Chiar și într-un mediu cu inflație scăzută, este natura prețurilor să crească în timp. Din punct de vedere istoric, obiectivul Fed a fost Rata anuală a inflației 2%.
Deci, atunci când un eveniment global precum pandemia de Covid-19 împinge inflația cu mult peste ținta de 2%, poate avea un șoc real pentru consumatori. De când a atins 9% în iunie 2022, târâș lent Scăderea inflației până la ținta preferată de Fed.
Deși inflația o face trage Începând cu Peak 2022 – Acum pana la 3%conform celui mai recent indice al prețurilor de consum de la U.S. Bureau of Labor Statistics — prețurile rămân Cu aproximativ 20% mai mare Mai mult decât era cazul înainte de pandemie.
O mână de categorii de comerț cu amănuntul axate pe electronice de larg consum au depășit tendința și sunt de fapt mai ieftine decât înainte de pandemie, potrivit unei analize CNBC a categoriilor din iunie 2024 ale indicelui prețurilor de consum (IPC), comparativ cu iunie 2019.
Acestea includ televizoare; anumite ustensile de gătit;
Același preț, valoare mai bună
Chiar și atunci când inflația anuală atinge vârfuri, prețurile la electronicele de larg consum arată în mod constant semne de deflație. Unele dintre acestea au de-a face cu nuanțe în calculul IPC în sine.
De exemplu, prețul smartphone-urilor este o parte importantă a categoriei de hardware pentru telefon, iar Biroul de Statistică a Muncii face ajustări speciale la prețurile acestora pentru a se adapta la progresele rapide ale tehnologiei.
IPC indică de obicei Prețurile smartphone-urilor sunt în scăderedar acest lucru reflectă de fapt că consumatorii obțin produse mai bune și mai rafinate la același preț.
Astfel de ajustare hedonică — termenul BLS este folosit pentru a descrie ajustarea sa pentru modificările calității bunurilor — acoperă întregul indice al prețurilor de consum, inclusiv următoarele categorii: lenjeria barbatilor ajunge computer de acasă ajunge frigider. Acestea sunt concepute pentru a reflecta modificările prețurilor plătite de consumatori.
De ce televizoarele sunt încă ieftine
Dar când prețurile IPC scad, ajustarea hedonică nu poate explica totul. Televizoarele sunt un bun exemplu: prețurile continuă să scadă, dar, în unele cazuri, producătorii trebuie să reducă prețurile semnificativ pentru a rămâne competitivi și a capta atenția consumatorilor.
„Din perspectiva pură a producției, noile tehnologii și produsele electronice de larg consum au, în general, o curbă naturală de învățare care reduce costurile produselor fără a compromite calitatea”, a declarat Andrew Csicsila, șeful de produse de consum pentru Americi la AlixPartners, anul trecut, pentru CNBC.
Acest lucru se întâmplă atât de evident cu televizoarele inteligente, încât tehnologia a devenit atât de omniprezentă și de dificil de concurat pe caracteristicile produsului. Dar și Sisera a citat Alte surse de venit Pentru producătorii care le permit să vândă produse cu puțin peste costuri și să inunde o piață competitivă cu produse la prețuri mici.
„Motivul pentru care încearcă să facă asta este într-adevăr pentru a obține date”, a spus Sisera. „Dacă te uiți la rapoartele lor de câștig, (producătorii) citează noi fluxuri de venituri, care sunt de fapt monitorizarea și schimbul de date pe care le captează”.
Cu alte cuvinte, prețul unui televizor este doar punctul de intrare în casa ta. Odată ce îl conectați la internet și utilizați toate funcțiile pe care un televizor inteligent le poate oferi, producătorii și dezvoltatorii de aplicații pot afla despre obiceiurile dvs. de divertisment.
„Vantitatea de date exploatată și vizată Captură de advertiser Șocant”, a spus Sisera.
Între timp, fii cu ochii pe acele prețuri șocante.