July 22, 2024

Sigla companiei americane de jucării Mattel poate fi văzută la cel de-al 72-lea târg de jucării (Spielwarenmesse) din Nürnberg, sudul Germaniei, pe 2 februarie 2023.

Christoph Stach |. AFP |

Firma de capital privat L Catterton, susținută de gigantul de bunuri de lux LVMH, a fost abordată MattelProducătorul de jucării din spatele lui Barbie și Hot Wheels a făcut o ofertă de preluare, au declarat luni persoane familiare cu chestiunea.

Mișcarea ar putea determina alți potențiali pretendenți, inclusiv rivali, să ia în considerare ofertele pentru Mattel HasbroO sursă a spus că compania era la curent cu abordarea lui L Catterton și discuta dacă ar trebui să depună și o ofertă. Hasbro și Mattel sunt în discuții de fuziune de ani de zile fără succes.

Nu este clar dacă acțiunile lui L Catterton îl vor determina pe Mattel să caute o vânzare, au avertizat sursele, cerând să nu fie identificate, deoarece problema este confidențială.

Un purtător de cuvânt al Mattel a declarat că compania nu comentează zvonuri sau speculații. De asemenea, Hasbro a refuzat să comenteze, în timp ce L Catterton nu a răspuns la o solicitare de comentarii.

După ce Reuters a raportat achiziția, acțiunile Mattel au crescut cu 20% la 19,49 dolari, oferind producătorului de jucării o valoare de piață de 6,5 miliarde dolari. Acțiunile Hasbro au crescut cu 4%, până la 61,25 USD.

Mattel a căutat cooperarea mass-media pentru a compensa cererea caldă pentru jucăriile sale. În ciuda succesului comercial și a aprecierii criticilor a filmului Barbie de anul trecut, acțiunile Mattel au scăzut în ultimele 12 luni, deoarece investitorii își fac griji cu privire la profitabilitatea Mattel și gestionarea francizelor neprofitabile de jucării cu 23%.

Compania cu sediul în El Segundo, California, a înregistrat o pierdere mai mică decât se aștepta în primul trimestru al lunii aprilie, deoarece a ținut un frâu strâns asupra costurilor în timp ce se lupta cu vânzările slabe.

Investitorul activist Barington Capital a cerut, în februarie, Mattel să caute schimbări, inclusiv explorarea opțiunilor pentru mărcile Fisher-Price și American Girl și separarea rolurilor de CEO și de președinte.

Site-ul lui L Catterton arată că, de la înființarea sa în 1989, are active în administrare de 34 de miliarde de dolari și a făcut peste 250 de investiții în mărci de consum. În 2016, compania a încheiat un parteneriat cu LVMH și family office-ul directorului executiv al LVMH, Bernard Arnault, și le-a vândut acțiuni.

Hasbro a luat și măsuri pentru reducerea cheltuielilor.

Producătorul Play-Doh a raportat o scădere mai mică decât se aștepta a vânzărilor din primul trimestru în aprilie și a depășit cu ușurință așteptările privind profitul, ajutat de un stoc mai mic și de veniturile constante din jocurile digitale.

Acțiunile sale au depășit performanța Mattel, scăzând cu 9% în ultimele 12 luni.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *