
acest Eroare software CrowdStrike Determinând blocarea sistemelor de operare Microsoft și cauzarea Cea mai mare întrerupere IT din istorie Experții în logistică spun că sistemul de transport aerian extrem de complex este cel mai grav afectat, deoarece companiile aeriene globale provoacă perturbări în porturile din SUA și din lume. Zboruri la sol.
„Avioanele și mărfurile nu sosesc acolo unde ar trebui să fie și vor dura zile sau chiar săptămâni pentru a se rezolva pe deplin”, a declarat Niall van de Wouw, ofițer șef de transport aerian al companiei de consultanță pentru lanțul de aprovizionare Xeneta, într-o declarație transmisă CNBC despre cât de vulnerabile sunt lanțurile noastre maritime și aeriene de aprovizionare la eșecurile IT.”
Mii de zboruri sunt blocate sau întârziate la cele mai mari hub-uri de marfă din lume din Europa, Asia și America de Nord.
Noile probleme din lanțul global de aprovizionare apar într-un moment în care cererea globală este în creștere, livrările în iunie crescând cu 13% față de aceeași perioadă a anului trecut. Xeneta a spus că oferta de transport aerian de marfă a crescut, dar doar cu 3% de la an la an, ceea ce a dus la costuri mai mari pentru expeditori din cauza capacității limitate. „Expediatorii sunt deja îngrijorați de capacitatea de marfă aeriană din cauza creșterii semnificative a cererii în 2024, determinată în principal de creșterea semnificativă a exporturilor de bunuri de comerț electronic din China către Europa și Statele Unite”, a spus Van de Wouw Piața este deja limitată, așa că companiile aeriene vor avea dificultăți în transportarea mărfurilor mâine pe care ar trebui să le transporte astăzi.
Secretarul american al transporturilor, Pete Buttigieg, a declarat vineri dimineață pentru CNBC că, pe măsură ce problema a fost identificată, administrația s-a concentrat pe tot parcursul zilei pe „ce fel de efecte de undă sau de efecte în cascadă vor exista atunci când vor aduce totul înapoi la modul în care era înainte”. Rețeaua a revenit la normal. “
„Aceste sisteme, aceste zboruri, funcționează atât de strâns, atât de spate la spate, încât, chiar dacă cauza principală este abordată, puteți simți efectele toată ziua”, a spus Buttigieg.
El a spus că sistemele operaționale FAA, cum ar fi controlul traficului aerian sau majoritatea sistemelor Departamentului de Transport al SUA, precum și sistemele majore de tranzit urban, cum ar fi MTA din New York City, încă funcționează, deși pot apărea probleme „localizate” pe parcursul zilei. . Dar „în ceea ce privește companiile aeriene în sine, ne așteptăm cu siguranță la mai mult”, a spus el.
FedEx a declarat într-un comunicat că a activat planuri de urgență, dar a adăugat că se așteaptă „posibile întârzieri în livrarea pachetelor” vineri.
UPS a declarat într-o declarație că sistemele informatice din Statele Unite și Europa au fost afectate, dar companiile sale aeriene au continuat să opereze eficient, iar șoferii erau pe drumuri făcând livrări către clienți. „Continuăm să lucrăm pentru a rezolva toate problemele cât mai repede posibil; pot apărea unele întârzieri la service”, a spus UPS.
Porturile, căile ferate de marfă raportează unele probleme, dar operațiunile sunt normale
După unele întreruperi de dimineață, condițiile s-au îmbunătățit pe majoritatea căilor ferate și porturi.
Doar o cale ferată majoră de transport de marfă din SUA a raportat probleme legate de întreruperea IT, Union Pacific confirmând într-un e-mail către CNBC că întreaga rețea a fost afectată în diferite grade.
„Protocoalele noastre de rezervă ne permit să comunicăm cu echipele și cu dispecerii noștri. Facem tot posibilul pentru a menține transporturile în mișcare, dar ne confruntăm cu unele întârzieri de procesare cu expedierile clienților, în timp ce abordăm zonele vizate care ne afectează rețeaua. Vom continua să ne menținem sigur de rețea.
Alți operatori mari de marfă, inclusiv CSX, Norfolk Southern Airlines și subsidiara Berkshire Hathaway BNSF, au declarat că operațiunile lor nu au fost afectate în prezent.
Buttigieg a spus că problemele mici se pot transforma în mari probleme la porturi, menționând că, chiar și cu navele și macaralele în funcțiune, porțile pot fi afectate, ceea ce înseamnă că camioanele nu pot intra sau ieși, provocând întârzieri în unele porturi, dar a spus că acestea sunt ” operațional și deschis pentru afaceri astăzi”.
Portul Houston, al cincilea cel mai mare port din SUA, a postat o notificare pe site-ul său că terminalele de containere Babs Carter și Bayport ale portului au fost închise vineri dimineață, dar se aștepta să se poată deschide mai târziu în cursul zilei.
Portul Los Angeles, cel mai mare port din Statele Unite, a confirmat pentru CNBC că unul dintre terminalele sale, APM Terminal, a fost închis temporar, dar a revenit la normal dimineața devreme. Filiala Maersk, APM, a informat clienții de transport prin e-mail că portul „s-a putut recupera destul de repede” și a reluat operațiunile în jurul orei 2 a.m. Grupul de brațe de import al companiei, astfel încât să își poată asigura noi întâlniri pentru a renunța la taxele de stație pentru aceste containere.
Mario Cordero, directorul executiv al Portului Long Beach, a declarat că impactul asupra unor terminale a fost minim, dar sistemele au fost activate sau sunt în proces de recuperare.
Portul New York și New Jersey au raportat întârzieri în deschiderea a două terminale, dar în câteva ore, terminalele au revenit la funcționarea normală.
„De peste noapte, Autoritatea Portuară a lucrat îndeaproape cu operatorii de terminale afectați pentru a le ajuta în eforturile de recuperare, în timp ce comunică actualizări către baza largă de părți interesate a portului prin mai multe canale”, a declarat Bethann Rooney, directorul portuar al autorității portuare din New York și New Jersey. Ea a spus că portul a reușit să lanseze un „răspuns rapid și eficient pentru a pune încărcătura în mișcare din nou”.
Toate terminalele maritime se deschid la ora 8:00.
Nu toate porturile folosesc sisteme care includ software CrowdStrike, Porturile Savannah și Virginia raportând „operațiuni normale”.
Emily Stausbøll, analist senior de transport maritim la Xeneta, a declarat pentru CNBC că o întrerupere a IT ar putea cauza perturbări semnificative în porturi și ar putea afecta întregul lanț de aprovizionare dacă navele nu pot încărca și descărca containerele.
„Dacă serviciile de camioane și feroviare nu pot încărca și descărca mărfuri în porturi, va exista și un efect secundar asupra lanțurilor de aprovizionare interioare”, a spus Stasbohr.
Ea a subliniat că, în luna mai, portul Charleston de pe coasta de est a Statelor Unite a fost închis timp de două zile din cauza unei defecțiuni software, ceea ce a dus la creșterea congestionării portului cu 200%. „Congestionarea porturilor a fost o problemă majoră în 2024. În timp ce lucrurile se uşurează acum, sistemul nu este slăbit şi orice întrerupere va împinge acul înapoi în roşu”, a spus ea.
Compania de informații maritime Kpler a declarat pentru CNBC că indicii inițiale sunt că întreruperea globală a IT afectează operațiunile din porturile din întreaga lume, inclusiv Gdansk în Polonia, Dover, Felixstowe și Liverpool în Marea Britanie.
Rotterdam, cel mai mare port din Europa, a informat clienții cu privire la posibile întreruperi pe site-ul său, dar un purtător de cuvânt al portului a declarat într-un e-mail către CNBC că operațiunile portuare critice pentru autoritățile portuare și furnizorii de servicii de navigație au rămas operaționale. „Cu toate acestea, unele companii din port, inclusiv terminalele de containere, s-au confruntat cu probleme ca urmare a întreruperii și au procese adaptate. Lucrează la soluții”.
Matt Wright, analist senior de transport de marfă la Kpler, a declarat că întreruperea ar putea cauza unele întârzieri în porturile afectate, dar, odată cu implementarea remediilor de raportare Microsoft și Crowdstrike, o revenire la operațiunile normale mai târziu înseamnă că este puțin probabil să creeze întârzieri semnificative.