Vehiculele electrice nou produse sunt expuse la Tesla Shanghai Gigafactory pe 31 decembrie 2023 în Shanghai, China.
Fotografie de cost |. Fotografie Noor |
BEIJING – Noile tarife pentru vehiculele electrice din China nu vor fi suficiente pentru a ajuta producătorii auto străini să rămână competitivi, în special pe piața profitabilă din China, a declarat compania de consultanță AlixPartners.
China este cea mai mare piață de automobile din lume. China este lider global în dezvoltarea de vehicule cu energie nouă, inclusiv vehicule cu baterie pură și vehicule hibride.
În prezent, vehiculele cu energie nouă reprezintă mai mult de 40% din vânzările de autoturisme noi în China, iar majoritatea producătorilor auto autohtoni conduc vânzările, în timp ce companiile străine rămân în urmă.
Stephen Dyer, co-șef și șeful afacerii auto din Asia a AlixPartners, a declarat, la evenimentul anual de perspectiva industriei de miercuri, că multe companii auto străine încă nu și-au dat seama cum se vor diferenția produsele lor pe piața vehiculelor electrice din China.
„Cu excepția cazului în care (mărcile de mașini străine) își schimbă gândirea despre dezvoltarea și fabricarea mașinilor la una care este mai dispusă să-și asume riscuri și să ia în considerare modul de proiectare și construcție a mașinilor din așa-numitele principii, poziția lor va deveni din ce în ce mai precară conceptul de rezolvare a problemelor pe baza fundamentelor lor.
brand german de lux Porsche a declarat marțea trecută că vânzările în China au scăzut cu o treime prima jumătate a acestui an. Compania a atribuit acest lucru „accentului pe vânzări orientate spre valoare” al consumatorilor.

Producătorii chinezi de automobile din Nioh ajunge BYD a început să exporte mașini în Europa și alte piețe de peste mări, îndemnând SUA ridică tarifele auto de la 25% la 100%.
Uniunea EuropeanăAnuntat si in iunie Impunerea de tarife de până la 38% Vizarea importurilor de vehicule electrice din China ca răspuns la „amenințarea de daune economice” din partea producătorilor europeni de vehicule electrice. În acest sens, a declarat China Negociați „pentru a ajunge la o soluție reciproc acceptabilă” Au avut loc comunicări cu Comisia Europeană înainte de implementarea tarifelor în noiembrie.
Dell a spus că, chiar dacă UE va impune tarife, mașinile chinezești vor câștiga în continuare marje de profit de 20%, menționând că marjele de profit vor fi aceleași cu cele din vânzările de pe piața chineză. El a adăugat că acest lucru se datorează faptului că valul de tarife poate accelera implementarea strategiilor locale de producție de către producătorii chinezi de vehicule electrice din Europa, reducând astfel costurile de transport.
BYD deschide o fabrică în Ungaria. Săptămâna trecută, compania a anunțat Acord de un miliard de dolari încheiat cu Türkiyeși Fabrică deschisă în Thailanda.
Potrivit AlixPartners, costul de producție al vehiculelor electrice fabricate în China este în prezent cu 35% mai mic decât vehiculele similare de la producători auto străini.
partener local
China a fost o piață cheie pentru mulți dintre cei mai mari producători auto din lume, care încearcă diferite strategii pentru a menține vânzările interne.
nisteCompaniile străine încearcă să intre pe piața chineză prin parteneriat cu mărci locale. Citat Dell Volkswagen și Motoare XpengParteneriatul a fost semnat la începutul acestui an Lansarea SUV-ului Anul trecut, producătorul auto german a achiziționat aproape 5% din Xpeng Motors pentru 700 de milioane de dolari.
Alte mărci încearcă, de asemenea, să reducă prețurile.
La începutul acestei luni, producătorul german de automobile BMW Noul Mini-Cooper EV a fost lansat în China Printr-o asociere cu Great Wall Motors (GWM).
Potrivit prețurilor chineze, prețul de vânzare cu amănuntul al mașinii începe de la 26.140 USD, care este cu aproape 5% mai ieftin decât prețul de aproximativ 27.520 USD al Mini Cooper cu 3 uși pe benzină.
In comparatie, BYD vinde cea mai ieftină mașină electrică Seagullcu un preț mult mai mic, la 9.700 USD.
BMW a lansat primul său Mini Cooper electric în 2019, iar livrările au început în China și Europa anul următor.
Dell a spus că, deși este „rational” să coopereze pentru a câștiga cotă de piață, va fi dificil pentru producătorii auto străini să rămână pe piața chineză pe termen lung dacă nu schimbă status quo-ul.
Luna trecută, un analist Bank of America spune că producătorul de automobile din Detroit ar trebui să părăsească China „cât mai curând posibil”Pentru că sunt dezavantajați atunci când se confruntă cu giganții chinezi ai vehiculelor electrice.
Cercetările realizate de AlixPartners arată că producătorii chinezi de vehicule cu energie nouă au scurtat, de asemenea, timpul de dezvoltare a noilor modele la 20 de luni, adică jumătate din cele 40 de luni cerute de mărcile tradiționale de mașini chineze.

De asemenea, mărcile chineze de vehicule cu energie nouă lansează noi modele mult mai rapid decât mărcile non-chineze, a spus firma de cercetare, menționând că tehnologia mașinilor și specificațiile bateriilor sunt cu aproximativ doi până la trei ani înaintea planurilor companiilor străine.
Vehiculele electrice sunt mai simple decât cele propulsate de motoare cu ardere internă. O provocare majoră cu care se confruntă industria este convingerea consumatorilor să cumpere mașini alimentate cu baterii, în primul rând prin reducerea anxietății de autonomie.
Guvernul chinez a ordonat construirea de stații de încărcare a bateriilor în toată țara și a lansat NIO lansează stația de înlocuire a bateriilor Pretinde că poate încărca complet șoferul în doar câteva minute.
O altă problemă cu care se confruntă producătorii auto străini este concurența cu forța de muncă locală, deoarece muncitorii chinezi preferă să lucreze ore lungi.
Dell a spus că angajații chinezi din vehiculele electrice lucrează până la 140 de ore de ore suplimentare pe lună, depășind cu mult cele 20 de ore de ore suplimentare la companiile tradiționale de automobile globale și a subliniat „spiritul harnic” al poporului chinez.
Cu acest impuls, AlixPartners prezice că până în 2030, mărcile chineze vor reprezenta mai mult de 70% din piața de vehicule cu energie nouă a Chinei și vor reprezenta o treime din piața globală de automobile, sau 9 milioane de vehicule pe an.
Corecție: această poveste a fost actualizată pentru a reflecta faptul că Dell se referea la „primele principii”. O versiune anterioară a acestei povești conținea o denaturare.