Big Tobacco și-a intensificat eforturile în privința alternativelor. cine poate ieși în evidență
Dacă nu acordați atenție companiilor de tutun, este posibil să nu recunoașteți noul peisaj. Marți, Philip Morris International a anunțat că va investi 600 de milioane de dolari pentru a construi o nouă unitate de producție în Colorado pentru popularele sale pungi de nicotină Zyn. Produsul, care a devenit viral pe rețelele de socializare la începutul acestui an, se confruntă cu o penurie la nivel național din cauza constrângerilor de capacitate. La începutul acestei luni, filiala British American Tobacco, Reynolds American, a anunțat lansarea Sensa, un nou produs de țigară electronică cu aromă fără nicotină. Aceste produse sunt doar două dintre multele concepute pentru a atrage fumătorii actuali și foștii și pentru a compensa veniturile pierdute din țigări. Alternativele includ, de asemenea, produse din tutun încălzit și vapori de nicotină, deși pentru acestea din urmă, companiile de tutun se confruntă cu o concurență acerbă din partea companiilor de țigări electronice și cu proliferarea țigărilor electronice ilegale. „Dacă te uiți la consumator în ansamblu, vezi că oamenii… schimbă modul în care consumă, schimbă produsele pe care le folosesc”, a spus Brett Cooper „Produsele din tutun tind să evolueze mai lent, dar aici este locul în care consumatorii schimbare Fac parte dintr-un grup mai mare care își dorește ceva.” Confruntarea cu scăderea consumului de țigări nu este nimic nou pentru marile companii de tutun. De exemplu, Philip Morris a spus că livrările de țigări vor scădea de la 915 miliarde în 2011 la 613 miliarde în 2023, în scădere an de an în ultimul deceniu. PM 1Y munte Performanța de un an de la Philip Morris Țările din întreaga lume s-au angajat să reducă consumul de tutun de mulți ani. În 2013, Organizația Mondială a Sănătății a stabilit un obiectiv voluntar de reducere relativă cu 30% a consumului de tutun până în 2025. Philip Morris plănuiește să înlocuiască în cele din urmă țigările cu alternative fără fumat. La Ziua Investitorilor din 2023, în septembrie, compania a anunțat că își propune să genereze mai mult de două treimi din veniturile sale nete din produse fără fumat până în 2030. 20 de ani, dar suntem foarte siguri că categoria fără fumat se va extinde, nu există cale de întoarcere”, a declarat Emmanuel Babeau, directorul financiar Philip Morris, la o conferință Deutsche Bank din iunie. Ceea ce urmăresc și așteaptă investitorii este dacă trecerea companiilor de tutun către aceste produse cu risc scăzut (adică MSRP) poate recupera în mod semnificativ veniturile pierdute în cele din urmă din țigări. Atractivitatea dividendelor Cu toate acestea, mulți investitori care cumpără acțiuni de tutun sunt atrași de dividendele sale atractive. De exemplu, Philip Morris are un randament al dividendelor de 4,84%, Altria Group are un randament al dividendelor de 7,95%, iar British American Tobacco are un randament al dividendelor de 8,87%. Analiştii nu văd că aceste cheltuieli vor dispărea prea curând. Analistul Jefferies, Owen Bennett, consideră că trecerea la RRP ar putea susține dividende, deși unele companii sunt într-o formă mai bună decât altele. Cooper este de acord. „(Philip Morris International) a mers foarte departe pe calea alternativelor și, având în vedere că alternativele sunt mai profitabile pentru Philip Morris International decât activitatea sa de bază, cred că dividendele sau creșterea dividendelor nu sunt în pericol. Altria, compania-mamă a lui Philip Morris. SUA, s-ar putea să nu fie la fel de bune ca rivalii săi, dar au spațiu pentru a continua să plătească dividende la acest nivel sau mai mult, a adăugat el. Măsuri de control al tutunului pentru țigările electronice cu nicotină, spunând că există dovezi „alarmante” ale efectelor adverse ale țigărilor electronice cu nicotină. Există, de asemenea, îngrijorări cu privire la popularitatea țigărilor electronice în rândul consumatorilor minori, care sunt atrași de aromele lor. Potrivit Centers for Disease Control, până în 2023, 4,6% dintre elevii de gimnaziu din SUA și 10% dintre elevii de liceu vor folosi țigări electronice. U.S. Food and Drug Administration a refuzat să aprobe țigările electronice aromate și a interzis vânzarea de țigări electronice fără autorizația sa. Cu toate acestea, experții spun că aplicarea legii va fi dificilă. Și țările au urmat exemplul, cu diferite grade de succes. În iulie, Curtea Supremă a SUA a fost de acord să ia în considerare contestația producătorilor de țigări electronice la refuzul FDA de a aproba țigările electronice aromate. Aceste arome includ fistic, ananas și afine. O aromă permisă de FDA este mentolul și a aprobat pentru prima dată țigările electronice cu mentol în iunie. În aceeași lună, compania și-a anulat, de asemenea, interdicția din 2022 privind țigările electronice Juul, în timp ce ia în considerare informații actualizate și noi decizii judecătorești. Țigările electronice au explodat în popularitate după introducerea lor la mijlocul anilor 2000 și rămân produsul ales astăzi. Conform modelului proprietar al UBS, vânzările globale de țigări electronice cu amănuntul vor crește cu 54% până la 35 de miliarde de dolari până în 2023. Cea mai mare parte provine de la companii chineze, companiile de tutun reprezentând doar aproximativ 15%, a spus banca. „Organizația Mondială a Sănătății a cerut, de asemenea, „acțiuni urgente” pentru a controla țigările electronice. (iii) aplicarea legii este complexă (de exemplu, Rey/comerțul ilegal cu țigări în creștere)”, a scris analistul UBS Faham Baig într-un raport din 14 iunie. Se vor recupera stocurile de tutun? Nu există nicio îndoială că popularitatea țigărilor electronice accelerează scăderea vânzărilor de țigări. În timp ce unele companii de tutun au propriile lor produse de țigări electronice și încearcă să pătrundă pe piață, altele își concentrează eforturile în altă parte. „Compania face tot ce poate pentru a rămâne în afaceri”, a declarat investitorul Dan Ahrens, director de operațiuni al AdvisorShares și autor al cărții din 2004 „Investing in Vice este unul dintre fondurile tranzacționate la bursă ale companiei în care investește de obicei”. alcool, jocuri de noroc, jocuri video, restaurante fast casual și stocuri de tutun. „Ei investesc mai mult în produse cu risc redus, dar este o navă lentă”, a spus Ahrens. „Nu se poate nega faptul că cea mai mare proporție a veniturilor sunt încă țigările, care este o piață în scădere lent. Astăzi, el nu este supraponderat în stocurile de tutun, deoarece se așteaptă ca creșterea să fie lentă, deși are o poziție mică în British American Tobacco. Turning Point Brands cu capitalizare mică deține o poziție mare în stoc. Philip Morris International este unul dintre numele preferate ale lui Wall Street. Acțiunea are un rating mediu de „supraponderare” și un avantaj de aproape 5% față de prețul mediu țintă, potrivit FactSet. Cooper de la Consumer Edge și Bennett de la Jefferies sunt amândoi optimiști. Cooper are un rating supraponderal, în timp ce Bennett are un rating de cumpărare. Philip Morris a investit foarte mult nu numai în produsul său oral modern Zyn, ci și în produsul său de tutun încălzit Iqos și în produsul său pentru țigări electronice Veev One. În timp ce rezultatele din trimestrul II vor fi publicate marți, compania a depășit așteptările privind profitul și veniturile din primul trimestru. În general, afacerea sa fără fumat a reprezentat 39% din venitul net total în primul trimestru. Produsul său Iquos a fost lansat pentru prima dată în Japonia în 2014. Vânzările din acest trimestru au crescut cu 20,9% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 31,1 miliarde de unități. Se așteaptă ca Iquos să înceapă să ajungă încet pe rafturile magazinelor din anumite state din SUA. Bennett a spus că tutunul încălzit nu se confruntă cu adevărat cu aceleași obstacole de reglementare pe care le fac produsele din țigări electronice și că este foarte profitabil pentru Philip Morris. În același timp, vânzările de pungi cu nicotină Zyn au crescut cu 35,8%, până la 4,2 miliarde de unități. Această creștere a fost determinată de popularitatea sa în Statele Unite, unde livrările au crescut cu 79,7% față de anul precedent. „Zyn și pungile cu nicotină au mult spațiu pentru a crește”, a spus Cooper. „Există o variație considerabilă în dezvoltarea segmentului de la stat la stat și cred că asta înseamnă oportunități pe măsură ce produsul câștigă mai mult sprijin și niveluri mai ridicate de utilizare a consumatorilor/parola din gură a spus Bennett despre noua unitate din Colorado, împreună cu expansiunea fabricii deja în curs de desfășurare în Kentucky, ar trebui să existe suficientă aprovizionare cu Zyn în viitor. El a estimat că oferta combinată de la cele două fabrici ar putea ajunge până la 2,5 miliarde de cutii. Altria, care a fost separată de la Philip Morris International în 2008, are un rating mediu de Hold și un dezavantaj de 2% față de prețul mediu țintă al analistului. Conform acordului de spin-off, Altria vinde mărci de țigări precum Marlboro în Statele Unite, în timp ce Philip Morris vinde acele mărci în afara Statelor Unite. Este la începutul călătoriei sale de înlocuire, a spus el. Cu toate acestea, Bennett are un rating de cumpărare pe Altria. Compania a achiziționat anul trecut NJoy, care produce produse de țigări electronice cu nicotină. În aprilie, a fost raportat că cota de retail a NJoy în primul trimestru a fost de 4,3%, o creștere cu 0,6 cota de piață comparativ cu trimestrul al patrulea. Altria s-a luptat cu țigările electronice ilegale. Compania a intentat un proces în octombrie împotriva a 34 de producători, distribuitori și comercianți online de produse ilegale de țigări electronice din țară și străinătate. „Astăzi există două piețe – una pentru cei care respectă regulile și una pentru cei care le ignoră în mod flagrant. Luăm această acțiune, deoarece starea actuală a pieței ilegale a țigărilor electronice este intolerabilă și alte agenții”, a declarat Murray Garnick, vicepreședintele executiv și consilier general al companiei, într-o declarație la acea vreme. Altria va raporta veniturile din al doilea trimestru pe 31 iulie. Bennett se numără printre cei care îl evaluează drept cumpărături. Cu sediul central la Londra, produsele companiei acoperă categoriile de vapori, încălzirea tutunului și orale moderne. Performanța BTI 1Y mountain British American Tobacco pentru anul Bennett este optimist cu privire la cea mai recentă țigară electronică Sensa, fără nicotină. El crede că poate susține vânzările companiei prin păstrarea consumatorilor care ar putea dori să renunțe complet la nicotină sau prin adăugarea de noi clienți cărora le place gustul, dar nu doresc nicotină. În plus, ar putea deschide calea către alte domenii, cum ar fi cofeina, vitaminele și melatonina. „British American Tobacco a fost foarte clar cu privire la trecerea la „dincolo de nicotină”, a scris Bennett într-o notă de 1 iulie „Acest lucru va include utilizarea tehnologiilor lor orale și de vaporizare pentru a furniza alți compuși activi.” În cele din urmă, Bennett crede că cheia reevaluării stocurilor de tutun va fi capacitatea lor de a valorifica cu succes aceste noi produse, ceea ce crede că va reseta evaluările atunci când piața va începe să se redreseze. Crescând, „Cred că există un beneficiu imens pentru asta”, a spus Bennett.