iar modul de a face acest lucru în mod eficient este un domeniu de cercetare activă.

Înscrieți-vă numai pentru un motiv întemeiat, cum ar fi utilizarea Microsoft Copilot

Companiile integrează inteligența artificială în instrumentele de zi cu zi pe care oamenii le folosesc în viața personală și profesională. De exemplu, Copilot pentru Microsoft 365 poate funcționa în Word, Excel și PowerPoint pentru a ajuta utilizatorii să finalizeze sarcini precum analiza, generarea de idei și organizarea.

Pentru aceste instrumente, a spus Microsoft Nu distribuiți datele consumatorilor Lucrează cu terți fără permisiune și nu va folosi datele clienților pentru a instrui Copilot sau funcțiile sale de inteligență artificială fără consimțământ.

Cu toate acestea, utilizatorii se pot înscrie dacă doresc conectându-se la centrul de administrare Power Platform, selectând Setări, Setări chiriași și activând partajarea datelor pentru funcțiile Dynamics 365 Copilot și Power Platform Copilot AI. Aceștia sprijină partajarea și conservarea datelor.

Avantajele opt-in-ului includ capacitatea de a eficientiza funcțiile existente. Dezavantajul, însă, este că consumatorii nu au control asupra modului în care sunt utilizate datele lor, ceea ce este un aspect important, spun profesioniștii în materie de confidențialitate.

Vestea bună este că consumatorii care au optat pentru Microsoft își pot retrage consimțământul în orice moment. Utilizatorii pot face acest lucru accesând pagina Setări chiriașului sub Setări din centrul de administrare Power Platform și dezactivând partajarea datelor pentru comutarea caracteristicilor Dynamics 365 Copilot și Power Platform Copilot AI.

Setați o perioadă de păstrare mai scurtă pentru IA generativă a căutării

Este posibil ca consumatorii să nu se gândească prea mult înainte de a folosi inteligența artificială pentru a găsi informații, la fel ca folosind motoarele de căutare pentru a genera informații și idei. Cu toate acestea, chiar și utilizarea gen AI pentru a căuta anumite tipuri de informații poate încălca confidențialitatea personală, așa că există cele mai bune practici atunci când utilizați instrumente în acest scop. Dacă este posibil, setați o perioadă de păstrare mai scurtă pentru instrumentele AI, spune Hoffman-Andrews. Dacă este posibil, ștergeți chatul după ce aveți informațiile de care aveți nevoie. Compania are încă jurnalele de server, dar poate ajuta la reducerea riscului ca terți să vă acceseze contul, a spus el. De asemenea, reduce riscul ca informațiile sensibile să devină parte a instruirii modelului. „Depinde într-adevăr de setările de confidențialitate ale site-ului specific.”

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *