July 19, 2024

Călătorii stau la coadă la un ghișeu Delta Air Lines de pe Aeroportul Național Ronald Reagan din Arlington, Virginia, pe 19 iulie 2024. Companiile au suferit perturbări la o scară fără precedent.

Shen Ting/Bloomberg prin Getty Images

Companii aeriene majore precum United Airlines, Delta Air Lines și American Airlines Zboruri la sol Vineri dimineața, într-o Întreruperea IT globală Afectarea operațiunilor acestora și cauzarea întârzierilor pasagerilor.

„Vă puteți imagina haosul masiv care se întâmplă peste tot”, a spus Eric Napoli, director juridic al AirHelp, care ajută pasagerii să depună cereri pentru întârzieri sau anulări ale zborurilor.

El a adăugat: „Cu orice fel de împământare, blocajul pe care îl întâmpină atât de multe zboruri este de necrezut”.

Secretarul Transporturilor, Pete Buttigieg, discută despre impactul întreruperilor globale de internet

Pasagerii afectați de întreruperi ale zborului pot avea dreptul la rambursări, tichete de hotel sau de masă sau alte compensații.

Dar mult depind de compania aeriană, spun experții în călătorii.

„Există această zonă gri în care suntem la cheremul politicilor companiilor aeriene”, a spus Napoli.

Experții sunt, de asemenea, împărțiți dacă întreruperea a constituit un eveniment aflat sub sau în afara controlului companiei aeriene – un factor important pentru a determina dacă clienții au dreptul la orice formă de compensație financiară.

Ce trebuie să știți despre responsabilitățile financiare ale companiilor aeriene

Există într-adevăr o singură garanție când vine vorba de responsabilitatea financiară a companiei aeriene: clientul Rambursare datorată Potrivit Departamentului Transporturilor din SUA, dacă un transportator anulează un zbor (din orice motiv) și alege să nu călătorească cu un zbor alternativ, tariful (și taxa) este redusă.

Acest lucru este valabil chiar și pentru biletele nerambursabile.

Aceasta înseamnă că clienții pot primi bani înapoi pentru zborurile anulate dacă aleg să nu zboare și, de asemenea, pot refuza alternative precum rerezervarea sau voucherele de zbor, a declarat John Breault, expert în călătorii la National Consumers Union.

Mai multe de la Personal Finance:
Perturbarea globală a tehnologiei afectează companii de servicii financiare precum Charles Schwab
Închiriați o mașină pentru o călătorie rutieră sau conduceți singur?
Cum evaluează „Era Tour” al lui Taylor Swift „Passion Tour”?

Pasagerii au, de asemenea, dreptul la o rambursare pentru modificări sau întârzieri „semnificative” ale orarului și aleg să nu ia un zbor, a spus Departamentul pentru Transport.

Cu toate acestea, DOT nu definește „semnificativ”. Agenția a spus că decizia sa bazat pe factori precum întârzierea și timpul de zbor, precum și pe circumstanțe specifice.

Din 28 octombrie, companiile aeriene va trebui sa Conform regulilor emise de administrația Biden în aprilie, rambursările către clienți vor fi făcute „prompt” și automat. Regulile definesc, de asemenea, modificări „semnificative” ale itinerarului, inclusiv întârzieri de trei ore pentru zborurile interne și șase ore pentru zborurile internaționale.

Cu toate acestea, deoarece regula a intrat în vigoare în octombrie, nu îi va ajuta pe clienții afectați de întreruperea de vineri. Breault a spus că ar putea fi nevoiți să „sare prin cercuri cu compania aeriană” pentru a solicita o rambursare.

Experții spun că acest lucru poate fi mai dificil pentru călătorii care achiziționează bilete prin site-uri de rezervare terțe, mai degrabă decât direct de la companiile aeriene.

Napoli a spus că clienții ar putea avea de-a face cu intermediarul pentru a primi orice formă de compensație financiară.

De exemplu, spune Expedia pe rețelele de socializare Vineri dimineața, „Din cauza întreruperii IT la nivel global, volumul de apeluri este mare și timpii de așteptare sunt lungi. Dacă nevoia dvs. nu este urgentă, vă rugăm să luați în considerare amânarea apelurilor și a conversațiilor pentru a evita timpii lungi de așteptare”.

Companiile aeriene au politici diferite privind mesele și restaurantele

Cu toate acestea, mulți călători afectați de blocarea de vineri sau cei care încearcă să zboare către destinațiile lor finale înseamnă că nu au dreptul la o rambursare.

În general, federația nu oferă nicio garanție călătorilor aflați în această situație. Aici intervin politicile specifice ale companiilor aeriene.

„Compania aeriană vă va duce la destinație cu următorul zbor disponibil”, a spus Sara Rathner, expert în călătorii la NerdWallet.

Ea a adăugat: „Ceea ce poate varia (între companiile aeriene) este cât de mult poți fi compensat după fapt, nu doar pentru întârziere, ci și pentru orice alte costuri pe care le-ai fi suportat”.

Pe 19 iulie 2024, o problemă tehnică globală a afectat terminalul United Airlines de pe aeroportul Los Angeles LAX.

Myung J. Chun Los Angeles Times |

Site-ul Ministerului Transporturilor Prezentați angajamentele operatorului față de clienți Dacă este anulat sau amânat mai mult de trei ore. (Tabloul de bord prezintă politicile celor mai mari 10 companii aeriene din SUA, care reprezintă 96% din traficul aerian intern de pasageri, și partenerii lor regionali de operare.)

Agenția a spus că companiile aeriene „trebuie să adere” la aceste angajamente.

Toate companiile aeriene promit să rerezerve gratuit pasagerii aceleiași companii aeriene. Napoli a spus că unele zboruri vor fi efectuate de companii aeriene partenere, iar cele mai multe zboruri vor oferi mese și/sau cazare la hotel în cazul în care întârzierile mari sau anulări.

Este întreruperea IT globală „controlabilă”?

Pe un chioșc Delta Air Lines de pe Aeroportul Național Ronald Reagan din Arlington, Virginia, pe 19 iulie 2024, este afișat un mesaj cu „Windows pare să nu se poată încărca corect”.

Shen Ting/Bloomberg prin Getty Images

„Acesta pare să fie la o oarecare distanță de companiile aeriene”, a spus Rathner, de la NerdWallet, „Acesta este software-ul pe care îl folosesc în operațiunile lor”.

Cu toate acestea, Breault a spus că companiile aeriene își aleg furnizorii. S-ar putea spune că „eșecul unuia dintre furnizorii lor a fost controlabil”, a spus el.

„Cred că asta va fi ceva de care consumatorii ar trebui să fie îngrijorați”, a spus Breault.

De exemplu, Lassner a spus că pasagerii ar trebui să păstreze chitanțele pentru cheltuielile neașteptate suportate din cauza întârzierilor sau anulărilor, cum ar fi cazarea și masa, pentru a servi drept dovadă a finanțelor atunci când depun o cerere la compania aeriană sau la compania de asigurări de călătorie.

„Poți primi niște bani înapoi, așa că nu arunca chitanțele”, a spus ea.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *