July 24, 2024

Elon Musk, co-fondatorul Tesla și SpaceX și proprietarul X Holdings Corp., vorbește la Conferința Globală a Institutului Milken de la Hotelul Beverly Hilton pe 6 mai 2024 în Beverly Hills, California.

Apu Gomez |. Getty Images

la fel de Tesla CEO Mosc Deși continuă să facă promisiuni înalte cu privire la viitorul companiei sale în conducerea autonomă și robotică, investitorii sunt îngrijorați de deteriorarea marjelor.

Lipsesc estimări pe Wall Street Raport financiar al doilea trimestru Marți, Tesla a declarat că marja operațională ajustată a scăzut la cel mai scăzut nivel din ultimii trei ani, scăzând la 14,4% de la 18,7% în urmă cu un an. Acesta este al patrulea trimestru consecutiv de contracție.

Compania a raportat un venit net de doar 1,48 miliarde USD din venituri de 25,5 miliarde USD, inclusiv 890 milioane USD în credite de reglementare.

Tesla este lovită din ambele părți. Pe măsură ce cheltuielile companiei pentru infrastructura de inteligență artificială cresc, Musk spune că este necesar să transforme vehiculele electrice Tesla în vehicule cu conducere autonomă și să dezvolte roboți umanoizi care pot lucra în fabrică și nu numai.

în același timp, livrare Vânzările celor mai populare mașini electrice ale Tesla au scăzut în acest an, iar compania a răspuns reducând prețurile și oferind alte stimulente, cum ar fi împrumuturi cu dobândă scăzută.

„Accesibilitatea rămâne o preocupare de top pentru clienți”, a declarat Vaibhav Taneja, directorul contabil al Tesla, la apelul privind veniturile companiei, „În răspuns, am oferit opțiuni de finanțare atractive în al doilea trimestru pentru a compensa ratele ridicate ale dobânzilor.”

Acțiunile Tesla au scăzut cu aproximativ 8%, până la 227,23 USD în tranzacționarea după orele de program marți. La închidere, indicele a scăzut cu mai puțin de 1% pentru anul, în timp ce Nasdaq a crescut cu 20% în aceeași perioadă.

a spus Tesla într-o declarație pachetul de investitori Scăderea veniturilor din exploatare sa datorat parțial prețurilor medii de vânzare mai scăzute și livrărilor mai mici de vehicule electrice de top. Veniturile din industria auto au scăzut cu 7% anual, a doua scădere consecutivă, din cauza concurenței crescute, în special în China.

Tesla a început să ofere împrumuturi pe cinci ani, fără dobândă, în aprilie, pentru a stimula vânzările de mașini electrice în China. Acordul era programat inițial să dureze până la sfârșitul lunii iulie, dar compania și-a extins oferta din nou marți, potrivit unei persoane familiarizate cu problema. Raport De pe site-ul de știri despre vehicule electrice din Shanghai CnEVPost.

Compania a lansat o afacere similară în Germania, unde se află singura fabrică de automobile Tesla din Europa. Aceste oferte includ 0% finanțare timp de patru ani pentru cumpărătorii noului model Y cu tracțiune integrală cu rază lungă în acest sezon.

Ignorarea robotaxiei este o greșeală uriașă pentru acțiunile Tesla, spune Tasha Keeney de la ARK Invest

În luna mai a acestui an, Tesla a furnizat acorduri de finanțare cu rate anuale ale dobânzii de 0,99% pentru unele achiziții Model Y din Statele Unite, cu termene cuprinse între trei și șase ani.

„Oferim acum rate de finanțare foarte competitive în majoritatea părților lumii”, a spus Taneja. „Acesta este cel mai bun moment pentru a cumpăra o Tesla. Adică, dacă ești la gard, vino și ia mașina”.

Ronald Jewkov de la Muzeul Guggenheim recomandă vânzarea acțiunilor Tesla într-o notă intitulată „Do Earnings Matter?”, înainte de raportul de marți privind veniturile. În raport, el a prezis că marja brută auto a companiei va fi mai mică decât era de așteptat, „condusă de operațiuni masive de reducere”.

„Munceste mai greu în dojo”

Deși Tesla consideră că piața vehiculelor electrice este mai competitivă decât în ​​trecut, de asemenea, lucrează din greu pentru a trece în viitor și a ajunge din urmă cu companii ca aceasta. alfabetic Waymo este pe piața robotaxi. Pe lângă investiția uriașă în conducerea autonomă, există și proiectul de robot umanoid Optimus, despre care Musk a spus că va face în cele din urmă Tesla o companie valoroasă. miliarde de dolari.

Aceste eforturi necesită construire centru de informatii Umplut cu unități de procesare grafică (GPU) Nvidia și un procesor de inteligență artificială dezvoltat independent de Tesla. Cheltuielile operaționale ale Tesla din al doilea trimestru au crescut cu 39% față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 2,97 miliarde de dolari. Cheltuielile de capital pentru infrastructura de inteligență artificială au ajuns la 600 de milioane de dolari în acest trimestru.

Musk a spus în cadrul conferinței telefonice că compania va „își va spori eforturile pentru a dezvolta supercomputerul Dojo” „pentru a concura cu Nvidia”.

Musk s-a angajat anterior să cheltuiască 500 de milioane de dolari pentru a construi un supercomputer Dojo în Buffalo, New York. În prezent, compania construiește o aripă a unității din Austin, Texas, pentru a găzdui centrul de date.

„Cred că nu avem de ales, deoarece cererea pentru Nvidia este atât de mare și, evident, au obligația de a crește prețul GPU-urilor la un nivel pe care îl va suporta piața, care este foarte mare”, a spus Musk. „Deci cred că trebuie să facem Dojo să funcționeze și o vom face”.

Pentru investitorii preocupați de marjele de profit, totul poate părea de rău augur. Dar Musk a reiterat marți că acționarii concentrați pe rezultate pe termen scurt sunt compania greșită pentru companie. El a descris problema actuală drept „zgomot”.

Musk a spus că Tesla va organiza un eveniment de lansare robotaxi pe 10 octombrie, cu două luni mai târziu decât era planificat inițial. El a spus că ar fi „șocat” dacă Tesla nu ar oferi servicii de conducere autonomă anul viitor. Pe lângă „CyberCab”, Musk a promis de ani de zile că Tesla va transforma vehiculele electrice existente ale clienților în vehicule cu conducere autonomă prin actualizări de software.

Actualizările vor adăuga funcționalitate și vor îmbunătăți funcționalitatea software-ului său de asistență pentru șofer, care este comercializat în prezent sub numele de „Supravizarea completă a conducerii autonome”. Tesla are, de asemenea, o nouă componentă hardware AI5 pe care trebuie să o adauge la vehiculele sale electrice pentru a le transforma în mașini cu conducere autonomă, care nu necesită ca oamenii să fie pregătiți să conducă sau să frâneze în orice moment.

„Am mai spus-o la aceste apeluri – valoarea Tesla este în mare parte autonomie”, a spus Musk. „Aceste alte lucruri sunt o supărare în ceea ce privește conducerea autonomă. Așa că aș sugera ca oricine nu crede că Tesla va rezolva problema vehiculelor cu conducere autonomă nu ar trebui să dețină stocul Tesla”.

ceas: Tesla are multe de dovedit

fmr a spus că Tesla are „multe de dovedit” dacă se poziționează ca o companie de inteligență artificială. Membrul consiliului de administrație Steve Westley

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *