
Mai jos este o transcriere a videoclipului.
Narator: Hong Kong găzduiește multe instituții financiare și este unul dintre cele mai bogate orașe din lume.
Cu toate acestea, numărul milionarilor de aici a scăzut cu 4% în ultimul deceniu.
Cu toate acestea, o zonă a acestei „regiuni administrative speciale” arată o mare promisiune – artele.
Numărul galeriilor membre ale Asociației Galeriilor din Hong Kong a crescut cu 27% între 2021 și 2023.
Cele mai mari case de licitații din lume – Christie’s și Sotheby’s – care funcționează aici din anii 1970 – se extind pentru a satisface cererea.
L-am cunoscut pe Nicolas Chow, președintele Asiei.
Nicholas Zhou: Când am venit în Asia în urmă cu 50 de ani, am fost de fapt primii oameni care au venit aici și am adus cu noi arta chineză.
Aceasta este piesa centrală a licitației noastre.
Astăzi am deschis cu adevărat piața pentru tot felul de experiențe noi și materiale noi din toată lumea, de la dinozauri la mașini la artă contemporană. NFT-uri, adidași, ce vrei, avem.
Emily Tan: Ce a făcut rețelele sociale lumii artei și licitațiilor? Cumpărătorii devin mai tineri acum?
Nicholas Zhou: După cum vedem de fapt în 2023, cumpărătorii devin mai tineri, iar acum Gen X este cel mai important grup de cumpărare, de fapt peste 1 milion de dolari, ei domină piața. Aceasta este prima dată. Acum, cu siguranță, vedem mileniali care încep să îmbrățișeze arta contemporană. Pe piata actuala, peste 40% dintre cumparatori se incadreaza in aceasta categorie.
Acum, prezența noastră în rețelele sociale pe Instagram este foarte puternică și vedem un răspuns uriaș din partea cumpărătorilor la aceste postări și cumpărând materialul implicat pe care îl văd.
Emily Tan: Nu este doar artă modernă și contemporană de vânzare aici.
Nicholas Zhou: Când venim în Hong Kong, arta chineză și arta chineză veche sunt cu adevărat originea Sotheby’s din Hong Kong. Valoarea acestor opere de artă istorice a crescut semnificativ de când chinezii au intrat pe piață acum 25 de ani.
Emily Tan: Povestește-ne puțin despre această piesă aici.
Nicholas Zhou: Deci acesta este un obiect care întruchipează cu adevărat puterea împăratului. Acesta este un sigiliu uriaș de jad alb sculptat pentru împăratul Chen în anii 1730. Acesta este un sigiliu cu cuvintele „Chen Long Bi”, care înseamnă stiloul blând al împăratului Majestății Sale. Deci, împăratul ar grava acest sigiliu în propria sa caligrafie.
Emily Tan: Cum a obținut Sotheby’s asta?
Nicholas Zhou: L-am vândut inițial în octombrie 2008 pentru aproximativ 8 milioane de dolari. De atunci a fost în posesia unui colecționar. Suntem bucuroși să o oferim acum din nou. Aceste lucruri sunt într-adevăr apreciate într-o oarecare măsură de generații.
Emily Tan: Cât costã?
Nicholas Zhou: Prețul este de aproximativ 9 milioane de dolari SUA, între 9 și 12 milioane de dolari.
Emily Tan: Care sunt așteptările tale? Cu cat se poate vinde?
Nicholas Zhou: Cred că ar putea aduce 20 de milioane de dolari pe piața actuală. Acesta este cu adevărat un obiect de cea mai mare importanță istorică.
Emily Tan: Nu totul este disponibil la prețuri în zonă – de fapt, pentru unii artiști, a învăța cum să-și monetizeze munca poate fi o provocare
Marcu 2: În 2019, mă luptam pentru că nu puteam să-mi câștig existența ca artist. Așa că mi-am dat o sarcină, care era să fac o imagine. Dar ce să spun, nu sunt pictor. Sunt un artist conceptual.
Emily Tan: Sunt Mak 2, un artist cu sediul în Hong Kong, care va expune la Art Basel, cel mai mare târg de artă din Hong Kong.
Marcu 2: Dacă am o idee bună, voi folosi diverse medii pentru a-mi realiza ideea, de exemplu fac instalații, videoclipuri și uneori mai fac și videoclipuri pe Instagram.
În 2017 am făcut un glob de zăpadă gonflabil numit: „Mai ai grijă”.
Deci, există coduri QR peste tot în interior. Așa că atunci când publicul intră, îți scanează codul QR. După scanare, vă va duce să vizionați videoclipul. De fapt, videoclipul este CCTV-ul din spatele tău. Deci nu privești doar un glob de zăpadă. Veți fi văzut și în interiorul unui glob de zăpadă.
În 2019, am vrut să renunț la a fi artist. Dar apoi am primit o invitație de la această galerie pentru a avea o expoziție personală la spațiul lor din Hong Kong.
Emily Tan: Pentru că ea însăși nu este pictor. Mak2 a trebuit să-și dea seama cum să creeze o serie, fără a pune vopsea pe pânză.
Mak2 este semnat cu Galeria de Sarthe din districtul de sud al Hong Kong-ului.
Zhang Jiajia: Unul dintre motivele pentru care lucrăm cu un grup mic de artiști este pentru ca fiecare dintre ei să primească timpul și atenția noastră.
Mulți dintre artiștii pe care îi reprezentăm sunt încă tineri, așa că sunt încă într-un stadiu exploratoriu de dezvoltare. Așa că este întotdeauna util să avem o cutie de sunet, cineva cu care să poată vorbi și acesta este adesea rolul nostru.
Ca galerie, de fapt, încercăm să nu dăm prioritate pieței, încercăm să ajutăm artiștii să-și dezvolte propria practică unică, propriul stil unic. Este important să nu faceți compromisuri cu cerințele pieței.
Marcu 2: Când eram mai tânăr, îmi era mereu îngrijorat că oamenii ar crede că sunt prea comercial. Dar acum nu mai am această frică. Crearea de valoare depinde de cât de bine știi că îți faci treaba corect. Deci, dacă vreau ca munca mea să fie valoroasă, trebuie să anunț oamenii despre asta. Cred că Art Basel este platforma perfectă pentru mine pentru a le informa oamenilor despre munca mea.
Emily Tan: Art Basel, numit după orașul elvețian unde a avut loc în 1970, a devenit o instituție globală, găzduind evenimente anuale la Basel, Miami, Paris și, din 2013, Hong Kong.
Pentru unii vizitatori, este o șansă de a vedea artă, dar pentru mulți, evenimentul este despre afaceri mari.
Îngerul pleacă-Le: Credem cu tărie că Hong Kong este cel mai bun loc pentru a începe o afacere de artă în Asia și că Hong Kong este un amestec natural. cuptor. Hong Kong este o criză culturală naturală. Hong Kong a salutat întotdeauna o nouă cultură și noi elemente.
Ca un târg de artă în centrul ecosistemului de artă, simțim că fiecare actor din ecosistem a fost întotdeauna foarte activ. Suntem capabili să integrăm aceste părți diferite ale ecosistemului în platforma noastră. În același timp, știți, Hong Kong a fost întotdeauna convenabil din punct de vedere geografic pentru afacerile cu artă.
Vedem că colecționarii, turiștii și iubitorii de artă din Statele Unite ale Americii, Australia, Elveția, Franța, Asia de Sud-Est, Coreea de Sud, Japonia etc. sunt practic peste tot în lume.
Emily Tan: Spectacolul are un program VIP, care permite colecționarilor experimentați accesul timpuriu la galerii înaintea mulțimilor.
Îngerul pleacă-Le: Așa că ascultăm de fapt îndrumările galeriei, avem diverse programe de formare VIP și ne asigurăm că avem contact direct cu VIP-uri.
Așa că am ajuns să-i cunoaștem de fapt, colecțiile, gusturile lor.
Emily Tan: La începutul expoziției, ne-am întâlnit pe artistul conceptual și originar din Hong Kong, Mak2.
Ca parte a seriei mai mari „Encounters” a Art Basel, ea prezintă o instalație numită „Copy of Copy”, bazată pe seria ei „Home Sweet Home”.
Primul set de piese a fost creat inițial ca j-pegs pe jocul video The Sims.
Mak2 împarte apoi imaginea în 3 și angajează un pictor pe platforma de comerț electronic.
Marcu 2: Pictorii habar n-aveau că de fapt finalizau un întreg tablou. Așa că, când au terminat, le-am pus împreună. După cum puteți vedea, tripticul nu se potrivește.
Emily Tan: Ce criterii urmați atunci când alegeți pictorii pentru opera dvs.?
Marcu 2: Practic este destul de aleatoriu. Pentru că vreau și eu aleatoriu în ea. Pentru că conceptul este, aș spune, că versiunea ideală de „acasă” tradusă în lumea reală este practic aleatorie. Practic este scăpat de sub control.
Emily Tan: Deci aceste piese se bazează pe The Sims, deci este o copie a unei copii, nu?
Marcu 2: Da. Deci, copia de primul nivel este jocul în sine, deoarece jocul este o copie a realității, iar Sweet Home este o copie a jocului, așa că Sweet Home este copia de al doilea nivel.
Emily Tan: Deci, acestea sunt copii ale copiilor? Sunt mai multe copii?
Marcu 2: chiar aici. O să-ți arăt.
Deci, deși arată similar cu ceea ce am văzut înainte, sunt de fapt diferite. Pentru Sweet Home original, am angajat trei pictori pe eCommerce care să mă ajute să vizualizez ideea unei case virtuale în The Sims, dar de data aceasta, am angajat doar un pictor pentru a o recrea Triptych. Prin urmare, de la triptic la o singură pânză.
Emily Tan: Și apoi deasupra noastră, avem o altă copie a unei copii a unei copii a unei copii. Dar acesta era gri și părea vechi și uzat. Poți explica?
Marcu 2: Deci, cealaltă parte este de fapt o versiune reimaginată a acestui stand 200 de ani mai târziu.
Ceea ce vedem mai sus nu este de fapt un tablou, ci o imprimare a tabloului de mai jos. Deci, prin procesul de copiere, ceea ce spun este că ne depărtăm din ce în ce mai mult de realitate, pentru că The Sims, jocul, este o copie a realității, nu? Deci, prin procesul de copiere, ne îndepărtăm din ce în ce mai mult de realitatea originală.
Emily Tan: Deci vrei să spui că viața aici are o cultură a imitației?
Marcu 2: Există un citat care îmi place în mod deosebit, cred că este din cartea Steal Like an Artist, că originalitatea este un plagiat nedetectat, ceea ce înseamnă că nimic nu este original. Dar cred că poate este adevărat, pentru că atunci când trebuie să faci ceva nou, trebuie să ai o referință, nu?
Emily: Deci, ce înseamnă pentru tine să faci parte la una dintre cele mai mari expoziții din lume?
Marcu 2: Este de fapt destul de suprarealist. Este ca un vis să expun la un târg internațional de artă atât de important.
Emily Tan: Cum te-ai descurcat anul acesta? Ți-ai vândut vreodată lucrările tale?
Marcu 2: Da, sunt norocos.
Emily Tan: De fapt, Mak2 a vândut un total de opt lucrări în valoare de aproximativ 100.000 de dolari, aducând vânzările totale ale întregului spectacol la milioane de dolari.
Investitorii cu avere mare, când investesc în artă, ce caută?
Îngerul pleacă-Le: Ei caută ceva diferit. Mulți dintre ei admiră de fapt practica artistului, iar conceptul rezonează cu adevărat cu colecționarii individuali. Deci este o combinație a tuturor, o combinație de motive pentru care colecționarii colectează aceste piese de artă specifice.
O mare parte din asta se datorează faptului că aceste nume sunt foarte populare în rândul unui grup de colecționari. Mulți dintre ei au văzut, de asemenea, potențial într-un tânăr artist care avea un mare potențial de a dezvolta arta coreeană.
Dar în continuare cred că majoritatea colecționarilor colecționează cu sinceritate și că într-adevăr rezonează cu ideile și procesele din spatele artei. Deci, da, simt că colecționarea este un efort sentimental și emoțional și un proces foarte personal.
Emily Tan: Cuvântul la modă astăzi este inteligența artificială, AI. Are inteligența artificială un loc în artă?
Îngerul pleacă-Le: Absolut. Cred că arta digitală este cu siguranță aici pentru a rămâne. De fapt, în timpul așa-numitei perioade de blocare a COVID-19, mulți artiști digitali au devenit din ce în ce mai proeminenți, iar arta digitală s-a extins astăzi de la simpla fotografie la artă video, la NFT, la arta generată de inteligența artificială și alte forme de artă digitală. Așa că simțim că, pe măsură ce generația tânără devine din ce în ce mai proeminentă pe piață, artiștii digitali vor deveni cu siguranță un grup de artiști care primesc mai multă atenție.
Emily Tan: Angelle, mulțumim foarte mult că ne-ai invitat la Art Basel.
Îngerul pleacă-Le: Mulțumesc foarte mult.
Emily Tan: Toate cele de mai sus din Hong Kong – alăturați-vă nouă data viitoare pentru a explora „arta aprecierii” într-un oraș nou.